Hallo allen
Ik heb mijn berlingo een motor ingebouwd van een peugeot enige verschil was, dat de berlingo een lucas pomp had en de peugeot een bosch pomp. Nu heb ik de motor erin gebouwd maar nu wil de startblokering er niet af en start nog gewoon met dezelfde sleutel (heeft tijdens de ombouw gewoon in het contact gezeten
dus wat kan het zijn?
wat van de startblokeering moet door de motor als ware vrij gegeven worden?
groeten Niels
Ik neem aan dat je de ECU ook vervangen hebt?
Als dat zo is kennen de ECU en de sleutel/contactslot elkaar niet en zal de startblokkering er op blijven.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
heb netjes alle stekkers van het oude blok los gemaakt
en aan het nieuwe blok gezet (is trouwens een dw8 motor)
dus de ecu die bij de auto hoorde zit er nog in
moet ik dus de andere ecu monteren??
tja leuk die startblokkeringen maar lopen doet zo’n dieseltje (DW8 toch?)ook met startblokering: draadje + pool accu naar brandstofkleppie op de pomp (een los batterijtje aansluiten op de pomp ook goe) en even het startrelais op de startmotor met een los draadtje aantippen en brooeeemmmmmm…....
leuk draadje trouwens deze thread.
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Met startblokkering loopt ie niet, tenzij je de startblokkering er tussen uit kunt halen.
heb hem inmiddels aan de praat
het het kastje wat achter op de brandstofpomp zit (zit vast met 2 inbusbouten en 2 afbreekbouten en een spanstif). (anti diefstal denk ik) In zat dat kastje zat een bosch printje in waar 3 draden in gingen en 1 naar de afsluiter ging heb het kastje weg geknipt en 12v op de afsluiter gezet en nu is het starten en lopen. En om van het gepiep van de startblokering af te zijn heb ik het witte relais onder het stuur weg gehaald, en het lampje uit het dashbord gehaald.
maar bedankt voor de reacties
Groeten niels
Blijkbaar is het toch iets moeilijker gemaakt middels die breekbouten en gedoe met printjes.
maar die startblokkering op DW8 dieseltjes stelt dus weinig voor, het principe blijft het zelfde:
Met een DW8 kun je blijven rijden zolang er brandstof is en het klepje op de inspuitpomp maar geopent blijft. Zo kun je blijven rijden op een batterijtje…
Leuk dat het je gelukt is Niels en mocht je hem weer willen verkopen, een koper vraagt toch nooit of de startblokkering nog wel werkt….
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D