Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee - dat weet ik niet. Maar als jij er achter bent, wil ik het ook graag weten ...
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Heren acherwiellager-vervangingsbelangstellenden,
De hoeveelheid werk valt in theorie enorm mee:
Het meest lastige is de ringmoer netjes losmaken, hiervoor heb je een stukje (prima zelf te maken) speciaal gereedschap nodig.
Ook is een (hydraulische) pers handig bij het uit de naaf halen van het lager.
let op dat de remklauw met alle toeters en bellen van de draagarm af moet worden gehaald, hierbij kan je problemen krijgen met de twee lange bevestigingsbouten door de klauw.
let op dat de ringmoer met restanten van de borging de schroefdraad op de draagarm niet beschadigd
Het lager is met 6 M6 boutjes door een gietijzeren ring opgesloten op de naaf, in deze ring moet ook de nieuwe keerring worden geplaatst.
als je de boel dan toch zover uit elkaar hebt kan het de moeite waard zijn om meteen nieuwe remschijven (zes inbus bouten aan de achterkant van de naaf)en blokken te monteren!! Links en rechts dan wel…
zie het valt wel mee
waar rook is, is…
LHM only!
Okee Rinus,
bedankt zover voor je uitleg, ik denk dat we het toch maar eens moeten proberen want ik heb aan een kant speling op het lager, en hij maakt een geluid met het rond draaien.
En van die remschijven is een goed idee.
Mvg.