20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 16 februari 2011 01:11 PM
  [ # 286 ]

Als ik dit lees lijkt het me dat je een lege accu gehad hebt.
Blijkbaar wordt de accu wel goed bijgeladen aangezien de auto nu weer normaal start….

Uuh misschien zonder dat je het in de gaten hebt gehad iets aan laten staan?

Lampen, binnenverlichting? dat soort dingen?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 16 februari 2011 01:23 PM
  [ # 287 ]

lijkt me sterk; ik heb een lichtverklikker; eens kijken of die het nog doet ...
De binnenverlichting was uit.
De radio, dat zou nog kunnen; die schakelt niet mee op het contact (volgende technische meeting cheese )

Schakelt de achterruitverwarming eigenlijk uit met het contact?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 16 februari 2011 01:28 PM
  [ # 288 ]

Achteruitverwarming schakelt uit met contact.
Ik trouwens ook wel eens gehad dat de koelvin bleef draaien na een rit en uitzetten van de auto.
Volgens mij zat dat in een relais of in de temperatuurzender, precies weet ik dat niet meer.

Kofferbakverlichting die blijft branden is ook een veel voorkomende, en die zie je niet…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 12 maart 2011 04:28 PM
  [ # 289 ]

het probleem van de lege accu is niet meer teruggekomen; ik denk dat ik de radio aan had laten staan Rolling Eyes

Maar nu een nieuwe ontdekking:
het viel me vandaag op dat er roest op de hoedenplank lag, vlakbij het achterraam.
Een korte studie leidde tot de ontdekking dat de rechter wielkast van binnenuit flink aan het roesten is.
Er zitten daar tenminste 3 lagen staal over elkaar gelast; is dat uberhaupt nog iets om aan te beginnen?

Het feit dat de roest al binnen lag, lijkt me een indicatie dat het niet bepaald “beginnende roest” is confused

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 maart 2011 09:18 PM
  [ # 290 ]
Tinfoil schreef:

is dat uberhaupt nog iets om aan te beginnen?

Dat wel, maar ik denk wel dat je het zelf moet doen, kost aardig wat uren nl.. Eerst maar eens goed een diagnose stellen!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 maart 2011 09:19 PM
  [ # 291 ]

Over elkaar gelast is bovendien een garantie voor roest. Vervangende stukken moeten worden ‘ingelast’.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 12 maart 2011 10:03 PM
  [ # 292 ]

@ Yke: voor zover ik als leek kan zien, is het niet mogelijk een diagnose te stellen zonder de boel uit elkaar te halen. En daar kom je meteen op het hellende vlak; een paar schroeven aandraaien kan ik nog wel, maar als het gaat om (gelast) plaatwerk demonteren, wordt het tijd voor een specialist.

Ik zal een dezer dagen Dibert eens bellen; wellicht dat zijn blik iets meer kan duidelijk maken. En dan maar eens voorzichtig vragen naar een kostenplaatje ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 maart 2011 10:31 PM
  [ # 293 ]

Hiervoor zou ik een plaatwerker zoeken, met alle waardering voor Diberts kennis en kunde trouwens.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 12 maart 2011 11:28 PM
  [ # 294 ]

Dat is een hoop werk,als het tegenvalt, buitenscherm verwijderen,zijruit,wellicht achterraam binnenzijde scherm uitstukken en nieuw stuk binnenscherm inlassen goed roestwerend behandelen en in omgekeerde volgorde in elkaar zetten of als het toch onverhoopt meevalt kan een goede plaatwerker van binnenuit dit wellicht repareren.
Veel succes ik hoop voor jou dat het toch van binnen toilet uit kan.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 13 maart 2011 04:24 PM
  [ # 295 ]

vandaag maar eens wat verder gekeken;
van binnenuit de wielkast is niets te zien en te voelen; de roest lijkt vanuit de kofferbak te komen.
In mijn beleving alweer minder dramatisch dan wanneer het helemaal “door” zou zijn.

wordt vervolgd ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 maart 2011 08:31 PM
  [ # 296 ]

Die achterwielkasten hoeven niet een heel drama te zijn.

Bij mij waren ze ook beide door, als de achterbank eruit was kon je de achterwiel zien werd er mij toe verteld.
Beide kanten zijn gelast, voor een paar 100 euro, daar hoefde ik mijn CX echt niet voor weg te doen Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 maart 2011 09:14 PM
  [ # 297 ]

Je zegt dat de roest vanuit de kofferbak lijkt te komen, maar hoe kan het dan dat je daar niets kunt zien? Weet je echt zeker dat de bron niet bovenin je wielkast zit?
Heb je al geprobeerd om met een lampje en een spiegeltje o.i.d. in de kofferbak de ruimte tussen je achterlicht en de wielkast te inspecteren?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 13 maart 2011 11:00 PM
  [ # 298 ]

ja, en voor zover ik kan zien, is het daar ook schoon.
Allaen het allerbovenste punt, waar de verschillende plaatdelen aan elkaar gelast zitten, toont wat oranje ...
Het lijkt wel of het condenswater van binnen is, dat op de hoedenplank is gaan roesten.
Vandaag met stofzuigen ook de kruimels van de hoedenplank en onder de plastic (rubberen) raamstrip weggezogen; daar kwam heel wat uit. De “bubbel” onder de raamstrip, waar de roestkruimels onder zitten, zit er overigens al zolang ik de dame heb; blijkbaar toch iets over het hoofd gezien destijds ...
Als ik onder de strip voel (ik krijg hem niet gemakkelijk los) is het daar inderdaad flink krokant. Volgens mij ben je al een heel eind als je het ruitje eruit haalt en de bekleding van de hoedenplank losmaakt; dan zou je alles (of in elk geval het meeste) moeten kunnen zien en behandelen.

De dame vond al dat “gevoel” blijkbaar niet fijn en heeft me bestraft met een vinger tussen de deur ... confused

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 maart 2011 11:50 AM
  [ # 299 ]

Je kunt haar altijd nog Christine noemen…
Zit het zijruitje nog wel goed vast? Kan natuurlijk ook de oorzaak zijn.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 31 maart 2011 09:57 PM
  [ # 300 ]

nu weer wat nieuws:

vandaag met schoonvader, buurman en Mulder naar Essen getuft voor de technoclassica.
Op de terugweg besloot de 5e versnelling het voor gezien te houden.
Dat wil zeggen: de pook schiet uit de 5 wanneer ik gas geef. Als ik de pook vasthoud, werkt alles zoals het hoort.

Morgen eens bellen met Dibert, maar deelname aan de voorjaarsrit zal het waarschijnlijk niet meer worden cry

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
 
20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook