


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn gok blijft staan, maar was meer om dit topic even onder de aandacht te brengen.
ter aanvulling: het euvel verdwijnt wanneer de motor warm is ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nogmaals: eerst de carburateur goed schoon laten maken, dan verder kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik wil alle specialisten niet in de weg lopen, maar knallen in de uitlaat duidt toch op onverbrande benzine?! In combinatie met horten en stoten bij voornamelijk koude motor klinkt het mij meer als 4 nieuwe bougies inschroeven.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Marcules schreef:Ik wil alle specialisten niet in de weg lopen, maar knallen in de uitlaat duidt toch op onverbrande benzine?! In combinatie met horten en stoten bij voornamelijk koude motor klinkt het mij meer als 4 nieuwe bougies inschroeven.
dat dacht ik ook; maar het vreemde fenomeen is, dat wanneer ik de choke weer open zet, het complete verschijnsel verdwijnt. Ik sluit me daarom eerder aan bij Wendela, maar laat de conclusie aan de specialist over. Binnenkort eens even langs de lokale garagist, die weet nog wel hoe een carb eruit ziet ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi, dan hoeven de mensen die jaar in, jaar uit voor hun brood aan deze auto’s gewerkt hebben hier niet meer te reageren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Mooi, dan hoeven de mensen die jaar in, jaar uit voor hun brood aan deze auto’s gewerkt hebben hier niet meer te reageren.
wat misschien niet uit mijn reactie naar voren komt, is dat ik jullie opmerkingen op prijs stel.
Als absolute niet-techneut hoop ik iets van jullie opmerkingen te leren, zodat ik ooit (in de verre toekomst) misschien zelf iets aan mijn auto kan doen.
Op dit moment ga ik er in elk geval nog niet zelf aan sleutelen; dan komt het zeker niet goed…
Dus dank voor jullie hulp/tips/gokken en andere opmerkingen!
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Als je je carburateur netjes schoon hebt zet dan gelijk een vers brandstoffilter in de benzine aanvoerleiding. Dat helpt enorm om verstopingen te voorkomen.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
gisteren gesterkt door de reacties alhier toch de kop onder de kap gestoken en eens goed rondgekeken. Gelukkig had Pascal me al ooit gehoplen met de carb en wist ik waar die zit ...
Alle (lucht)slangetjes op de carb aangdrukt en meteen ook de bougiekabels op de verdelerkap.
Die laatste bleken vrij los te zitten; bij 2 van de 5 voelde ik een duidelijke klik bij het aandrukken.
Vanmorgen leek het probleem voorbij te zijn, maar ik wacht morgenochtend nog even af voordat ik victorie kraai.
In elk geval alvast dank voor het aanmoedigen van deze techni-beet ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Tinfoil schreef:waterman schreef:Mooi, dan hoeven de mensen die jaar in, jaar uit voor hun brood aan deze auto’s gewerkt hebben hier niet meer te reageren.
wat misschien niet uit mijn reactie naar voren komt, is dat ik jullie opmerkingen op prijs stel.
Als absolute niet-techneut hoop ik iets van jullie opmerkingen te leren, zodat ik ooit (in de verre toekomst) misschien zelf iets aan mijn auto kan doen.Op dit moment ga ik er in elk geval nog niet zelf aan sleutelen; dan komt het zeker niet goed…
Dus dank voor jullie hulp/tips/gokken en andere opmerkingen!
Waterman reageert wel eens geprikkeld, maar volgens mij is ie eigenlijk heel aardig
Ben iig blij dat het lijkt dat de problemen opgelost zijn!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Marcules schreef:Waterman reageert wel eens geprikkeld, maar volgens mij is ie eigenlijk heel aardig
Precies Hij raakt alleen een beetje geïrriteerd als je ‘m om zijn deskundige advies vraagt en dan toch een andere kant op gaat. Laat ‘m de auto zien, vraag advies, voer het uit, of laat het doen en tien tegen één dat alles weer loopt zoals het moet. Drink vervolgens bier met ‘m en klets een beetje zinloos over auto’s. Tien tegen één dat je er alletwee blij van wordt.
Waar ging het hier eigenlijk over ??? Backfire ? Is dat niet de techneutenjargon voor hel en verdoemenis met een gasinstallatie ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:Waar ging het hier eigenlijk over ??? Backfire ? Is dat niet de techneutenjargon voor hel en verdoemenis met een gasinstallatie ?
Backfire is inderdaad spontane ontbranding van gas in het inlaattraject. Heb een ouwe Benz (sorry!) op gas. Praat me er niet van
Hier gaat het om verbranding in het uitlaattraject, ik weet niet hoe dat heet. Een Afterburner?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
toch te vroeg gekraaid ...
Zaterdag even naar onze “dorpsgarage”, die al heeft toegezegd me te helpen (of was het nou andersom ) met het schoonmaken van de carburateur.
wordt vervolgd ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Robin Visser schreef:
Waar ging het hier eigenlijk over ??? Backfire ? Is dat niet de techneutenjargon voor hel en verdoemenis met een gasinstallatie ?
Backfire komt ook bij benzinemotoren voor: mijn oude motorfietsen hebben er ook vrij veel last van, soms zelfs met brandend luchtfilter tot gevolg…
Gewoon effe doorstarten of nog eens dansen op de kickstarter, gaat vanzelf uit.
‘Spirit of avant-garde’
vandaag goed opgelet: geen kunst!
Gewoon de plastic/rubber kap eraf (4 schroefjes) en je kijkt in de carburateur.
Die hebben we met weet-ik-wat schoongespoten, onderwijl het gas erop houdend (boeiend: het toerental ging als een idioot op en neer, terwijl ik mijn voet niet bewoog; dat spul is kennelijk erg brandbaar ...)
Vanmiddag met weer koude motor nog één keertje geploft en dat was het dan.
Ik ben benieuwd naar maandag morgen, na een vol etmaal stilstand.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250