(mijn eerste echte post, maar lees wel veel mee hoor)
Hallo allemaal,
De Saxo van mijn vrouw (bj 1998) heeft een gat in het koplampglas opgelopen door steenslag.
Ik heb een nieuwe lampunit (zonder deel v/h knipperlicht) gekocht en dacht afgelopen weekeinde, ‘die gaan we zelf even vervangen’.
Alleen… er zit een bout aan de onderzijde van de unit waar ik alleen bij kan door (1) de grille te verwijderen, of (2) de bumper eraf te halen. Verder een paar boutjes aan de bovenkant die ik nog wel los heb gekregen.
Wie kan mij helpen met hoe ik dat doe? De grille is 1 stuk met het deel dat onder de lamp doorloopt. Het zit aan het voorspatbord vast met een plastic clipje dat ik niet loskrijg, in ieder geval niet zodanig dat ik niet bang hoef te zijn voor schade.
Zijn er nog meer bevestigingen die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 827
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Volgens mij heb je het helemaal goed gezien. Het makkelijkste is inderdaad om de grille te verwijderen. Bij type 2 gaat dat veeeeeeeel makkelijker.
Succes!
Ruud
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Beste Ruud,
Bedankt voor je reactie.
Hoe krijg ik dat clipje los waarmee de Grille nog als laatste vast zit?
Het ziet eruit als een omgekeerde ‘U’ en is van wit plastic.
Totaal aantal Berichten: 827
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Bij het type 2 kan je dat paneeltje wat wegbuigen en dan met een tangetje de clips inknijpen. Bij type 1 zou ik niet weten hoe je er bij komt, misschien eerst de richtingaanwijzer er uit halen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Knipperlicht eruit halen, dan kan je dr zo bij