Slecht, cq, niet willen starten met een warme motor / Onregelmatig stationair toerental.
sietze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 18 maart 2010 10:50 PM

Wij hebben een Xsara 1.6i Berline uit 2001, als je een paar kilometer hebt gereden en en 10 minuten later de auto weer probeert te starten lukt dit meestal niet. Na een paar keer proberen met het gaspendaal helemaal ingedrukt lukt het weer om de motor aan de loop te krijgen.

Het 2e probleem is dat de motor vervolgens een ongelovenlijk onregelmatig toerental heeft, soms stationair zelfs boven de 3000 toeren, en vervolgens weer bijna afslaat omdat het toerental weer te laag is. Als je achter de auto staat ruik je dan een behoorlijke benzine lucht.

Mijn eerste vermoeden (oldtimer sleutelaar) was dat waarschijnlijk het luchtfilter (het oude met stift gemerkte filter is echt vervangen 7000km geleden, evenals het benzine filter vervangen) niet genoeg lucht door laat maar ook met een nieuw filter blijft het probleem bestaan.

Heeft iemand een idee?

Vriendelijke groet,

Sietze

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1385

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 18 maart 2010 11:33 PM
  [ # 1 ]

Ja, een sensor van EUR 12.. Weet de naam niet van het ding en heb de rekening niet meer, maar met een bezoekje aan de garage in dec. 08 was het probleem bij mijn 1.6i phase 1 uit 2000 met toen een tellerstand van rond de 230k opgelost. Jouw symptomen zijn exact wat ik meemaakte.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook