7 van de 45
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 augustus 2010 10:49 PM
  [ # 91 ]

Gelukkig maar - ik voel er niks voor om een turbo in m’n C35 te schroeven cheese . Uit de informatie op de site lees ik tussen de regels door dat het toch wel heel toevallig is dat dit differentieel onder onze bedrijfswagens past.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 augustus 2010 10:53 PM
  [ # 92 ]

Dat klopt break23m. Het diff is ontwikkeld voor de Lotus Esprit. En laat daar nou net een SM bak inzitten en hé, da’s toevallig, die zit (in aangepaste vorm) ook in de DS en C35 Grin

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 12 augustus 2010 12:22 AM
  [ # 93 ]
waterman schreef:

Dat klopt break23m. Het diff is ontwikkeld voor de Lotus Esprit. En laat daar nou net een SM bak inzitten en hé, da’s toevallig, die zit (in aangepaste vorm) ook in de DS en C35 Grin

 

 

 

 

 

denk dat het net andersom is

ds-bak zit in aangepaste vorm in de c35 en de sm tongue wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 09:00 AM
  [ # 94 ]

Lekker belangrijk Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 augustus 2010 12:22 PM
  [ # 95 ]

Quaife heeft wel meer differentiëlen voor onze citroëns op het programma staan, o.a. voor de BE3 bak die erg veel is toegepast in o.a. Xantia, BX, ZX, Xsara etc.

http://www.quaife.co.uk/

voor prijzen:

http://www.dutchpowertrading.nl/quaife2009.htm

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 augustus 2010 12:23 PM
  [ # 96 ]

Op de maatschets die je kunt downloaden staat dat het diff voor de “citreon SM” is bedoeld, dus toch niet in eerste instantie voor de Lotus Esprit? Dan hadden ze die naam toch wel op de tekening gezet?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 12:28 PM
  [ # 97 ]

Ik heb uitgebreid contact met de fabrikant gehad, deze vertelde mij dat het diff oorspronkelijk voor de Esprit ontwikkeld is. Maar goed: is het belangrijk eigenlijk? Het is te koop en kost ca. 1300 euro. Daar gaat het mijns inziens om. De rest is een onbelangrijk kip en ei verhaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 augustus 2010 12:33 PM
  [ # 98 ]

Prijzen via dutch power trading zijn wel wat lager dan dat, heb je hem alleen nog niet ingebouwd natuurlijk!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 12:37 PM
  [ # 99 ]

Wat is de prijs zie jij doorkreeg via DPT? Inbouw is een boel werk ja…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 augustus 2010 04:46 PM
  [ # 100 ]

prijslijst:

http://www.dutchpowertrading.nl/quaife2009.htm

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 12 augustus 2010 04:54 PM
  [ # 101 ]

ik wil me nergens mee bemoeien
maar kan dit dif. verhaal niet beter op een appart topic ?

iemand ,die info wil/zoekt over versn.bak met ‘sperdif.’, vindt dit anders nooit lijkt mij

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2010 06:32 PM
  [ # 102 ]

Mee eens - ik heb geen Lotus, geen Maserati Merak (ja, daarop past ‘t ding dan dus ook) en ook geen SM. Al is de gelijkenis van deze auto’s met de C35 natuurlijk treffend.  Laughing

Ik ben vanmiddag wel lekker aan het ontroesten geweest op het dak. Er lijkt nog net genoeg ijzer over te zijn om geen grotere dakluiken te hoeven kopen Wink. De bouwer had een ‘oplossing’ om de ribbels in het dak ter plaatse van de luiken op te vullen. Dat heeft het nu al ongeveer 20 jaar gehouden, maar ik ga toch eens goed bedenken hoe ik dat zo kan doen dat ‘t resterende ijzer niet opnieuw wordt aangetast.  huh

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 september 2010 10:21 PM
  [ # 103 ]

Van maandag op dinsdag een nachtje in de C35 gecampeerd. Handig hoor, als je voor je werk ergens ver weg vroeg moet zijn. Smile Vooral op de terugweg begon ik me toch wel te ergeren aan het geluidniveau - zeker toen de radio er mee ophield toen ik de aansteker wilde gebruiken (halve dashboard er uit - gewoon een zekering - had ik kunnen weten). Hoe maak je zo’n auto stiller? Van een ervaren camperclub-technicus kreeg ik de tip om het dashboard alvast maar eens vol pur te spuiten. Dat lijkt me niet de manier. De motorkap is van fabriekswege geisoleerd, er ligt een heel zware dikke rubber mat op de cabinevloer. Wat kan ik daar eenvoudig aan toevoegen?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 september 2010 06:39 PM
  [ # 104 ]

Ik heb wel eens mercedessen TN (type voor de sprinter) gezien met een houten ombouw nog eens extra om de kap heen, allicht demontabel.
De TN modellen hebben net als de C35 een klepje in de cabine.
Je moet verder ook een dikkere en passende laag isolatie aanbrengen.
Binnen de HY club is daar meer kennis over, ook via youtube zijn filmpjes te vinden van geïsoleerde bussen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 09 september 2010 09:14 PM
  [ # 105 ]

Pur tuning wordt toch wel vaker toegepast achter dashboards hoor, je kunt er toch leuke dingen mee doen.
Maar om het zomaar achter je dashboard te spuiten als die nog in de wagen gemonteerd zit, nee, dat is niet verstandig.

Profiel  
 
 
7 van de 45
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook