3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

JAN’s CX GTI Turbo1 met roestschade
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 15 april 2010 11:00 AM
  [ # 31 ]

Bedankt voor het meedenken,alleen is bij mij de koppakking blijven zitten,ik verdenk hat schroefje waarmee de olie leiding naar de turbo mee vastzit.
Dit schroefje zit in de kop geschroefd,schroefje heb ik losgehad….......van het weekend ga ik het even goed inspecteren(ik had wel loctite gebruikt)

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 april 2010 11:39 PM
  [ # 32 ]

edit mod; quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Het boutje van de olieleiding komt niet in aanraking met het koelsysteem, het lijkt dat het daar lekt dacht ik eerst ook maar, bij nadere inspectie met spiegeltje en lamp kon ik zien dat het net daarboven zit, wellicht zijn de kopbouten van je donormotor nooit nagedraaid, zou kunnen toch?
Veel succes.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 16 april 2010 12:50 PM
  [ # 33 ]

Auto gaat nu eerst voor de APK,nu even het belangrijkste,daarna zal ik de rechterzijde van het blok aan een goede en grondige inspectie onderwerpen….....

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2010 02:50 PM
  [ # 34 ]

als je APK hebt, heb je in ieder geval weer een functionele auto, waar je mee mag rijden. ook handig !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 25 april 2010 07:01 PM
  [ # 35 ]

Afgelopen vrijdag weer een verse en frisse APK op de auto,daar dus even geen omkijken meer na.

Waterlekkage aan de rechterzijde is nog niet gevonden,en er is een olielekkage bijgekomen de onderste olieleiding op de TURBO begint te lekken.
Binnenkort even een nieuwe pakking zien te regelen…....voor de rest ben ik zeer tevreden over het donorblok

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 23 augustus 2010 08:24 AM
  [ # 36 ]

Zo ruim 3 maanden verder met het blok,hier en daar wat lekkages gehad.Dit had vooral te maken met slecht aangedraaide slangenklemmem ed.
Motortje draaid verder uitmuntend goed starten en lopen het is natuurlijk altijd even afwachten of het allemaal wel goed gaat met een blok wat je inkoopt.
Maar tot op heden geen klagen.

Maar nu het volgende de aansluiting op de turbo blijft lekken,hiervoor heb ik zelf al een keer een pakking gemaakt,maar deze is niet afdoende langs de flens blijft olie komen.Worden deze ergens nog nieuw geleverd,zoniet dan moet ik zelf maar gaan shoppen…....

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 31 oktober 2010 01:16 PM
  [ # 37 ]

De tijd vliegt voorbij,en het motorblok gaat zich steeds beter gedragen,het inhouden bij stationair draaien is voorbij.
De olielekkage bij de TURBO is ook verholpen hier was een slechte pakking de boosdoener.
Wat wel blijft spelen is een olielakkage langs de distributiedeksel.Hier hadden we ooit zelf een pakking voor gemaakt maar deze houdt geen stand klaarblijkelijk.

Gister alvast begonnen om de roestschade aan te pakken wat zich her en der manifiseert.

Eerst even een foto van beide dames.

Het eerste puntje van aandacht is het deel rechtsonder de voorbumper

Na het verwijderen van de “koelribben"bleek dat de achterzijde ook aardig was aangevreten zoals je kunt zien.

Loshalen van het onderste plaatdeel

Bij CX basis een vervangend stuk besteld,hier even gepast of het allemaal gaat kloppen

De buitenzijde hebben we zelf moeten maken,wat op de foto blank is dit stukkie valt niet onder het stuk plaat wat CX-basis levert,dat is echt de onderzijde

Gister om 17.00 alle blanke delen maar eventjes in de primer gezet,we zijn nog niet klaar,maar de auto wordt dagelijks gebruikt zodoende,van de week gaan we weer verder.Als er weer eventjes tijd is.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 31 oktober 2010 11:18 PM
  [ # 38 ]

Nog even een kleine aanvulling,wat ons opviel is dat de kit die is gebruikt tussen voor en binnenscherm helemaal uitgedroogd was.

Als je dit natuurlijk ongemoeid laat,wordt dit natuurlijk een bron van ellende,binnenkort ook maar opnieuw afkitten met een verse kit.

De oude kit op de werkbank

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 22 november 2010 10:34 PM
  [ # 39 ]

Afgelopen weekend een aanvang gemaakt met de reparatie van de rechterdorpel aan de onderzijde van het voorscherm.
Wat begon met een klein roestplekje ontaarde uiteraard in een iets groter gaatje.

Tot mijn verbazing,ik had het ook wel min of meer verwacht en wat ook op de foto is te zien,had zich een lading vuil opgestapeld tussen het voorscherm en binnenscherm.

Het zelfde roestplekje zit links ook waarschijnlijk zullen we daar hetzelfde aantreffen.
Dus mensen dit blijft een aandachtsplek voor onze CX-en,met een beetje handigheid kan je het hoekje wel schoon krijgen.

Alles een beetje schongemaakt

Resultaat naar weg/schoonslijpen van het bewuste hoekje

Alvast een deel van het hoekje nagemaakt.

Woensdag staat het vervolg gepland,proberen om het allemaal weer zo mooi mogelijk inelkaar te lassen.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 november 2010 10:47 PM
  [ # 40 ]

Hoe is de situatie achter het uitgeslepen stuk metaal?

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 22 november 2010 11:09 PM
  [ # 41 ]

We mochten blij zijn dat de auto 5 jaar geleden een complete antiroest behandeling had gehad.
Dit is de redding geweest van de achterliggende plaat delen.

Uiteraard konden we alles goed controleren dmv het gat wat was ontstaan door het slijpen.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 23 november 2010 09:43 PM
  [ # 42 ]

music Goed nieuws scheelt een hoop werk, veel succes met de reparatie.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 23 november 2010 11:14 PM
  [ # 43 ]

Eerst plekken onderhuids aanpakken,en als dat allemaal gedaan is gaan we nadenken over een complete spuitbeurt.Ik hou jullie op de hoogte en zeker hoe we het spuitwerk gaan aanpakken.

Door de jaren verschillende auto’s gedaan,maar de manier waarop ging iedere keer net iets anders.

Ben benieuwd waar het nu op uitdraaid

gr

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 25 november 2010 01:15 PM
  [ # 44 ]

zo gister weer op het gemakje weer verder gegaan met het opsporen en repareren van gaten.

Deze keer viel het even niet mee,recht boven het rechter voorwiel een groot gat.
Begon hier ook met een klein gaatje,maar monde uit in iets groters.

Dit was de situatie aan de bovenkant nagenoeg iets te zien van roestschade

Helaas verder geen foto’s (batt.leeg)maar na een uurtje of 3 arbeid was dit klusje ook weer geklaard.

Volgende week is de linkerzijde aan de beurt

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 25 november 2010 01:55 PM
  [ # 45 ]

ziet er bekend uit! bij mij was er alleen wel een gat helemaal door. ik neem aan dat je het allemaal gelast hebt?

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook