Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
In mijn saxo valt de stuurbekrachtiging af en toe uit. Nu wil ik de pomp zelf gaan schoonmaken / reviseren…
Ik heb nl. hier ergens gelezen dat je de koolborstels kunt schoonmaken en dat dat wellicht de oplossing is. (Het relais wordt ook vervangen..)
Vraag: kan die pomp eraf en uit elkaar om bij die koolborstels te komen ? En kan die zwarte plastic hoes er dan ook af ? En wie heeft er tips hoe dat allemaal moet.
Kortom alle tips / hulp is welkom
Wederom dank !!!!
Groeten, Danny
Stuurpompen zijn te reviseren .
Ik heb er al een aantal gedaan ondertussen .
Koolborstelbrug is los leverbaar , meestal dient deze vervangen te worden .
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Dank voor je bericht. Wellicht zou wat praktische info mij nog verder helpen, zoals, hoe uit elkaar te halen, waar zitten die koolborstels, waar kan ik nieuwe kopen, welke olie moet erin…. etc etc.
Nu heb ik er met een kunststof hamer een paar ferme tikken op gegeven en nu doet hij het weer… Vraag is dan voor hoelang
Volgende stap zal toch voor de zekerheid het relais worden en dan de daadwerkelijke revisie.
Hi ik heb wat last van een koffie mole onder de motorkap ( stuurbekrachtigingspomp ) dit is er een van de sloop me eerste waarden de koolborstels verbrand.nu lees ik net dat eh. Aan onder delen kan komen zo als kool borstel brug. Maar kan ik die ook van je kopen los en of lossen schroeven bijvoorbeeld de lange T30s die get pomp Hius bij elkaar houden
Hoor graag van jullie Mvg Thomas Ritsma
saxo 1.4 vts
niet direct een idee maar koffiemolen geluid mmm nice Kijk dan het vloeistofpeil maar na hoe stuurrecht vlak oppervlak minimaal een uur stilstaan vuldopje van de servo los kijken of deze op max staat indien niet bijvullen met de juiste olie weet ik niet zo uit men hoofd ik dacht dat aft goed was.
bedrijven die startmotors reviseren verkopen meestal ook borstels en kooltjes.
Edit mod voor de tweede maal Ontopic!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Kan iemand mij vertellen met welke specificatie olie ik moet bijvullen ?
Zie de bodem van het reservoir en denk niet dat dit de bedoeling is !
Dank , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Normaal is er ergens een streepje met max bij de dop tot daar moet ie gevuld zijn.
type is olie Dexron type ATF.
Hoeveelheid weet ik niet direct na dat ie op max staat de servo goed links rechts draaien en indien nodig bijvullen. En kijken of er niets lekt.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mooi , kan ik morgen naar op zoek gaan ( in mijn collectie busjes van de zaak )
Dank , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Hallo allen, ik had al eerder de vraag gesteld of ik kan rijden zonder de stuurpomp, doorverbinden ofzo… om toch te blijven rijden en zo ook de pomp kan gaan reviseren.
Groeten Bas.
Inmiddels de pomp gedemonteerd, en koolborstels moeten vervangen worden.
Nu heb ik gelezen op dit forum dat die koolborstelbrug los leverbaar is…
volgens de citroën dealer niet !! Wie weet meer, of een onderdeelnummer…
Groeten Bas.
bel even een alternator revisator bedrijf in je buurt die heeft vast wel de goede borstels voor je liggen.
Dealers van tegenwoordig vervangen hele modules terwijl er dikwijls slechts een boutje losstaat ed…
Ik heb er niet zozeer verstand van, maar is er dan geen reden voor om het hele ding te vervangen in plaats van alleen dat ene boutje vast te zetten dan?
daar zit nu net men punt ... de “winst” op een nieuw onderdeel is hoger dan een boutje van 10cent…
ik bedoelde meer een technische en veiligheidsrede.