14 van de 31
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 december 2010 02:23 PM
  [ # 196 ]

Hoe laat mag ik je spotten op de A73? Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 07 december 2010 02:53 PM
  [ # 197 ]

Gelukkig! Ik ben niet de enige met een drankprobleem-CX. Ik wilde al richting Jellinek maar de berichten hiervoor geven mij vertrouwen dat het geen afwijkend gedrag is.

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 07 december 2010 09:29 PM
  [ # 198 ]
Mulder schreef:

Hoe laat mag ik je spotten op de A73? Wink

het vertrek staat geplanned voor 07.00u; zijn ambtenaren al zo vroeg op pad?  Wink

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 december 2010 09:32 PM
  [ # 199 ]

Haha, deze zeker niet. Maar ik zal aan je denken… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 december 2010 05:56 AM
  [ # 200 ]

Ik win, ik win die van mij heeft een groter drank probleem zuipt nog meer!!!!!! 2400 break c-matic op LPG in de stad heb ik laatst, schrik niet 1 op 3,5 gereden. Met redelijk wat snelweg kilometers zit ik op een goede dag 1 op 7, na wat afstellen zit ik nu in de stad op rond 1 op 4,5/5. Denk dat ik de auto ga opgeven bij de AA!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 08 december 2010 09:11 AM
  [ # 201 ]

Sarah doet ‘s zomers op langere stukken ergens tussen de 1:9,5 / 1:10. ‘s Winters zou ik niet weten. Dan doet ze haar winterslaap.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 08 december 2010 10:06 AM
  [ # 202 ]

Dat komt wel overeen met Pomme de Pallas. En in de winter verbruikt ze niks.
De TD gisteren afgetankt: 1 op 11,7… (relatief veel korte stukken en lange stukken met 160, dat helpt ook mee)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 08 december 2010 11:56 AM
  [ # 203 ]

Een “modernere” 2 liter Douvrin doet het dus kennelijk niet beter dan de “oude” 2 liter DS motor. Had ik eigenlijk wel verwacht.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 08 december 2010 02:07 PM
  [ # 204 ]

Ik heb er eens gemiddeld 1 op 11,5 mee gereden, met mijn DS-blok met vierbak. OK, dat was wel urenlang 90 op de autoroute, dat is wel zo erg het Nije Rieden dat het niet grappig meer is.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 08 december 2010 02:17 PM
  [ # 205 ]

het Nije Ried’n heeft volgens mij alleen maar zin bij een injectie-motor;
een carburateur blijft toch wel drinken, ook als je geen gas geeft in de versnelling ...

Overigens doet “La Dame Bleu” in de zomer tussen de 1:10 en 1:12, afhankelijk van de combinatie lange/korte ritten.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 december 2010 02:24 PM
  [ # 206 ]

Met die 2400 injectie automaat van mij tank ik steeds ongeveer 60 liter euro 95 en rij er dan bijna 500 km mee. Ik rij dus ongeveer 1 op 8. Mijn CX heeft dezelfde trek. Lijkt ‘r baasje wel op vrijdag avond. Net zo’n zuipschuit…. Soort zoekt soort.  Wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2010 09:33 PM
  [ # 207 ]

Voor het gebruik in de winter ben je volgens mij beter af met een 2500 GTi handbak dan met een 20 RE Confused

Ik red zelfs met de T2 de 1 op 8 nog wel in de winter Wink
1 op 9 is ook nog goed te doen op langere ritten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2010 09:37 PM
  [ # 208 ]

Ja, met een slakkengang red ik de 1 op 20 zelfs nog haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2010 09:41 PM
  [ # 209 ]

Dat is gewoon doorrijden Wink

Maar geen korte ritjes en weinig stadsverkeer.
Ik kom eigenlijk bijna nooit onder de 1 op 8 uit, vaak is dat al een redelijk onzuinige tank.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 december 2010 10:09 PM
  [ # 210 ]
mbender schreef:

Ik win, ik win die van mij heeft een groter drank probleem zuipt nog meer!!!!!! 2400 break c-matic op LPG in de stad heb ik laatst, schrik niet 1 op 3,5 gereden. Met redelijk wat snelweg kilometers zit ik op een goede dag 1 op 7, na wat afstellen zit ik nu in de stad op rond 1 op 4,5/5. Denk dat ik de auto ga opgeven bij de AA!

Laten we deze bedenkelijke eerste plaats dan delen… Mijn 2400 carb op gas haalt ook makkelijk 1 op onder de 5. Een 100 liter tank maakt dan ook niet zoveel uit.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
14 van de 31
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook