Hallo,
Ik heb een vraag over de kofferruimte van de C6 + het gebruik van dakdragers.
Ik heb eigenaardige situatie. Door omstandigheden zal ik mijn aanloopwagen, een firmawagen dus, een Autoweek A4 kunnen ruilen voor een C6 die straks te beschikking komt. Een meevaller? Wellicht wel. Ik kan die C6 nog niet volledig inschatten - de wagen bevindt zich nooit site waar ik werk - maar ik heb vroeger nog een Citroën C5 Break (oud model) opgereden, dus ergens van binnen heb ik een wakkerend Citrofiel deel. Ik denk bovendien dat de C6 gebruiker een onvoorwaardelijke autoliefhebber is, dus ik ga er ook van uit dat hij tiptop staat.
Ik wil echter mijn ja-woord niet onmiddellijk geven, want wij leasen niet, en rijden onze wagens dus tot laatste kilometer op. Eenmaal ik dus op C6 ga, dan heb ik hem wel een aantal jaar aan mijn been, en met alle latere troubles van een +200k wagen als cadeau! Een belangrijke keuze dus…
Laat wel iets duidelijk zijn: ik weet mijn huidige Audi A4 écht wel te waarderen. Verre van mijn eerste keuze is die wagen, en akkoord jawel, het is een conformistische saaie leasebak. Maar… die kast rijdt écht verduiveld goed en zit zeer strak in mekaar. Mooie materialen, alles perfect afgewerkt, een dijk van een wegligging. Als alledaags werkinstrument top, een +200k geen enkel probleem te verwachten. In de A4 geen gedoe met kruimelende autozetels die vanzelf naar beneden zakken, zichzelf resettende computers, ramen die net niet meer dicht willen dan tenzij je +110 km/h rijdt, geen open daken die naar binnen inklapppen terwijl het buiten regent, geen zijwindgevoeligheid, geen wielen die moeten nodeloos vervangen worden, geen wagen die zichzelf staat op- en neer te laten op de oprit, geen kloppende voortrein bij het nemen van verkeersdrempels, en nogal zo van die toestanden die ik - met de glimlach, dat wel - met mijn oude C5 associeer.
Bon dan de kofferruimte, voor mij een belangrijk argument. Ik heb de C6 nog niet ‘life’ kunnnen bekijken - en mijn dealer heeft er geen staan - hopelijk volgt dit de komende weken.
Mijn vragen:
1. hoe schatten jullie de kofferruimte in?
Ik lees her en der dat de C6 een koffer van 421 liter ter beschikking heeft, ofwel (volgens de brochure op de officiële belgische site) 488 liter. Op basis van hetgeen ik gezien heb acht ik het eerste waarschijnlijker. Ik heb nog een Volvo S60 gehad ook, met een 340 liter onder de plank, en ik heb de indruk dat de C6 daar niet bovengaat… bovendien is de koffer - net als in de S60 - bijzonder laag (50 cm?). Ik lees ook dat je niet in elk C6 model de achterzetels kan platleggen, zodra de lounge-zetels erin steken lukt dat niet.
Daarom mijn vraag… hoe schatten jullie de kofferruimte van de C6 in. Zelfs als je lounge-zetels hebt, is er dan nog een ski-luik? Bagage voor 4, lukt dat? Regelmatige vorm? Kan je er bijvoorbeeld wat curverboxen in kwijt, zo ja, 2 of 3 naast mekaar… Enfin, C6 bezitters als je me wat indrukken kan nalaten, alle beetjes helpen…
2. en dan bagagedragers…
Ik gebruik voor de zomervakantie een thule-box, we zetten ook regelmatig de fietsen op het dak… ik zal dus bagagedragers nodig hebben. Nu heb ik nog nooit een C6 met bagagedragers zien rijden. Zijn er mensen met ervaring, lukt het met een simpele Thule-kit?
Mercikes.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Er zit een ski-doorgeefluik in bij de versie met Lounge stoelen.Standaard kun je de zittingen naar beneden doen en zo de bagageruimte vergroten.De ruimte achterin de kofferbak is niet van het formaat van een XM.Dakdragers kunnen een vouding gemonteerd worden met speciale beugels.
andre.smulders schreef:Er zit een ski-doorgeefluik in bij de versie met Lounge stoelen.Standaard kun je de zittingen naar beneden doen en zo de bagageruimte vergroten.De ruimte achterin de kofferbak is niet van het formaat van een XM.Dakdragers kunnen een vouding gemonteerd worden met speciale beugels.
bedankt voor de reactie!
voor de rest precies weinig enthousiasme over de ruimte in de kofferbak van een C6
C6 intussen in gebruik. Wonderbaarlijke wagen.
Voor de goede orde: kofferruimte is zonder lounge idd iets groter dan die van de A4, iets breders (2 grote curvers passen ruimschoots naast mekaar), iets dieper, maar ook minder hoog. Ruimschoots voldoende.
Overigens is een Audi A4 vergelijken met een Citroen C6 behoorlijk onzinnig.
De Thule-roofrack werden besteld, en in tegenstelling tot de Thule site (!) passen niet de 861 of 761 bars het best (dit zijn bars van 120 cm), maar wel de 860 of 760 bars (ik dacht 102 cm). Deze lengte past wonderbaarlijk wel bij de breedte van het dak. Wat nauw voor 4 fietsen, maar lukt wel.
Veel plezier met je C 6 !!!!
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......