Nee, ik ben met het juiste been uit bed gestapt..
Ik weet wat men met ongespoten bedoeld.. Topicstarter geeft vanaf post 1 aan dat het een type 1 is en iets later dat hij nieuw spul wil..
Wil je een nieuwe, dan is de makkelijkste weg nog altijd de dealer bellen en vragen wat die moet kosten! We kunnen wel met zn allen op service citroen gaan zitten turen, maar das precies hetzelfde systeem als de dealer heeft. ALleen kan die ook nog zien of die leverbaar is en of die misschien ergens in nederland nog op voorraad ligt mbv Parex!
Ik wil verder niemand aanvallen, zal het eea wel verkeerd lezen.. My bad..
Blijft wel staan dat de enige die je echt kan vertellen of het leverbaar is en of het evt bij een collega dealer nog achterin het magazijn ligt te verstoffen de dealer zelf is Zou daar dus eerst een belletje naartoe doen!
Die kan obv chassisnummer de juiste delen zo zien!
Sites als winparts en artaparts kunnen deze delen niet meer leveren. Dat is het nadeel van een xm. Een echt clubmagazijn is er nog niet, al wordt daar wel aan gewerkt!
Bovendien zal je op iedere 2ehands bumper iets van een oneffenheid hebben die bijgewerkt moet worden. Zeker bij ongespoten delen op zo’n sloep als een xm!!
En echt nieuwe bumpers zijn voor veel mensen een zeldzaamheid geworden om te bewaren. Puur voor later. Echt verkopen zal iemand het niet snel…
Als ik nog een set koplampglazen oid tegenkom nieuw voor een xm, leg ik ze ook weg op voorraad! Later heb je niets meer
Marco
Oh, en nog eenmaal t nuttige deel van mijn vorige post:
Bel even met Gert de Jong in Aalsmeer!!
Die magazijnman is erg behulpzaam en weet bizar veel boven te toveren!
Ik wilde koplampglazen nieuw die volgens Parex nergens meer waren en die volgens citroen niet meer leverbaar waren. Zijn toch boven gekomen. Nieuw in citroen doosjes!
En hetzelfde voor een vriend van mij. Die wilde de glaasjes voor in een type 1 koplamp nieuw. Niet meer te bestellen. Behalve bij Gert!
Blijft een topadres wat dat betreft!
Marco
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bedankt voor de reactie’s.
Ik wil inderdaad proberen om het met nieuwe onderdelen te repareren aangezien de rest van de XM ook bijna nieuw is. Wil dat niet dan uiteraard met mooi 2e hands spul.
Ik zal morgen eens met de Jong bellen. De dealer bij ons is niet echt behulpzaam wat dat betrefd vandaar dat ik nog niet daar gevraagd heb.
Ik denk niet dat de voorbumperm en koplampglazen alleen maar moeijk zijn, denk dat het niet lang duurt is de complete XM onderdelenlijn moeilijk te verkrijgen. Als ik al zie hoeveel er nioet meer leverbaar is van b.v. CX, XM gaat daar hard achteraan.
Ik sprak een tijdje terug de oud-eigenaar van Citroen Raalte. Hij vermoedde dat het kwam omdat het grote magazijn van Citroen eerst in Belgie heeft gezeten en verhuist is naar Duitsland en gewoon alle niet-courante onderdelen heeft achtergelaten (in een container ofzo).
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar het grote magazijn voor de gehele benelux zat toch gewoon in Oosterhout?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tegenwoordig zit het niet meer in Oosterhout volgens mij, maar is het nu in Duitsland.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Matthijs309 schreef:Ik sprak een tijdje terug de oud-eigenaar van Citroen Raalte. Hij vermoedde dat het kwam omdat het grote magazijn van Citroen eerst in Belgie heeft gezeten en verhuist is naar Duitsland en gewoon alle niet-courante onderdelen heeft achtergelaten (in een container ofzo).
In de vuilcontairer bedoel je denk ik?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Of in een 40-voeter. Als het in een vuilcontainer was verdwenen had ook De Jong er niet meer bij gekund.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hij vermoedde wel een grote vuilcontainer Dat het verhuizen de moeite niet waard was.
Ouwe mopperkont
Gaaf zeg zo’n “vergeten"XM uit 1990, en dat in Nederland. Veel succes met de opbouw! Misschien is dat Citroën Museum in Catelane Frankrijk nog wel eens geinteresseerd in zo’n mooie XM met die kilometers
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DSuper1970 schreef:Gaaf zeg zo’n “vergeten"XM uit 1990, en dat in Nederland. Veel succes met de opbouw! Misschien is dat Citroën Museum in Catelane Frankrijk nog wel eens geinteresseerd in zo’n mooie XM met die kilometers
Dank je. Zal mne best doen om er wat mooi’s van te maken.
En qua museum , hij mag altij langs komen en een bod doen. Ben er afgelopen zomer geweest. Erg mooi spul heeft ie er staan. En nog geen XM…..
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een bumper is waarschijnlijk geregeld incl. de chromen sierstrip. Niet goedkoop maar nog wel leverbaar. XM onderdelen zij uberhaupt duur….
Nu alleen nog de paravaan strook en de spatbord kapjes. Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?? Nieuw wel te verstaan.
Als laatse redmiddel daarvoor is het een optie om hem te spuiten in de antaciet kleur. Iemand daar ervaring mee?
Het probleem is namelijk dat alle gebruikte erg verschenen zijn en de spiegels nog onverkleurd zijn. Geen gezicht dus als je daar een verbleekte paravaan strook opzet.
je wilt dalijk dus een ongespoten kunststof paravan op je XM zetten?
Indien je hem wel in kleur neemt kun je in deze wel goed een gebrukte nemen en die laten spuiten, de meeste zullen niet beschadigd zijn.
Wil je een kunststoffen zou je nog kunnen proberen em te behandelen met gekookte lijnolie of pvc coating als je geen nieuwe kunt vinden.
Hele kapjes zal nog moeilijker zijn denk ik, daarvan breken immers altijd de nokjes af…
Mijn paravan plaat heb ik overigens laten spuiten omdat er kleurverschil was. dat is nu stukken beter dus spuiten kan zeker wel.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
stooftaker schreef:je wilt dalijk dus een ongespoten kunststof paravan op je XM zetten?
Indien je hem wel in kleur neemt kun je in deze wel goed een gebrukte nemen en die laten spuiten, de meeste zullen niet beschadigd zijn.
Wil je een kunststoffen zou je nog kunnen proberen em te behandelen met gekookte lijnolie of pvc coating als je geen nieuwe kunt vinden.
Hele kapjes zal nog moeilijker zijn denk ik, daarvan breken immers altijd de nokjes af…
Mijn paravan plaat heb ik overigens laten spuiten omdat er kleurverschil was. dat is nu stukken beter dus spuiten kan zeker wel.
Ik wil inderdaad een ongespoten paravaan op de XM zetten. Zoals het hoort, antraciet grijs.
Niet spuiten in de kleur van de auto, vind ik geen gezicht. Als het gespoten gaat worden omdat ik geen nieuwe vinden kan dan dus in de juiste kleur. Maar geen idee of dat wil en netjes word.
Succes met je zoektocht. Grappig dat de meningen toch ook hier zo verschillend in zijn, ik vind in kleur gespoten juist zoveel mooier.
Mocht het niet lukken een nieuwe te vinden zou ik eerst proberen er 1 te behandelen met eerder genoemde produkten, Mijn vorige Xantia had ook kunststof delen die wit grijs waren geworden, en na een dikke 3 jaar en 110.000 km waren ze weer als nieuw. Dan kan spuiten altijd nog als laatste redmiddel aangegerepen worden.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8