28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juni 2011 07:06 PM
  [ # 406 ]

Tja een vraagprijs blijft natuurlijk moeilijk.

Ik zie ook veel CXen voorbij komen die weinig kosten en toch eigenlijk een goede basis hebben.
Misschien is jouw ex Break daar ook wel een voorbeeld van. Ik geloof dat de vraagprijs niet al te hoog was en voor wat ik hier op het forum van de auto gezien heb toch een vrij harde basis en met wat resent aantoonbaar onderhoud.

Ik denk dat ook ook CXen voor 6000 verkocht worden die helemaal niets meer bieden dan 1 van 2000 euro. Vaak is een CX van 6000 alleen voor de foto even schoon gemaakt van binnen en buiten.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 30 juni 2011 03:16 PM
  [ # 407 ]
Mulder schreef:

De vraagprijs voor een CX is helaas al gauw te hoog in de ogen van menigeen. Kan er nog zo’n goeie auto staan. Het mag allemaal niks kosten en niet-belastingvrij is voor veel korte termijndenkers vaak belangrijker dan niet-verrot…

Nou ik vind een besparing van EUR 1400,- per jaar omdat mijn CX belastingvrij toch best behoorlijk.
Als je dat geld uitgeeft aan onderhoud kun je daar best wel wat leuke kilomers voor maken.

Ik zou dus nooit een niet belastingvrije CX aanschaffen….....

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 juni 2011 03:24 PM
  [ # 408 ]

1400 per jaar voor een tweeliter benzine-CX? Dacht het niet.

Dus dat alleen maakt het verhaal al anders. Maar goed, of dat geld echt wat uitmaakt is ook helemaal afhankelijk van hoeveel kilometers je ermee rijdt en of de basis goed is. Voor een hobby-auto zou ik het ook niet overwegen. Maar als dagelijks vervoermiddel… Als de basis van je CX slecht is, blijf je ook bezig. Leuk dat ie belastingvrij is, maar als je er om de haverklap mee stilstaat omdat er helemaal niets van die auto deugt of aan het lassen moet omdat ie toch wat rotter is dan je hoopte…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 30 juni 2011 03:41 PM
  [ # 409 ]

Gas is duur in de MRB…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 juni 2011 03:44 PM
  [ # 410 ]
CEE-IKS schreef:
Mulder schreef:

De vraagprijs voor een CX is helaas al gauw te hoog in de ogen van menigeen. Kan er nog zo’n goeie auto staan. Het mag allemaal niks kosten en niet-belastingvrij is voor veel korte termijndenkers vaak belangrijker dan niet-verrot…

Nou ik vind een besparing van EUR 1400,- per jaar omdat mijn CX belastingvrij toch best behoorlijk.
Als je dat geld uitgeeft aan onderhoud kun je daar best wel wat leuke kilomers voor maken.

Ik zou dus nooit een niet belastingvrije CX aanschaffen….....

Is ook een kwestie van smaak….. Ik wilde persé een série 2 break turbodiesel. Vind die maar eens van ‘85 of ‘86 in een supermooie/nette staat voor hetzelfde geld als waar ik nu de niet belastingvrije break voor heb gekocht! Die besparing kan ik wel even mrb voor betalen Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 30 juni 2011 03:53 PM
  [ # 412 ]
Mulder schreef:

1400 per jaar voor een tweeliter benzine-CX? Dacht het niet.

Dus dat alleen maakt het verhaal al anders. Maar goed, of dat geld echt wat uitmaakt is ook helemaal afhankelijk van hoeveel kilometers je ermee rijdt en of de basis goed is. Voor een hobby-auto zou ik het ook niet overwegen. Maar als dagelijks vervoermiddel… Als de basis van je CX slecht is, blijf je ook bezig. Leuk dat ie belastingvrij is, maar als je er om de haverklap mee stilstaat omdat er helemaal niets van die auto deugt of aan het lassen moet omdat ie toch wat rotter is dan je hoopte…

De mijne is op LPG, dus dan scheelt het echt EUR 1400,-

Natuurlijk is de basis heel belangrijk, maar er zijn genoeg goede CX’en te vinden die ook nog eens belastingvrij zijn. Ik heb mijn auto nu zo’n 5 jaar, dus dat is 7000,- euro bespaard…..
Natuurlijk moet iedereen zelf weten waaraan ie z’n geld uitgeeft maar mij lijkt het toch dat een belastingvrije versie makkelijker te verkopen is…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juni 2011 04:28 PM
  [ # 413 ]

Liever 7 ruggen laten lassen aan een rotte belastingvrije cx dan ook maar één cent in het bodemloze staatsfonds te storten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 juni 2011 05:03 PM
  [ # 414 ]

De CX van Tinfoil (want daar ging het over) loopt enkel op benzine.

@ fluidphreak: jee, toch nog een goede reden om PVV te stemmen… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 juni 2011 05:27 PM
  [ # 415 ]

Gelukkig zijn onze CX-en belastingvrij, dus hoeven we niet in de verleiding te komen. Wink

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 juni 2011 05:54 PM
  [ # 416 ]

Ach ja, ieder zijn ding zullen we maar zeggen Smile

Mijn jaren in NL zijn toch nog op één hand te tellen, daarna maar eens een land opzoeken waar je niet zo achterlijk veel belasting hoeft te betalen tongue wink Nemen we gewoon lekker de CX mee!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2011 07:54 PM
  [ # 417 ]
fluidphreak schreef:

Bovendien, http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/30/pvv-wil-regeling-oldtimers-in-ere-herstellen

Wat zou dat mooi zijn!!
Gezien ik niet dagelijks in de CX rijdt vind ik ook dat ik daar recht op heb. Ik betaal gewoon netjes wegenbelasting voor mijn dagelijkse auto.

Er wordt in elk geval weer over gesproken, dat is al een stap vooruit Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juni 2011 07:55 PM
  [ # 418 ]
25trd schreef:

Mijn jaren in NL zijn toch nog op één hand te tellen, daarna maar eens een land opzoeken waar je niet zo achterlijk veel belasting hoeft te betalen

Even serieus: je weet dat in de hele EU de belastingdruk min of meer gelijk is hé... het ene land kent nauwelijks wegenbelasting maar heeft weer geen hypotheekrenteaftrek, het andere land heeft achterlijk hoge zorgpremie’s voor mensen met een andere nationaliteit, bij weer een ander betaal je je scheel voor een pilsje of invoer van je wagen maar is het kopen van een huis goedkoop… Wij hebben er al eens een fiscalist naar laten kijken. Werden we niet blij van…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 01 juli 2011 12:54 AM
  [ # 419 ]

volgens mij hebben ze in griekenland een broertje dood aan belasting betalen. Maar of dat nou zo ideaal is…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 01 juli 2011 12:58 AM
  [ # 420 ]

‘t Is vreselijk off-topic, maar waterman heeft zeker een punt. In Monaco is de belasting laag, wat nog niet betekent dat je er goedkoop kunt leven.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook