Sinds gisteren doet mijn Blower/aanjager van mijn XM uit 95 het niet meer.
De 30A zekeringen onder de motorkap zijn in orde want uit ervaring weet ik dat dat vaak wel een probleem kan opleveren.
Weet iemand hoe simpel te controleren is of de aanjager niet kapot is?
Ook of deze eventueel simpel te vervangen is?
Alle tips zijn welkom
B.V.D. Toine
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
FF zoeken op het forum, is al heel veel over geschreven. Je kan er vrij makkelijk bij geloof ik, ff eruit halen dus en dan testen maar.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Heb je alleen naar de zekering gekeken? De zekeringhouder zelf is namelijk meestal eerder het probleem dan de zekering zelf.
Als dat goed is, dan kan het liggen aan: zekering in kastje bij stuur, koolborstels aanjagermotor, sleepcontacten van draaiknop klimaatregeling (indien geen airco) of regelkastje aanjagersnelheid (bovenop aanjager)
In volgorde van waarschijnlijkheid, AFAIK.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…