Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad! De ruit maakt namelijk deel uit van de constructie en geeft sterkte aan het geheel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mmmm, daar heb je een punt….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
idd een heel goed punt… zo zie je maar,Bart Holland is niet heilig hoor
gr Mark
Dat laatste wist ik al. Ze hebben er een Laundalette van Wilhelmina verbouwd, hetgeen wat mij betreft rampzalig heeft uitgepakt. Toch kunnen ze ook daar goede ideeën hebben. We gaan het allemaal nog ‘ns overdenken en bedenken met Jeroen. Eerst maar ‘ns kijken hoeveel SM’s er op de klassiekerparkeerplaats van Goodwood mij gaan vergezellen…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vandaag is de SM even terug geweest op het oude nest. Het was weer een leuke hartelijke ontmoeting. Het werk aan de auto kon de goedkeuring wegdragen. Uit waardering voor het gunnen van de auto had ik op Goodwood bij de welbekende Nederlandse handelaar in miniaturen wiens naam me even is ontschoten, een bruine Minichamps voor Paul gekocht als aandenken. Het was een gevalletje 2 zielen 1 gedachte. Ik kreeg een blauwe terug, de Gendarmerie. Ik kreeg nog de vraag of het niet een idee was ook het huis over te nemen. Mijn meisje werkt immers vanuit Amsterdam en ik zit nu in Nieuwegein. Goed plekje voor doude auto’s en zou de SM weer in de vertrouwde garage staan. Helaas, mooie stek en nog ‘net’ even een brug te ver . Bovendien vinden m’n meisje en ik Den Bosch top. Helaas. Het goede nieuws is, dat Paul nog even in Nederland blijft. Ik denk, dat hij er zelf anders over denkt. We gaan elkaar weer zien. Er staat nog een belofte open.
Wat betreft de achterruit, dat gaat goed komen. Binnenkort haal ik met Jeroen de ruit eruit. Daarna wordt die erin geplakt op de Coloradodreef door de daar werkende ruiten-Jeroen. Die heeft er pas een paar gedaan en die lekken niet naar het schijnt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Paul heeft nog even wat foto’s gemaakt van de SM terug op het oude nest:
Met op de achtergrond de vorige slaapplaats:
Met trotse nieuwe eigenaar:
Alles open om te laten zien, dat de kleur wissel ‘comme il faut’ is gedaan:
En ook om de ‘nieuwe’ bekleding te laten zien:
En voor het donkere effect van Vert des Tropiques bij invallende duisternis:
Volgens de vrouw van Paul oogt deze Vert des Tropiques wat anders dan de de voorganger van deze SM. En dat kan heel goed kloppen. Door de nu toegepaste blanke lak in plaats van glanzende lak, liggen de metaaldeeltjes in de lak wat dieper. En de kleurnuance is natuurlijk ook steeds een tikkie anders bij Vert des Tropiques.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Wat een mooie verschijning is het toch geworden. Heel wat anders dan toen ik er een stukje in heb mogen rijden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dank je voor het compliment. En het klopt helemaal wat je zegt ! Ik ben dan ook bijzonder blij met de auto. Het rijden is trouwens onveranderd. Nog steeds heel prima.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ook heer Herman Heffener was onder de indruk. Hij heeft alle hoeken en gaten gezien. In eerste instantie had hij niet eens in de smiezen, dat de leren bekleding met nieuw materiaal was herstel. Dat is een regelrecht compliment voor het goede werk. Herman was ook zo vriendelijk de nog ontbrekende dorpelkappen door de vingers te zien. De vorige keer had hij ze wel gezien. Hij was ook zo vriendelijk af te gaan op één getoond exemplaar van de Roues Résines en de mededeling, dat ze compleet zijn met alle kapjes. En de uitslag met RR is…..... E 27.500,- Qua waardestijging ten opzichte van de investering heb ik het dus heel goed gedaan. Punt is alleen, dat ik niet wil, dat de auto wordt gejat of in de prak gaat. Ik schiet er financieel dus geen moer mee op. Ik ben wel blij, heel blij. In wezen zit alles best wel redelijk mee met deze SM tot nog toe. Het wat rotte gevoel over de hoger uitgevallen kosten voor het spuiten dan verwacht, daar ben ik inmiddels wel overheen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
sterker nog: Je gaat nu MEER premie voor de verzekering lappen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik weet het, ik weet het….. Toch ben ik blij. Het is een
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt goed allemaal
Ik zou er ook blij mee zijn. Je hoop het natuurlijk niet, maar stel dat er wel iets gebeurt dan krijg je in elk geval wat geld om de pijn te verzachten. Hopelijk dan voldoende om een ander leuk exemplaar te kopen. Dat is natuurlijk ook het hele idee erachter.
Je kan je nu elk geval goed verzekerd de weg op
Raar maar waar, de SM blijkt van m’n 2 zwevers de meest betrouwbare machine te zijn. En zo kan het gebeuren, dat ik vrijwel dagelijks noodgedwongen met de SM rijd. Slechts als het weer goed genoeg is voor bermtourisme en de tijd het toelaat, dan rijd ik met de andere zwever http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/198965/P510/#1310910. Voor het rijden zonder zorgen, is het de SM wat de klok slaat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij moet écht kapot hé...
http://www.youtube.com/watch?v=pXdYCX4zWAo
Hoe lang wil je met je motor doen? 1 jaar?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Mag ik een domme vraag stellen?
(ik doe het gewoon, als hier nu ‘nee’ wordt geantwoord edit ik hem wel weer weg hoor )
Mits goed in- en warmgereden hoort een motor daar toch tegen te kunnen? Of mag je met een SM eigenlijk niet hard rijden?