Hoi allemaal
ik mijn handrem afgesteld zoals het in de vraag baak beschreven staat:
- Verwijder handremconsole
- Breng de auto omhoog en zet hem aan de achterzijde op bokken
- Controleer of de kabels correct onder de auto bevestigd zijn
- Trek de handrem 10x geheel aan
- Zet de handrem geheel los
- Druk het rempedaal enkele malen geheel in met draaiende motor
- Zet de handremhendel op het derde tandje
- Draai de stelmoer van de handrem zover aan tot de remschoenen aan beide zijden aan lopen op de remtrommel. Draai hierbij de achteriwelen met de hand rond.
- Zet de hadremhendel geheel los en trek hem daarna vier- tot vijfmaal stevig aan
- Trek de handrem aan tot het derde tandje en controleer of de achterwielremmen aangrijpen
- Controleer, met de handrem losgelaten, of de wielen mert de hand kunnen worden gedraaid. Als dit niet het geval is: herhaal de afstelling
- Zet de auto weer op zijn wielen
- Breng in de auto de handremconsole aan
Nu ging ik mijn handrem testen in een parkeer garage (daar is een schuine helling). Ik merk nu dat ik de handrem met meer kracht moet aantrekken en als ik mijn rem loslaat, rolt de auto gewoon weg. Voor het afstellen was dit ook al het geval daarom, wilde ik mijn handrem afstellen.
Ik vermoed nu dat mijn achterremmen waarschijnlijk versleten zijn, wat is jullie idee hierover?
Gr, Marc
Een keutel in den morgen. is een dag zonder zorgen…
Hoi,
na het handrem verhaal kwam ik op het volgende. Toen ik mijn handremconsole wilde verwijderen merkte ik dat de achterste twee schroeven niet aanwezig waren.
Er zat onder de handremconsole ook geen beugeltje of zoiets waar de schroeven ingedraaid zouden moeten worden. Wie weet hoe dit er uitziet?
Gr, Marc
Een keutel in den morgen. is een dag zonder zorgen…
Hallo allemaal,
van de week mijn auto naar de garage gebracht voor het volgende:
- distributie-riem
- multiriem
- spanrol
- waterpomp
en of ze ook naar mijn handrem willen kijken, want ja die werkt niet echt. Zonder handrem kwam het op ca 350 euro, ik had hier en daar geinformeerd en dit was echt de goedkoopste. Ze zeiden waarschijnlijk moeten de remschoenen vervangen worden.
Op de dag zelf werd ik gebeld door de garage zelf, ze hadden met pijn en moeite de remtrommels kunnen verwijderen, bleken zowel links als rechts de wielremcilinders kapot te zijn. Ze hadden het erover dat de plunger vast zat en dat ze die bijna niet loskregen.
Al met al waren de kost 680 euro. Met het advies de remtrommels uit te laten draaien en de remschoenen te laten vervangen. Dat word een andere keer, de centen zijn nu even op.
Dus het topic kan gesloten worden over het handrem verhaal. Toch ben ik benieuwd of iemand weet hoe die “beugel” eruit ziet om de achterkant van de handremconsole vast te zetten.
Gr, Marc
Een keutel in den morgen. is een dag zonder zorgen…
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Zo is toch een dure reparatie geworden dan! Wel mooi dat het toch gelukt is en dat ie weer goed werkt.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Ja inderdaad flink wat kosten. Het is helaas niet anders, dat wordt weer overwerken
Een keutel in den morgen. is een dag zonder zorgen…
Hoi,
vorige week mijn achter remmen laten maken. Nieuwe remschoenen en trommels laten afdraaien. Hij remt nu echt superrr goed en mijn handrem werkt ook weer perfect. Kosten 300 euro…
Nu hoor ik als ik mijn koppelingspedaal intrap mijn koppeling piepen, dus dat zal binnenkort wel een vervanging van de koppelingsplaten worden. Leuke hobby die auto’s
Gr, Marc
Een keutel in den morgen. is een dag zonder zorgen…