Hallo,
ik zou graag in mijn GS type II 3 puntsgordels achterin hebben. Heeft iemand dat en zo ja, kun je er iets over vertellen? Ik kom niet verder dan 2 punten achterin, klopt dat?
groet, Joris
Klopt.
Bij mijn gsx ook in iedergeval.
Ik heb wel vaste driepunts gordels er in gemaakt (zonder automaten dus), en heb daarvoor gaten moeten boren achter in, en er onder verstevegingsplaten aangebracht.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
tilanus schreef:
Had ik dat toen geweten….
Maar ik heb nergens een 3e gat gevonden.
Misschien is een cimos anders.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
tja. Ik heb daar idd ook al een beetje gezocht, maar denk dat er niets zit (GS uit ‘78). Maar ga morgen zeker verder op onderzoek…
Kon trouwens al zoekend dat topic niet vinden, dus bedankt… Als ik ze niet vind worden het idd verstevigingsplaatjes onder de hoedenplank…
gr. Joris
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
In mijn ‘77 1015 Spécial zat het ook al.
Zoals ook in het topic via de link vermeld. Je vind ze het gemakkelijkst als je even de achterlichtunits eruit haalt. Dan even een lichtje erin en dan zou je ze zo moeten kunnen zien zitten.
Succes!
Dat ziet er erg goed uit! En je GS ook, wat een pracht.. Vanavond ga ik op onderzoek. Het zal inderdtijd wel een optie zijn geweest, maar het verbaasd me toch een beetje dat het in mijn Pallas ‘78 niet zit. Nou ja, er is gekozen voor de optie radio ipv gordels denk ik
Bedankt voor alle snelle reacties, ik laat even weten of ik wat gevonden heb.
Joris
Ja hoor! Ze zitten er idd. Ik had al gevoeld vanaf boven, maar kon door de bekleding niets voelen. Maar het achterlicht er even af en daar zat ie.. een dikke moer op een plaatje.. Blij mee, ik ga 3 puntsgordels monteren… bedankt voor de reacties.
Joris
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik ga niet meer kijken!
Zal t gat wel voor niets hebben gemaakt!
Weer wat geleerd!
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Die van mij zijn er door de Finse importeur in 1978 al ingezet. Er zit gewoon een gat in de hoedeplank en daar staat de automaat bovenop, met een verstevingsplaatje en een moer onder de hoedeplank.
Het is me wel opgevallen dat andere GS’en in Finland vaak inderdaad het metalen beugeltje hebben dat op de foto boven ook te zien is. De importeur zal wel vanaf een bepaald bouwjaar die dingen gewoon met gordels en al bij Citroen besteld hebben
tja. Blijft geh. Ik eigenlijk ook de automaat boven (denk dat onder helemaal niet past) maar op de daarvoor bedoelde moer is wel heel dicht bij het raam, dat past niet vrees ik.. even puzzelen dus, ik post wel een foto als het zover is…
daar ben ik weer. Probleem is half opgelost. Ik heb een riem, vast, 3-punts omdat een rolgordel niet fatsoenlijk past. Mooi. Alleen kan ik nu de bevestiginsmoer onder de bank niet vinden! Zit die, voor ik alle bekleding eraf ga trekken, altijd recht onder de doorsteek in de bank?
Bedankt!
Joris
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In het topic “Witte sloper opgehaald” zie je ze (via link) redelijk duidelijk zitten, volgens mij:
Citroen!
hmm vind het moeilijk te zien hoor. Zijn het die op het bolle, rechtopstaande deel? Snap niet helemaal waarom daar 4 gaten zitten? Of is het die in het midden horizontaal, zodat er 2 riemen aan 1 bout komen? Kan natuurlijk ook..