Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij zijn het die op het bolle deel. Er moeten 3 gordels achterin gemonteerd kunnen worden natuurlijk…..
Citroen!
op dat kleine achterbankie! nou, ik ga zaterdag ‘pellen’. Een zien hoe dat zit…
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GS was in Frankrijk (en hier) gewoon een middenklasser: Ook voor gezinnen met 3 kinderen dus.
Citroen!
Er zitten 3 gordels in mijn GS achter. Er hebben ook al eens drie mensen gezeten die qua leeftijd volwassen zouden moeten zijn. Gaat prima.
Hallo;
heeft er misschien iemand een duidelijke foto van recent geplaatste gordels achterin een GS ? Hier in België vind ik niet zo direct vaste driepuntsgordels.
Weet iemand waar die verkrijgbaar zijn en welk type het best past. Ik meen te weten dat de originelen zo goed als onvindbaar zijn , dus daar gaat het even niet over.
Bedankt,
jozef
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
De twee buitenste gaten zijn voor een heupgordel in het midden. De twee binnenste voor de sluiting van de driepuntgordels
Totaal aantal Berichten: 213
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Bij het zoeken naar een oplossing voor driepuntsgordels achterin kwam ik op dit topic uit 2011.
Zouden die gaten voor de bovenste bevestigingspunten onder de hoedenplank er ook moeten zitten bij een Break (Special uit 1976)? Die heeft natuurlijk geen hoedenplank, maar ik kan me niet herinneren gaten in de binnenspatborden tegen te zijn gekomen. Ik heb de auto hier niet voor de deur staan, anders zou ik zelf wel even gekeken hebben. Heb ik nou gewoon niet goed gekeken? Dan zouden er namelijk twee kinderzitjes achter in de auto kunnen.
Totaal aantal Berichten: 465
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Vanaf het alleerste begin zijn er gordels geleverd voor achterin bij de GS. In eerste instantie alleen optioneel. Vanaf zo ongeveer 1980 waren gordels achterin al verplicht in Frankrijk dus vanaf dat moment standaard.
Achterin overigens altijd als vaste gordels, alleen bij de GSA is er een ruimte gemaakt om rolgordels te bevestigen. Er zit een moer gelast onder de bekleding langs de onderzijde van de zijruiten achter. Volgens het onderdelenboek is er onderscheid tussen break en berline, maar het is mij niet helemaal duidelijk waar het verschil in zit. De gordels hebben een ophangpunt voor de gesp erin zitten zodat een losse gordel niet door de auto slingert.
Ik heb evt. een originele set achtergordels beschikbaar, wel afkomstig uit een berline overigens.
Totaal aantal Berichten: 213
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Ze blijken er inderdaad zowaar te zitten! In het verticale deel van de binnenwielkast, ongeveer op de helft tussen achterbank en achterklep. Bedankt voor het meedenken! Ik heb trouwens een setje van twee vaste driepuntsgordels liggen, dus ik ben voorzien.