Op 15 september besteld om 11.06 uur. Er waren er nog 19, de keus was beperkt. Ik wilde een 1.6 liefst gris met rood dak, maar die was niet voor handen. Dan maar zwart. Wat een vreemde beslissing om een auto te bestellen via internet en dan een half jaar wachten. De dieseltjes bleven nog lang beschikbaar en binnen 24 uur waren ze allemaal verkocht. Later bleek dat de dealers toch hebben meegeboden, wat eigenlijk verboden was. Afgelopen woensdagochtend vond de aflevering plaats en ik heb nu 396 km op de teller.
Vanaf de eerste foto’s was ik ervan overtuigd dat ik die DS3 wilde hebben. En hij rijdt fantastisch, soms vlot dan weer rustig alles uitproberend geeft hij aan dat het verbruik is 1:14,7.
Binnenkort nog meer reacties, maar nu eerst het bericht op het forum zodat men erop kan reageren en vragen stellen.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Proficiat met je aankoop, maar welk model en uitvoering heb je nu eigenlijk??
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
daniell schreef:Proficiat met je aankoop, maar welk model en uitvoering heb je nu eigenlijk??
DS3 noir obsidien sochic 1.6 VTi 120 pk Airdream met optiepakket en 17 inch lm wielen Bellone met Bridgestone banden.
Ik sta binnenkort voor een dilemma. Ze komen met een aanbod om de garantie te laten verlengen tot max 4 jaar. Bij een nieuw model zijn altijd kinderziektes en ik weet niet hoe coulant Citroen is. Er ligt bij mij een folder waarin een korting staat van 35% , maar dat geldt voor andere modellen, de DS3 staat er nog niet bij.
Als Citroen zijn beloftes waar maakt dat het een premium niveau auto is dan zijn de gebruikte materialen zo goed dat een extra garantie niet nodig is. Ik ken iemand die het 5 jaar geleden bij de C3 wel had gedaan en hij raadt mij aan het wel te doen, want dat geld heeft hij er dubbel en dwars uitgehaald. Meestal moet je binnen 3 maanden beslissen. Ik verwacht tussen de 12000 en 15000 km per jaar te rijden. Wordt het veel gedaan?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hier in belgie heb je 2 jaar tijd om dit te beslissen, dus je moet het mededelen voor het einde van de gewone fabriekswaarborg. Is dit dan anders in nederland?
De kwaliteit van citroen was enkele jaren terug niet zo geweldig op verschillende modellen, de laatste jaren hebben ze zich weer herpakt (net zoals vele andere merken).
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik plaats maar eens een up-date. Op de teller staat nu 2100 km. Enkele grote ritten gemaakt en natuurlijk het woon-werkverkeer. Op de display is achtereenvolgens te zien: datum, 460 km voordat er getankt moet worden, het gemiddelde verbruik, het verbruik op het moment van rijden, aantal afgelegde km, de gem snelheid van de afgelopen periode. Dat laatste is 48 km. 1/3 deel snelweg, de rest binnenwegen en bebouwde kom. Het gemiddelde verbruik bedraagt volgens displayberekening: 1:15.2. Dat is beduidend beter dan mijn vorige auto XM ct. Daar haalde ik meestal de 1;10 niet. Onlangs reed ik in Maarsbergen en daar zag een C5 rijder mijn verticale led-lampjes, daar herkent een Citroen-rijder de DS3 aan, en begon spontaan met zijn licht te seinen als herkenning.
Nog enkele ervaringen: Het remmen gaat nogal fel. Toen mijn zoon er pas mee reed en voor de 1e keer remde, standen we bijna meteen stil. het is wel wennen, maar wel erg veilig. Tot nu toe zijn er 2 kleine “gebreken”. Er zit een rammel in de binnenspiegel rijdend op een klinkerweg en er is te weinig kit gebruikt bij het vastzetten van de raamrubbers aan de bestuurders zijde. dat gaan ze binnenkort verhelpen. Als dit zo blijft, dan is de afwerking dik in orde. Het is opvallend dat er nogal wat mensen zijn die vanaf de bijrijdersplaats uitgebreid de DS3 zitten te bekijken en hun nek helemaal omdraaien om de DS3 te volgen. Zelf ben ik nog geen andere DS3 tegen gekomen. Binnenkort gaan de verkopen van mei de weg op en dan ......
die rammel in de binnenspiegel heb ik ook! vooral als de radio erg hard staat . Zelf inmiddels al bijna 8000km gereden met de DS3 1.6 VTI. Nog een paar maanden en dan ruil ik hem weer in voor een THP. Voordeel als je werkt bij een Citroen Dealer. Om de 6 maanden een nieuwe.
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004
- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
chris3010 schreef:die rammel in de binnenspiegel heb ik ook! vooral als de radio erg hard staat . Zelf inmiddels al bijna 8000km gereden met de DS3 1.6 VTI. Nog een paar maanden en dan ruil ik hem weer in voor een THP. Voordeel als je werkt bij een Citroen Dealer. Om de 6 maanden een nieuwe.
Alleen jammer dat de auto dan nooit van jezelf is…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
burt schreef:I…. Dat is beduidend beter dan mijn vorige auto XM ct. Daar haalde ik meestal de 1;10 niet. Onlangs reed ik in Maarsbergen en daar zag een C5 rijder mijn verticale led-lampjes, daar herkent een Citroen-rijder de DS3 aan, en begon spontaan met zijn licht te seinen als herkenning.
Nog enkele ervaringen: Het remmen gaat nogal fel. ......
En, hoe bevalt zo’n DS3 na een XM?
Je levert het zweven in. Je merkt op binnenweggetjes dat een DS3 veel meer de oneffenheden doorgeeft aan de inzittenden. Maar nu ga ik veel strakker een bocht in en ik voel dat hij nog meer aan kan. De XM ging in de bocht wel eens glijden, dat is me nog niet gelukt bij de DS3. De wegenbelasting is ook de helft en met de huidige benzineprijs??? Maar eerlijk gezegd ik mis haar wel en als ik er een zie rijden heb ik de neiging om te seinen als groet en aanmoediging. Ik heb nog geen buitenlandse reis gemaakt, maar daar zal het verschil ook wel gemerkt worden. Het comfort van de XM is onovertroffen. De DS3 is anders direkter, feller en nodigt uit om bij het bochtenwerk grenzen te verleggen.
easternnl schreef:burt schreef:I…. Dat is beduidend beter dan mijn vorige auto XM ct. Daar haalde ik meestal de 1;10 niet. Onlangs reed ik in Maarsbergen en daar zag een C5 rijder mijn verticale led-lampjes, daar herkent een Citroen-rijder de DS3 aan, en begon spontaan met zijn licht te seinen als herkenning.
Nog enkele ervaringen: Het remmen gaat nogal fel. ......En, hoe bevalt zo’n DS3 na een XM?
momenteel heb ik even een testritje met een DS3 1.6 hdi 90 pk.
Ook deze heeft de rammel in de binnenspiegel. In feite niet in de spiegel zelf, maar in het bevestigingsstuk aan de ruit. Misschien toch een beetje een DS3-probleem?
Ook durft hij soms eens bokken terwijl hij op cruise control staat.
Verder een tof bakje, niets op aan te merken.
Up-date:
Na bijna 2 jaar eens een up-date omdat de 2 jaars garantietermijn is verstreken.
De teller staat op 29040 km en heb vorige week de auto voor het eerst een grote beurt gegeven. Precies zoals het staat aangegeven in de instructie: 30000 km of met 2 jaar. Ik heb in de afgelopen 2 jaar 1x een liter olie bijgevuld en 1 liter ruitensproei. Na ongeveer 1 jaar heb ik onder garantie de tochtstrip bij beide ramen laten vervangen, omdat het valse lucht gaf. Men had in een schrijven van Citroen Ned al instructie gekregen omdat te doen. Er waren meerdere klachten van de eerste serie hierover.
Het verbruik heb ik bijgehouden met het tanken. Ik ben uitgekomen op 1932,12 l.: 28564 km= 14.78.
Het lijstje van klachten bij de grote beurt was kort: 1 rammel in de linkerportier en een heel serieuze klacht. Het laatste jaar hoorde ik bij volledig uitgedraaid stuur een gebonk. Mijn eerste reactie was: Een lager is kapot. Toen ik bij de dealer kwam en er iemand even meereed om te luisteren, vertelde de monteur dat het wel kon liggen aan het dribbelen van de banden . Ik heb er bijna een jaar mee gereden. Het bleek toch een lager te zijn. Ze hebben die natuurlijk onder garantie vervangen.
Ervaringen van de afgelopen jaren: Bij woonerven met drempels is het niet fijn om met een DS3 te rijden. Je moet er best wel langzaam overheen, maar het bochtenwerk is heerlijk. Ik ben van plan nog enkele jaren door te rijden. Natuurlijk heb ik gelezen over de e-hdi. Dat is veel goedkoper. Maar over enkele jaren gaan die eigenaren er wel wegenbelasting over betalen. Om voor die 2 jaar als particulier nog een e-hdi aan te schaffen? Ik denk dat er veel geleast wordt bij de e-hdi. Over enkele jaren zal de vraag naar benzine DS3’s erg groot zijn. IK verwacht dan een hoge prijs ervoor te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mooi dat ie bevalt. Wat de laatste opmerking betreft: geloof maar niet dat benzine DS3’s straks meer waard zijn. Een diesel is straks tweedehands ook best aantrekkelijk, vooral eentje waarop geen bpm zit en die een normale kilometerstand heeft. Een ding moet je niet vergeten: ook al betaal je straks wegenbelasting, het verbruik van een diesel is minder en diesel is goedkoper per liter dan benzine.Ik heb ook gewtwijfeld. E-hdi, VTI of THP. Ik heb uiteindelijk na overleg met m’n dealer toch een e-hdi genomen, een bpm-vrije. Hij is toch een stuk goedkoper dan de benzineversies, doordat de bpm ontbreekt en ook als ik straks weer wegenbelasting betaal ben ik op jaarbasis toch nog zo’n 600 euro goedkoper uit omdat diesel goedkoper is en minder verbruikt..