Hallo,
ik heb na de tweede koppeling dit jaar u ook de tweede koppelingskabel moeten steken.
Het exemplaar van een jaar oud was al in twee stukken gebroken.µ
Bij CX basis is men op de hoogte van dit probleem. Sommige kabels breken al na 1 (!) dag.
Nu verkopen ze een verstevigingsstuk maar ik kan niet zien waar ik dat moet plaatsen.
Heeft iemand ervaring met deze dingen ? De kabel brak af op twaalf centimeter van het koppelingspedaal.
Dus dat is ergens in de buurt van de in of uitgang van dat groene metalen deel nog onder de motorkap.
Merci
Jozef





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Slechte imitatiekabels lijkt me dan….
‘Spirit of avant-garde’
zou het ook kunnen zijn dat de koppeling te zwaar gaat, of misschien dat de kabel geknikt loopt ?
ik heb al wel eens een kapotte kabel gehad, in totaal 2 zelfs maar was op naar schatting 500.000 km.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
hi Jeff. Ook ik had last van een gebroken koppelingskabel ooit. Omdat dit een rechtsgestuurd exemplaar was en ik de hele wereld (zo’n beetje:) heb afgezocht naar een nieuwe en dit niet lukte, heb ik een nieuwe binnenkabel laten zetten bij een gespecialiseerd bedrijf. In mijn geval zat die in London, maar volgens mij is er ook eentje in NL.
Ik heb helaas niet lang kunnen genieten van dit ding, maar ik vond het prachtig gemaakt. En lijkt mij voor minder geld dan bij CX basis (ik was iets van 50 euri kwijt incl. verzendkosten.
Wellicht een goede tip.
groet
Jaap