Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Pascal schreef:Koplampen op de sloop of gewoon nieuw bij een automaterialenzaak.
Ze kosten iets van 2 tientjes bruto nieuw.
..
Vandaag dus 2 nieuwe koplampen gemonteerd, wat best nog wel even lastig was om de (bovenste)afstelbolletjes in de nokjes gedrukt te krijgen. Toch maar even het grilletje gedemonteerd tbv wat meer kracht kunnen zetten. Voor 33 euro ex verzendkosten, haha, hoe kunnen ze het maken voor die prijs.
Het lijkt wel xenon in vergelijking met de XM…....
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ja, leuk, maar nu ben ik ontevreden over de XM…..
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kun je daar geen xenon in proppen?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Neuh geen zin in denk ik…............volgens de AE moet je hele grille eraf en koplampen eruit. En dat heb ik bij aanschaf al een paar keer gedaan tbv koplampwissel.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dit is de 2e AX waar de slotvanger van de kofferbakklep los raakt. Die zit met een soort keilbouten vast in de achterklep, die op hun beurt weer vastgehouden worden door een soort kit. Kit vergaat en weg houvast. Ik ben vast niet de enige die daar last van heeft (gehad), hoe lossen jullie dat op ? Nieuw kit (welke?), gaatjes door en door boren (lelijk) of een soort wandplug erin duwen en met een houtschroef vast zetten ?
Ik heb er nu wandvuller inzitten die wat moet drogen, maar ik heb er een slecht gevoel bij.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Er zijn een soort van borgbusjes (kweetzodeoriginelenaamniet) die je in de plastic achterklep draait.
Zo zit dat origineel ook, alleen hebben degene die ik heb opgesnord ‘bredere’ vinnen/ vleugels.
ik heb er nog wel een paar over: doe me via PM/PB even wat adresgegevens dan stuur ik je er twee op.
Vast = vast, dus niet doordraaien anders draai je het gat dol…
Kee?!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Kee Pascal, maar die borgbusjes (dus die “keil"boutjes) met inwendig schroefdraad waar de boutjes indraaien horen zichzelf vast te klemmen in die busjes van de achterklep ? Waarom laten die dan op gegeven moment los ? Ik zie ook iets van kit. Ik stuur een PB.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Waarschijnlijk hebben ze al eerder losgelaten en heeft men verwoedde pogingen ondernomen om het spul vast te lijmen met kit.
dat wordt dus niet wat, want je moet het als een plug zien die zich vastvreet (net als een helicoil ofzo).
Ik wacht je PB wel af.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
makkelijke manier van slot opnieuw vastmaken is 2 gaten door je koffer te boren en dan het slot te monteren met 2 slotbouten en achterop een moertje, van buiten niet los te halen en breekt ook niet zomaar af.
Heb het zelf ook gehad met een ax namelijk, boren mooi want roest krijg je toch niet daar haha.
Slotbout die ik bedoel:
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Pascal schreef:Waarschijnlijk hebben ze al eerder losgelaten en heeft men verwoedde pogingen ondernomen om het spul vast te lijmen met kit.
dat wordt dus niet wat, want je moet het als een plug zien die zich vastvreet (net als een helicoil ofzo).
Ik wacht je PB wel af.
He wat raar, die had ik gister al gemaakt en verzonden, nu niks meer in de outbox. Ik stuur je morgen, moet nu werken. En die kit was “wit spul”, en dat ben ik bij beide AXén nu tegengekomen.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Pascal, bedankt, vandaag binnen, wegens prive-sores zal de klep waarschijnlijk lage prio krijgen, maar PB even wat ik je verschuldigd ben….
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006
- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Bison Kombi Metaal-Metaal werkt hier na een jaar nog steeds super (in onze AX GT van ‘89). Zit zo vast als een huis en als je het goed doet met die lijm dan kun je de bouten en nog gewoon in en uit draaien.
Om het losraken van het slot te voorkomen is het beste om je slot eens in de zoveel tijd af te stellen! zodra je moet gaan gooien om je klep dicht te krijgen pak je een sleuteltje 10 en stel je het slot weer even af en het zal nooit uitbreken (kleine moeite, groot gemak). Onze AX 11E van ‘89 ís altijd netjes afgesteld en heeft nog steeds nergens last van en gaat ook met weinig moeite gewoon in het slot.
AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
JaapJ schreef:Pascal, bedankt, vandaag binnen, wegens prive-sores zal de klep waarschijnlijk lage prio krijgen, maar PB even wat ik je verschuldigd ben….
Niente..nada..noppes.
Succes ermee
‘Spirit of avant-garde’