Goedenavond Citroenvrienden.
Sinds kort bezit ik weer een Citroen Xsara. Het is een 1.6i coupe uit 1998. Een mooie sportieve blauwe! Ik zal binnenkort eens foto’s plaatsen, ik moet eerst foto’s uploaden.
De auto heeft nu ~190DKM gelopen. Ik heb geen idee welke uitvoering ik heb, maar hij heeft stuurbekrachtiging, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, spoiler, etc. Maar geen airco.
Nu zit ik nog met een paar dingetjes. Ik verwacht geen concrete antwoorden van dit of dat is het, maar misschien dat jullie soort gelijke dingen hebben gehad en ik ieder geval een richting heb
Ik sorteer ze op prioriteit (voor mij dan)
- De auto loopt goed. Echter als ik de auto een eind mee heb gereden, en hem daarna uitzet, en vervolgens later weer ga rijden, dan loopt de auto “bibberig”. Als ik dan ga rijden, of een paar keer gas geef, dan is het voorbij. Volgens een monteur liep hij op drie poten. Hij vroeg aan mij wanneer de auto voor het laatst een beurt had gehad. Maar dit weet ik niet. Zal een grote beurt kunnen helpen? (Voornamelijk dat de bougies vervangen worden). Weer een andere monteur zei dat de kop kapot kan zijn. Zijn hier kenmerken van dat ik dit eventueel zelf kan vaststellen of dit zo is?
- De rugleuning zit “los”. De onderkant van de bestuurdersstoel zit wel vast, maar de rugleuning wiebelt. Zal dit gemakkelijk op te lossen zijn?
- Afstandsbediening van de CV doet het niet. CV zelf wel. Volgens Citroen dealer Almelo is de afstandsbediening kapot, en moet hij vervangen worden. Dit kost €125. Is dit normaal of kan dit nog eventueel goedkoper?