Bedankt voor het meedenken,alleen is bij mij de koppakking blijven zitten,ik verdenk hat schroefje waarmee de olie leiding naar de turbo mee vastzit.
Dit schroefje zit in de kop geschroefd,schroefje heb ik losgehad….......van het weekend ga ik het even goed inspecteren(ik had wel loctite gebruikt)
edit mod; quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Het boutje van de olieleiding komt niet in aanraking met het koelsysteem, het lijkt dat het daar lekt dacht ik eerst ook maar, bij nadere inspectie met spiegeltje en lamp kon ik zien dat het net daarboven zit, wellicht zijn de kopbouten van je donormotor nooit nagedraaid, zou kunnen toch?
Veel succes.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Auto gaat nu eerst voor de APK,nu even het belangrijkste,daarna zal ik de rechterzijde van het blok aan een goede en grondige inspectie onderwerpen….....






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als je APK hebt, heb je in ieder geval weer een functionele auto, waar je mee mag rijden. ook handig !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Afgelopen vrijdag weer een verse en frisse APK op de auto,daar dus even geen omkijken meer na.
Waterlekkage aan de rechterzijde is nog niet gevonden,en er is een olielekkage bijgekomen de onderste olieleiding op de TURBO begint te lekken.
Binnenkort even een nieuwe pakking zien te regelen…....voor de rest ben ik zeer tevreden over het donorblok
Zo ruim 3 maanden verder met het blok,hier en daar wat lekkages gehad.Dit had vooral te maken met slecht aangedraaide slangenklemmem ed.
Motortje draaid verder uitmuntend goed starten en lopen het is natuurlijk altijd even afwachten of het allemaal wel goed gaat met een blok wat je inkoopt.
Maar tot op heden geen klagen.
Maar nu het volgende de aansluiting op de turbo blijft lekken,hiervoor heb ik zelf al een keer een pakking gemaakt,maar deze is niet afdoende langs de flens blijft olie komen.Worden deze ergens nog nieuw geleverd,zoniet dan moet ik zelf maar gaan shoppen…....
De tijd vliegt voorbij,en het motorblok gaat zich steeds beter gedragen,het inhouden bij stationair draaien is voorbij.
De olielekkage bij de TURBO is ook verholpen hier was een slechte pakking de boosdoener.
Wat wel blijft spelen is een olielakkage langs de distributiedeksel.Hier hadden we ooit zelf een pakking voor gemaakt maar deze houdt geen stand klaarblijkelijk.
Gister alvast begonnen om de roestschade aan te pakken wat zich her en der manifiseert.
Eerst even een foto van beide dames.
Het eerste puntje van aandacht is het deel rechtsonder de voorbumper
Na het verwijderen van de “koelribben"bleek dat de achterzijde ook aardig was aangevreten zoals je kunt zien.
Loshalen van het onderste plaatdeel
Bij CX basis een vervangend stuk besteld,hier even gepast of het allemaal gaat kloppen
De buitenzijde hebben we zelf moeten maken,wat op de foto blank is dit stukkie valt niet onder het stuk plaat wat CX-basis levert,dat is echt de onderzijde
Gister om 17.00 alle blanke delen maar eventjes in de primer gezet,we zijn nog niet klaar,maar de auto wordt dagelijks gebruikt zodoende,van de week gaan we weer verder.Als er weer eventjes tijd is.
Nog even een kleine aanvulling,wat ons opviel is dat de kit die is gebruikt tussen voor en binnenscherm helemaal uitgedroogd was.
Als je dit natuurlijk ongemoeid laat,wordt dit natuurlijk een bron van ellende,binnenkort ook maar opnieuw afkitten met een verse kit.
De oude kit op de werkbank
Afgelopen weekend een aanvang gemaakt met de reparatie van de rechterdorpel aan de onderzijde van het voorscherm.
Wat begon met een klein roestplekje ontaarde uiteraard in een iets groter gaatje.
Tot mijn verbazing,ik had het ook wel min of meer verwacht en wat ook op de foto is te zien,had zich een lading vuil opgestapeld tussen het voorscherm en binnenscherm.
Het zelfde roestplekje zit links ook waarschijnlijk zullen we daar hetzelfde aantreffen.
Dus mensen dit blijft een aandachtsplek voor onze CX-en,met een beetje handigheid kan je het hoekje wel schoon krijgen.
Alles een beetje schongemaakt
Resultaat naar weg/schoonslijpen van het bewuste hoekje
Alvast een deel van het hoekje nagemaakt.
Woensdag staat het vervolg gepland,proberen om het allemaal weer zo mooi mogelijk inelkaar te lassen.
Hoe is de situatie achter het uitgeslepen stuk metaal?
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
We mochten blij zijn dat de auto 5 jaar geleden een complete antiroest behandeling had gehad.
Dit is de redding geweest van de achterliggende plaat delen.
Uiteraard konden we alles goed controleren dmv het gat wat was ontstaan door het slijpen.
Goed nieuws scheelt een hoop werk, veel succes met de reparatie.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Eerst plekken onderhuids aanpakken,en als dat allemaal gedaan is gaan we nadenken over een complete spuitbeurt.Ik hou jullie op de hoogte en zeker hoe we het spuitwerk gaan aanpakken.
Door de jaren verschillende auto’s gedaan,maar de manier waarop ging iedere keer net iets anders.
Ben benieuwd waar het nu op uitdraaid
gr
zo gister weer op het gemakje weer verder gegaan met het opsporen en repareren van gaten.
Deze keer viel het even niet mee,recht boven het rechter voorwiel een groot gat.
Begon hier ook met een klein gaatje,maar monde uit in iets groters.
Dit was de situatie aan de bovenkant nagenoeg iets te zien van roestschade
Helaas verder geen foto’s (batt.leeg)maar na een uurtje of 3 arbeid was dit klusje ook weer geklaard.
Volgende week is de linkerzijde aan de beurt
ziet er bekend uit! bij mij was er alleen wel een gat helemaal door. ik neem aan dat je het allemaal gelast hebt?