Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De 15.000ste DS in Nederland is een DS3 Cabrio
Hilversum, 24 juli 2013 – Zonnig weer betekent cabrio rijden. Dat de aanschaf van een DS3 Cabrio direct tot een mijlpaal leidde kon de heer Van Dijk echter niet weten: hij was namelijk de 15.000ste Nederlandse DS-klant en dat was reden voor een feestje. Verkoper Roy Zieleman overhandigde de sleutel feestelijk aan de heer Van Dijk.
De zomer liet dit jaar lang op zich wachten, maar dat weerhield de heer Van Dijk, al sinds vele jaren Citroën-rijder, er niet van om dit voorjaar een DS3 Cabrio aan te schaffen. Hij koos voor dit model vanwege het leuke design en het open dak. Daar profiteert hij nu van! EmerparkAuto Hilversum en de Citroën importeur feliciteerden de heer Van Dijk onlangs officieel. Bij de sleutel en bloemen hoorde ook een weekend Parijs en een bezoek aan het Citroën-museum aldaar.
Citroën is in Nederland bekend van klassieke auto’s zoals onder andere de Traction Avant, de Snoek en de Eend. Sinds 2010 verkoopt Citroën ook de luxe en bijzonder vormgegeven DS-modellen: de sportieve DS3, de stoere DS4 èn de avantgardistische DS5. De DS3 Cabrio is het nieuwste model uit die lijn, en bij uitstek geschikt om sportief rijden te combineren met een open dak.
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
ipv een ‘like’ knop…
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 260
Geregistreerd: 09-05-2004
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
Leuk! En zo’n Cabrio is natuurlijk de ultieme DS3. Eigenlijk zou er van de DS5 ook een cabrio moeten komen, maar dan wel een echte cabrio, zodat je helemaal open kan rijden. Ik blijf nog even lekker dromen.
RensKorevaar schreef:Bij de sleutel en bloemen hoorde ook een weekend Parijs en een bezoek aan het Citroën-museum aldaar.
Toch wel vreemd dat Citroën in haar eigen persbericht spreekt van een museum, terwijl ze altijd volhouden dat het geen museum is en publiek zoveel mogelijk buiten de deur proberen te houden.
Ik vind hem er niet slecht uitzien. kvind het wel eerder een vrouwenautotje, maar das mijn mening
Een vrouwenautotje vind ik het zeker niet, eerder zou ik het kwalificeren als een ‘masculiene open auto voor erbij’, want dankzij de onpraktische en bepermkte kofferruimte is hij niet echt handig als je grote boodschappen gaat doen bijvoorbeeld en voor de vakantie hebben we op het allerlaatste moment ook besloten een andere oplossing te regelen. De CX staat bij de garage en de C1 was ook te klein.
Wel jammer dat we met dat pachtige weer niet open kunnen rijden, maar over twee weken zie ik de cabrio weer terug. Hopelijk krijgt NL dan ook nog wat mooi weer.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën wil ons laten zien dat je weekendbagage makkelijk mee kan in de DS3 Cabrio: klik!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wanneer je twee beautycases nodig hebt voor een heel weekend en verder niks, gaat het makkelijk.
Wij hadden de afgelopen twee weken een nieuwe C4 Picasso volgepropt met alles wat mee moest. Ondanks het welhaast tropische weer in Denemarken was ik blij dat we de cabrio thuis hebben gelaten.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
van de voorpagina
DS 3 Cabrio: ga uit je dak!
Eens iets anders dan een Citroën op onze voorpagina: een DS! Sinds de opening van de DS Store Amsterdam is DS ook in ons land een zelfstandig merk. Daarom nemen we het hele DS-gamma nog eens onder de loep. We beginnen met de Benjamin DS 3, die we in de Alpen grondig aan de tand voelen.
We rijden een DS 3 Cabrio met 110pk Puretech-benzinemotor en handgeschakelde vijfbak in het prachtige Bleu Encre en de speciale 1955-afwerking. De DS 3 heeft van de drie DS’en nog de meeste verwantschap met het merk Citroën. De dubbele chevrons prijken nog trots op het front en sinds de introductie in 2010 is er eigenlijk weinig aan de DS3 veranderd. Het ligt voor de hand dat de DS3 de eerste DS is die zal worden afgelost door een compleet nieuw model. Ook bij de recente facelift is het aantal ingrepen beperkt gebleven tot nieuwe lichtunits, wat onderhuidse wijzigingen zoals een vernieuwd infotainmentsysteem met touchscreen en nieuwe motoren. Het lijkt bescheiden, maar maakt in positieve zin veel verschil. Nu zijn wij niet zo’n fan van touchscreens in auto’s, maar het moet genoemd worden dat dit systeem een grote verbetering is ten opzichte van de oudere systemen. Het reageert vrijwel direct en laat zich intuïtief bedienen. Maken we een vergelijk met systemen die andere fabrikanten in dit marktsegment leveren, dan springt dit er met kop en schouders bovenuit.
Hoe benieuwd we ook zijn naar de toekomstige, compleet nieuwe opvolger van deze nog als Citroën geboren DS 3, we doen toch ons best ook de gereden uitvoering te beoordelen als een compleet nieuwe auto. Ondanks dat alles vertrouwd voelt, lukt dat aardig: we merken dat we direct met een grijns achter het stuur zitten. De irritaties die we eerder op konden noemen, zoals het slome navigatiesysteem, het anonieme motorkarakter van de VTi of de slechte rembalans bij de Racing, zijn allemaal verdwenen. Toegegeven, de toegang tot de kofferbak heeft bij de Cabrio nog steeds de vorm van een brievenbus, maar we vergeven het ‘m met gemak.
Aan onze dans over de bergpassen gaat een flinke snelwegetappe vooraf. We cruisen vanaf de Randstad langs Frankfurt, Stuttgart en Innsbruck om ons nog net voor het donker bij de rest van het gezelschap in Saltaus te voegen. Het ging met gemak en ontspannen. De 1955-badge die bij de met stof beklede stoelen in je nek priemt, had wat ons betreft niet gehoeven, maar toch komen we ontspannen en tevreden aan. Zonder enige moeite hebben we met een aantal korte tussenstops de bijna 1.100 kilometer afgelegd.
Drie dagen volgen waarin we legendes als de Passo di Gavia en Stelvio op en af dansen. Terwijl we wat achtergrondmuziek afspelen via de uitstekende audio-installatie en de klanken van het wisselspel tussen de drie cilinders en de turbo horen weerkaatsen tegen de bergwand, genieten we ook nog van de volle zon op onze bol. We zijn tevreden, heel tevreden zelfs met de manier waarop deze Citroën zich heeft ontwikkeld tot DS: van veelbelovende, maar op sommige punten recalcitrante adolescent tot een uitgebalanceerd en volwassen geheel. We duiken bergafwaarts op een scherpe bocht naar rechts af, schakelen terug naar het tweede verzet, remmen nog wat bij, snijden de bocht scherp aan, draaien vol in en geven weer gas bij, perfect! Geen drama, prachtig in balans, goede tractie, voorspelbaar en de Puretech pakt goed op en sleurt ons door de volgende lange doordraaier. De passagiers op de achterbank zitten er ondanks onze coureursaspiraties comfortabel bij en kunnen dankzij het riante uitzicht onbeperkt meegenieten van onze belevenissen achter het stuur.
We leggen na drie dagen de route van 1.100 kilometer weer in omgekeerde volgorde af. We laden onze bagage uit en rijden nog wat kilometers in eigen land. We blijven genieten van de goede balans die Citro…., nee DS uiteindelijk toch heeft gevonden in het onderstel. We wassen de sporen die deze intensieve test achter heeft gelaten er met zorg af, laten de kruimels uit het interieur verdwijnen en leveren deze parel weer in bij de importeur. Laten we de specificatiekaart er nog eens bij pakken en kijken wat de alternatieven zijn in dit segment.
We reden: DS 3 Cabrio PureTech 110 S&S 1955
Technische specificaties
- 1.2 liter 3-cilinder benzinemotor met turbo en variabele kleptiming;
- Handgeschakelde 5-versnellingsbak;
- Maximum vermogen 81kW/110pk bij 5.500 toeren per minuut;
- Maximum koppel 205Nm bij 1.500 toeren per minuut.
Standaard uitrustingsniveau o.a.
- 17” lichtmetalen wielen “Aphrodite” gepolijst, afgewerkt met Noir Brillant;
- Badges in goud “1955” op achterklep en voorportieren;
- Carrosseriekleur Blue Encre;
- Elektrisch bedienbaar open dak, geweven in Jacquard met DS-monogram;
- Dakomlijsting en achterspoiler in metallic lak Gris Moondust;
- Achteruitrijcamera met parkeersensoren achter;
- Automatische airconditioning met pollenfilter;
- Automatisch inschakelende verlichting en regensensor;
- Bluetooth® en USB-aansluiting, Streaming Audio A2DP;
- DAB+ digitale tuner;
- DS Connect box;
- DS LED Vision technologie met LED 3D achterlichten;
- HiFi systeem;
- Navigatiesysteem;
- 7” Touchscreen tablet.
Inclusief de parelmoerlak Bleu Encre, maar exclusief kosten voor rijklaar maken, kost deze DS 3 €27.440,-.
Kijken we vervolgens wat de premium concurrenten aanbieden voor zo’n bedrag, dan komen we uit op een instap-A-klasse of 1-serie zonder opties. De zelfbenoemde premiummerken Audi en Lexus bieden voor zo’n bedrag een schraal uitgeruste A1 of CT200H en dan kan het dak niet eens open… Bij Alfa Romeo zou je voor dit bedrag eventueel een riant uitgeruste en qua beleving gelijkwaardige Mito kunnen optuigen, maar wat ruimte betreft lever je dan wel weer erg veel in. Een Fiat 500 Cabrio zouden we langs dezelfde meetlat kunnen leggen, maar die voelt zodra je instapt aan als een jas die twee maten te klein is. Als het dus niet per se een cabrio hoeft te zijn kun je nog wel wat aardige alternatieven verzinnen, maar zodra het dak eraf moet, is de spoeling erg dun. Wij vinden dat de DS 3 in deze verschijningsvorm een fantastische doorontwikkeling is van de Citroën DS3 en de gepretendeerde luxueuze beleving ook daadwerkelijk biedt. Ook al prijken er chevrons op deze cabrio, het is inderdaad meer DS dan Citroën. We zijn erg benieuwd geworden hoe het de DS 5 na zijn transformatie vergaat; die is als volgende aan de beurt.
tekst: Lucas, foto’s: MaartenH
Leuk verhaal, Lucas!
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooie foto’s, Maarten!
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En een prachtige auto de 60jaar uitvoering .
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
@ Lucas:weer een mooi reisverslag! ik herken een hoop punten die jij beschrijft,die ik in mijn DS3 terug zie (weliswaar een dichte versie en andere uitvoering: ines de la fressange)
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
kek kleurtje
Oh, the memories…
2CV6 1980 Verte Embrun