2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
cx als lease
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2010 01:01 PM
  [ # 16 ]

Laat het leasebedrag per maand maar eens uitrekenen op basis van 50.000 km per jaar, inclusief AL het onderhoud, afschrijving en brandstof. Neem een CX met een aankoopwaarde van 12500 euro als basis. Durf te wedden dat je je helemaal de pleuris schrikt van wat dat per maand gaat kosten…. Daar kun je een onwijs dappere bmw van leasen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 april 2010 01:02 PM
  [ # 17 ]

het pijnpunt hier is dat je dara volgens mij geen onzin mee zegt…. En eerlijk is eerlijk, ik heb ook een beetje zitten kijken naar een beamer die ik altijd al mooi heb gevonden… de E28 5 serie… Maar daar heb ik helemaaaaaal geen kaas van gegeten…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2010 01:05 PM
  [ # 18 ]

Ik rij al 2 en 60.000 km in een E28 5-serie. Als jij een slechte rug hebt moet je daar vooral géén 50k per jaar mee gaan rijden. Overigens zijn die auto’s wél veel betrouwbaarder als welke cx dan ook. Ik heb in 60.000 km behoudens normaal onderhoud nog géén enkele storing of vreemde reparatie gehad namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 april 2010 01:18 PM
  [ # 19 ]

Heb niet direct eenslechte rug. Het is meer de combi. Rijden in een auto waar je echt helemaal niets mee hebt doet je alles voelen.

Ik ga me eerst maar eens even inlezen en wat cijfers op een rijtje zetten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2010 01:28 PM
  [ # 20 ]

Trouwens, een XM van 1995 voldoet ook al aan de regeling wat bijtelling betreft, en een mooie V6 met een lage kilometerstand vind je in het buitenland heus nog wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 april 2010 01:31 PM
  [ # 21 ]

Zou best kunnen, maar de spoeling word ERG dun als je op zoek gaat naar een v6-12 die 15 jaar is en in de serie 2 moet vallen…. en je geen exemplaar wilt met 250k op de klok….

Ik ben iig tot de conclussie gekomen dat het nog best een kluif gaat worden om een klassieker te vinden die qua betrouwbaarheid en fiscaal verhaal mooi is….

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 april 2010 01:49 PM
  [ # 22 ]
Ree schreef:

Gomp, vergeet niet dat aan een CX iedere week wel wat stuk gaat. Wink

Niet mijn ervaring ! Op de kop na, die iemand anders voor me aan gort heeft gereden door 180 te knallen met een niet door en door warme motor en de startmotor na, heb ik geen noemenswaardige problemen gehad in een jaar tijd. Beide problemen hadden niet gehoeven. De kop spreekt voor zich. De startmotor had al direct moeten worden vervangen in plaats van gereviseerd. Destijds zijn de auto’s gemaakt om mee te rijden. Destijds hadden de CX-en niet de naam de meest storingloze auto’s te zijn, maar zeer zeker niet, dat het elke week prijs was. En dan hoeft dat heden ten dage ook niet zo te zijn.

Leuk, dat je de meest recente wilt hebben. Maar wezenlijk zijn de serie 1 en serie 2 CX-en in technisch opzicht volgens mij redeljk identiek als je de vergelijkbare uitvoeringen neemt. Ik zou dan het belastingvoordeel pakken. Zeker op gas en diesel loont dat.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 06 april 2010 03:16 PM
  [ # 23 ]

uit ervaring kan ik zeggen dat des te meer je met een dergelijke auto rijdt, des te meer er stuk gaat!  tongue wink Het is natuurlijk weer de uitzondering die de regel bevestigt, maar toch…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2010 03:21 PM
  [ # 24 ]

Inderdaad. Let wel, Gompy zou 4500 tot 5000 km per MAAND gaan rijden hé. Da’s dus minimaal 55.000 km per jaar. Dat rijden de meesten met een CX in 4 of 5 jaar…

zeg dat je met aanschaf, verzekering, onderhoud, afschrijving en brandstof aan 30 cent per km zit dan hebben we het hier over een maandbedrag van 1375 euro hé.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2010 03:40 PM
  [ # 25 ]

Zoveel rijd ik zelfs niet met mijn CX Very Happy Met mijn 35000 km kom ik al een beetje in de richting en ik onderschrijf ook niet dat er elke week iets af valt. Desalniettemin gaat er natuurlijk af en toe iets stuk. Deels door slijtage, deels door ouderdom en deels door de laten we zeggen excentrieke constructie van een CX. Ik heb tot op heden nog steeds niet het gevoel dat mijn auto mij slechts verplaatst van garage naar garage, maar ik denk dat Michiel eerst en vooral eens met een paar CXen moet gaan rijden. Het zijn zalige auto’s, maar vergeet vooral niet dat het ontwerp intussen zowat veertig jaar oud is. Qua (geluids)comfort, verbruik en degelijkheid is er in die tijd echt wel heel veel verbeterd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 april 2010 03:50 PM
  [ # 26 ]

Gradus en Yuri hebben iig 2 belangrijke punten naar voren gebracht.

Ik heb inmiddels voor aankomende zaterdag een date om eens achter het stuur van een cx plaats te nemen. Dat lijkt me iig een zeer belangrijke start. Best mogelijk dat ik dan direct genezen ben ( hoewel me dat wel onwaarschijnlijk lijkt).

Ander, niet t eonderschatten punt zijn de financien.

Mijn werkgever heeft toegegeven aan mijn wens om in een niet nieuwe. lees moderne auto te gaan rijden. Enkel wagens hebben dan mijn aandacht. De XM, die is bekend, de CX is mij redelijk onbekend en al eerder genoemd hier door Yuri maar speelde ook al door mijn hoofd… de BWM E28. Het zijn stuk voor stuk modellen met een eigen gezicht en karakter, maar ook met een heel verschillend prijskaartje.

Wat ik me realiseer is dat ik iig indien het een cx word, moet starten met een exemplaar dat echt in zeer goede conditie is. Wat me tegenstaat is dat ik dan een zeer mooi exemplaar eigenlijk “op” rijd in 2 jaar. Ergens toch een beetje zonde.

Yuri brengt niet direct het nieuws wat ik wil horen, maar is wel realistisch. ik heb weinig tot geen technische kennis om problemen op te lossen. Kom ik idd met de zelfde cijfers als hij hier aan dan weet ik wel wat ze gaan zeggen. Voor die bedragen rij je een mooie moderne auto met minder risico.

Overigens zijn de posten brandstof, verzekering en afschrijving ook posten die bij een moderne auto aan de orde komen. Het is dus voroal een kwestie van vergelijken en wat een win-win situatie op kan leveren.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 april 2010 04:35 PM
  [ # 27 ]

Je moet het voordeel van een lagere economische waarde, dan de daadwerkelijke kostprijs niet wegvlakken. Over de economische waarde betaal je de bijtelling. Die kun je voor een heel nette CX beperken tot zo’n E 6.000,- voor een heel goede, waar niets aan hoeft te laten doen. Dan is E 6.000,- een aannemelijk bedrag voor de vrienden van De Jager. Heb je een volledig gerenoveerde kar met alle tierelantijnen, dan is het niet meer aannemelijk, dat die maar E 6.000,- aan economische waarde heeft. Er zijn recentelijk wat auto’s naar Nederland gekomen, waarje heel prima zakelijk in zou kunnen rijden en die om en nabij het hiervoor genoemde bedrag of minder hebben gekost. En ik ben ervan overtuigd, dat die net als de mijne best wel zo’n 40.000 per jaar en een beetje kunnen rijden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 april 2010 04:40 PM
  [ # 28 ]

klopt we;l wat je zegt hoor Robin.

Het gaat gewoon rekenwerk worden en daar zal ik best ff een kluif aan gaan hebben. Ik reken me immers liever arm dan rijk, dan kan het alleen maar meevallen.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 april 2010 09:49 PM
  [ # 29 ]

Michiel heb je in het CX te koop forum al gezien waar Leontien mee adverteert…
Dit is hem, of niet soms… tongue wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2010 10:31 PM
  [ # 30 ]

Moet hier toch wat over kwijt. Een CX is zonder meer betrouwbaar als er niet op het onderhoud bespaard wordt. Als hij netjes elke 10,000km gebracht wordt voor onderhoud met de opdracht om de boel in orde te houden, is het een betrouwbare auto.

In vergelijking met de moderne lease-BMW, zoals aangehaald wordt. Ik zie dat de aller goedkoopste BMW 1 serie diesel bij 50,000km/jaar en een looptijd van 3 jaar al 775,- ex BTW en brandstof per maand kost, oftewel 18,6 cent/km ex brandstof. Daar kan een CX zeker ook voor gereden worden. Als ik naar de aller aller goedkoopste BMW 3-serie kijk zit ik al op 20,2 cent/km. Als we dan eens de binnenruimte van die 3-serie vergelijken met een CX… om verder te gaan de allergoedkoopste passat zit op 23,3 cent/km of 25,5 cent/km voor de eerste 2.0 tdi zonder opties. Deze prijzen zijn allemaal voor de absoluur minimale uitvoering, terwijl je bij de 2e hands CX of XM nauwelijks meer aanschaf betaalt voor die opties.

Tuurlijk een CX is een oudere auto. Meer windgeruis, en veel onderhoud. Dat onderhoud is alleen in vergelijking met de afschrijving op een nieuwe auto niet enorm relevant. Meer garage-tijd is dat misschien wel, en ja hij kan het een keer niet doen. Dat kan overigens bij moderne autos gewoon ook, al is de kans daarop misschien wel iets kleiner. De lage bijtelling is echter wel een enorm voordeel, en als je het verschil deelt me je baas, gaat iedereen er netto op vooruit.

Nietemin, als je eigenlijk een XM wilt, daar geldt voor een groot deel hetzelfde voor kwa voordelen, behalve dat zeker als je op gas of diesel rijdt een WB vrije auto nog een extra voordeeltje meepakt. Verder wordt het alleen even zoeken naar een 95’er s2 V6.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook