1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Revisie stuurbekrachtigingspomp Saxo 1.4i mogelijk ?
Saxofoon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010

- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Gepost: 16 maart 2010 03:06 PM

In mijn saxo valt de stuurbekrachtiging af en toe uit. Nu wil ik de pomp zelf gaan schoonmaken / reviseren…
Ik heb nl. hier ergens gelezen dat je de koolborstels kunt schoonmaken en dat dat wellicht de oplossing is. (Het relais wordt ook vervangen..)

Vraag: kan die pomp eraf en uit elkaar om bij die koolborstels te komen ? En kan die zwarte plastic hoes er dan ook af ? En wie heeft er tips hoe dat allemaal moet.

Kortom alle tips / hulp is welkom Smile

Wederom dank !!!!

Groeten, Danny

Profiel  
 
EH (banned)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-02-2007

Gepost: 19 maart 2010 10:50 AM
  [ # 1 ]

Stuurpompen zijn te reviseren .

Ik heb er al een aantal gedaan ondertussen .
Koolborstelbrug is los leverbaar , meestal dient deze vervangen te worden .

Profiel  
 
Saxofoon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010

- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Gepost: 20 maart 2010 12:04 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je bericht. Wellicht zou wat praktische info mij nog verder helpen, zoals, hoe uit elkaar te halen, waar zitten die koolborstels, waar kan ik nieuwe kopen, welke olie moet erin…. etc etc.

Nu heb ik er met een kunststof hamer een paar ferme tikken op gegeven en nu doet hij het weer… Vraag is dan voor hoelang Wink

Volgende stap zal toch voor de zekerheid het relais worden en dan de daadwerkelijke revisie.

Profiel  
 
t.ritsma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 05-09-2011

- Saxo vts 1.4
Gepost: 02 april 2012 11:17 PM
  [ # 3 ]

Hi ik heb wat last van een koffie mole onder de motorkap ( stuurbekrachtigingspomp ) dit is er een van de sloop me eerste waarden de koolborstels verbrand.nu lees ik net dat eh. Aan onder delen kan komen zo als kool borstel brug. Maar kan ik die ook van je kopen los en of lossen schroeven bijvoorbeeld de lange T30s die get pomp Hius bij elkaar houden

Hoor graag van jullie Mvg Thomas Ritsma

saxo 1.4 vts

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 04 april 2012 12:48 PM
  [ # 4 ]

niet direct een idee maar koffiemolen geluid mmm nice         Kijk dan het vloeistofpeil maar na   hoe stuurrecht vlak oppervlak minimaal een uur stilstaan vuldopje van de servo los kijken of deze op max staat indien niet bijvullen met de juiste olie weet ik niet zo uit men hoofd   ik dacht dat aft goed was. 

bedrijven die startmotors reviseren verkopen meestal ook borstels en kooltjes.

Profiel  
 
Revz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 09-10-2011

- Saxo VTS 1.6-16V
Gepost: 04 april 2012 08:28 PM
  [ # 5 ]

Edit mod voor de tweede maal Ontopic!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 april 2012 09:07 PM
  [ # 6 ]

Idea

 

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 april 2012 10:16 PM
  [ # 7 ]

Kan iemand mij vertellen met welke specificatie olie ik moet bijvullen ?

Zie de bodem van het reservoir en denk niet dat dit de bedoeling is !

Dank , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 04 april 2012 11:52 PM
  [ # 8 ]

Normaal is er ergens een streepje met max bij de dop tot daar moet ie gevuld zijn. 


type is olie Dexron type ATF.
Hoeveelheid weet ik niet direct na dat ie op max staat de servo goed links rechts draaien en indien nodig bijvullen. En kijken of er niets lekt.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 april 2012 12:02 AM
  [ # 9 ]

Mooi , kan ik morgen naar op zoek gaan ( in mijn collectie busjes van de zaak )  Laughing

Dank ,  Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
basmania74
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 12-02-2009

Gepost: 05 april 2012 12:52 PM
  [ # 10 ]

Hallo allen, ik had al eerder de vraag gesteld of ik kan rijden zonder de stuurpomp, doorverbinden ofzo… om toch te blijven rijden en zo ook de pomp kan gaan reviseren.

Groeten Bas.

Profiel  
 
basmania74
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 12-02-2009

Gepost: 11 april 2012 04:46 PM
  [ # 11 ]

Inmiddels de pomp gedemonteerd, en koolborstels moeten vervangen worden.
Nu heb ik gelezen op dit forum dat die koolborstelbrug los leverbaar is…
volgens de citroën dealer niet !! Wie weet meer, of een onderdeelnummer…

Groeten Bas.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 11 april 2012 08:28 PM
  [ # 12 ]

bel even een alternator revisator bedrijf in je buurt die heeft vast wel de goede borstels voor je liggen.

Dealers van tegenwoordig vervangen hele modules terwijl er dikwijls slechts een boutje losstaat ed…

Profiel  
 
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 26-01-2012

- Saxo 1.1i
Gepost: 11 april 2012 09:19 PM
  [ # 13 ]

Ik heb er niet zozeer verstand van, maar is er dan geen reden voor om het hele ding te vervangen in plaats van alleen dat ene boutje vast te zetten dan?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 11 april 2012 09:43 PM
  [ # 14 ]

daar zit nu net men punt ...  de “winst” op een nieuw onderdeel is hoger dan een boutje van 10cent…

Profiel  
 
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 26-01-2012

- Saxo 1.1i
Gepost: 11 april 2012 09:44 PM
  [ # 15 ]

ik bedoelde meer een technische en veiligheidsrede.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook