Vreemde gasten op de sloop
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 oktober 2004 10:03 PM

Ik was wat onderdelen van de motor van die Reflex aan het demonteren bij sloperij de Populier in Rotterdam, komt er iemand naar mij toe die vraagt of ik verstand heb van auto’s. Ik zeg een beetje en voornamelijk Citroen en Peugeot. Zijn vraag aan mij of het plastic (de wielkuip dus) aan de binnenkant van de wielkasten bij de voorwielen standaard is, rechtsvoor bij zijn “Auto” ontbreekt de wielkuip namelijk, linksvoor zit het er wel. Ik zeg meestal wel ja als het linksvoor wel aanwezig is en vraag aan hem welke Citroen hij heeft? Hij zegt nee ik heb geen Citroen ik heb een andere “Auto”, een Mercedes.

Vraagt hij aan mij of ik niet toevallig weet of de wielkuip van de ZX waar ik bij stond niet op een Mercedes past of dat ik een ander merk/type weet met dezelfde soort wielkuip voor zijn Mercedes? Ik zeg nee, die dingen worden allemaal speciefiek voor elk merk/type gemaakt en adviseerde hem om gewoon een stuk plastic bij de bouwmarkt te kopen en zelf iets inelkaar te knutselen. Tot nu toe dacht ik, het zal wel om een oude Mercedes gaan uit de jaren 80 ofzo. Die kerel loopt verder en gaat naar de wielkuipen van een Hyundai zitten kijken welke een paar meter naast de ZX stond van buiten en vanuit de motorruimte.

Inmiddels ben ik klaar met het demonteren van wat ik wilde en loop ik langs die kerel en zeg tegen hem lachend, man koop toch lekker een Citroen, genoeg onderdelen voor te krijgen zoals je ziet. Zegt hij met een trots en opgeheven hoofd van, ja maar ik heb een CLK, een Merceds-CLK dus. Met andere woorden dat is toch heel effe een andere auto en status zo een CLK vergeleken met een Citroen.

Ik dacht toen, laat maar zitten kerel jij ben echt zielig, gek en/of super gierig. Als je zo een dure auto kan kopen dan ga je toch niet op de sloop struinen naar iets dat je daar toch niet gaat vinden en waarschijnlijk makkelijk zelf kan kopen. Toen ik daar wegreed zag ik inderdaad zo een Pooier-Merceds-CLK staan.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 09 oktober 2004 10:33 PM
  [ # 1 ]

Altijd leuk om effe op de sloop te lopen banjeren. Twisted Evil

Wat je allemaal ziet staan…....en wat er rondloopt. Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 oktober 2004 03:45 AM
  [ # 2 ]

Ja dat heb ik ook gedaan, toen ik een paar meter verder was gelopen, echt zielig. Wat nog erger is dat zo iemand verwacht dat er mogelijk een wielkuip van een ander merk erop zou kunnen passen, van een Citroen of Hyundai. Af en toe denk ik dus kun je nog dommer dan erg dom zijn?, ja dus af en toe kom je ze dus tegen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 10 oktober 2004 04:54 PM
  [ # 3 ]

Het valt nog mee dat ie zelf probeert zijn wagen te repareren…
Tsja, zielig figuur idd…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 10 oktober 2004 05:08 PM
  [ # 4 ]
Simpele Ziel schreef:

Tsja, zielig figuur idd…

Hij zal wel met een borrel op ergens tegenaan gezeten hebben Confused
Niks via verzekering, no-claim kwijt, mag niks kosten, wat dan ook. Shocked
Loser eerste klas in elk geval….
(en vooral gewoon heel DOM natuurlijk)

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

JHV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 10 oktober 2004 08:35 PM
  [ # 5 ]

Eigenlijk verbaasd een dergelijk verhaal mij niet. Hoeveel mensen kopen niet een dure en stoere auto om zich vervolgens te realiseren dat onderhoud geld kost. En dan zoeken ze goedkope oplossingen voor onderhoud en reparaties.
Johan

ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 oktober 2004 11:09 PM
  [ # 6 ]
Bassman schreef:
Simpele Ziel schreef:

Tsja, zielig figuur idd…

Hij zal wel met een borrel op ergens tegenaan gezeten hebben Confused
Niks via verzekering, no-claim kwijt, mag niks kosten, wat dan ook. Shocked
Loser eerste klas in elk geval….
(en vooral gewoon heel DOM natuurlijk)

Ik denk dat hij de auto zo gekocht heeft, het scherm aan de buitenkant enzo was nog goed, alleen de wielkuip RV ontbrak. Zal wel eerdere aanrijding/reparatie zijn geweest, in iedergeval dom, zielig en vooral loser eerste klas.
Kijk een BX, Xantia of XM voor weinig kopen komen en er dan achterkomen dat het HP veersysteem toch wel erg duur in onderhoud kan zijn, kan ik me voorstellen. Maar als je een Mercedes en nog wel een CLK koopt moet je van jezelf toch niet verwachten dat je voor een appel en een ei aan onderhoud kwijt ben.

Profiel  

theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 17 oktober 2004 10:45 PM
  [ # 7 ]

Re: Vreemde gasten op de sloop

M&M schreef:
ZX1.4i schreef:

Als je zo een dure auto kan kopen dan ga je toch niet op de sloop struinen naar iets dat je daar toch niet gaat vinden en waarschijnlijk makkelijk zelf kan kopen. Toen ik daar wegreed zag ik inderdaad zo een Pooier-Merceds-CLK staan.

Zo duur is een 2dehands CLK niet hoor , kun je ook een bv een nieuwe C3 voor kopen , t’is maar wat je leuk vindt en wat voor een imago je wil overbrengen Laughing
Het is idd raar dat deze persoon onderdelen van een ander merk denkt te kunnen gebruiken op z’n mercedes , maar verder mag deze man toch ook gewoon “sloop” onderdelen gebruiken voor z’n “status” mobiel , niets mis mee , alleen je verwacht het niet Laughing

Mee eens!
Het is alleen heel stom om te denken dat een Hyundai kuip op een Benz gaat passen…..

Maar toch: Ik zou graag nog eens een (oude) Jaguar naast mijn Citroen willen kopen. Ooit, als de benzine weer eens betaalbaar is.. Maar zo’n ding is dezelfde prijsklasse (Nieuw) als een CLK, maar alleen te bezitten en onderhouden als je af en toe een sloop bezoekt..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook