22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 oktober 2010 03:36 PM
  [ # 316 ]

Nou Han, dat verschil voelen, dat gaat nog wel even op zich laten wachten. Het is trouwens een 6 cilinder 3.6. Dat scheelt enorm in verbruik en als er aan moet worden gesleuteld ook in tijd en dus geld. Ik heb er al mee gereden en het is erg leuk en inderdaad met ook flink wat pit. Toch is de gehele beleving van de XJS met de 6 in lijn wat minder dan die van de SM met die heerlijk stoere V6.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2010 03:44 PM
  [ # 317 ]

Al ligt er een V12 van een lambo in die roestende huiskat, het blijft een Engels hok.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 oktober 2010 04:46 PM
  [ # 318 ]

Laughing  Laughing  Laughing Een roestend hok met hangende hemel excaim Het lijkt wel een verdwaalde Fransoos. Miauw. cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 oktober 2010 07:51 PM
  [ # 319 ]

Vergeleken bij de V12 XJS en XJ12 is de SM een lawaaibak, maar alles heeft zo zijn charme en roestbakken zijn het allebei. Dan moet je een XM nemen en de subframes goed in de gaten houden, dat roest niet, maakt geen lawaai en gaat als een speer.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 oktober 2010 07:53 PM
  [ # 320 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2010 07:56 PM
  [ # 321 ]

Hey Han… MIJN sm is tot 180 stil. Zo stil dat je in alle rust van Meneer van Otterloo kan genieten op de Ipod.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 oktober 2010 07:59 PM
  [ # 322 ]

Klopt, maar de XM is wat mij betreft een van de meest comfortabele reiswagens, niet alleen de stoelen, maar de hele beleving is comfort. En met een V6 er in wil hij erg graag grote stappen nemen.

De Jaguar (vloeken in de kerk) heeft de stroomlijn van een flatgebouw en daar moet je eens 200km/u mee gaan rijden, dan heb je het over windgeruis, maar wat een geweldige motor is die V12.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 oktober 2010 08:02 PM
  [ # 323 ]

@ waterman: ik kom zeker een keer bij je langs want ik wil dat een keer beleven. De SM is een geweldige machine, maar het is allemaal wel prachtig. Ik vind een DS ook schitterend, ondanks de ongemakjes en het lawaai van de motor. Als zij klaar is gaat het een keer gebeuren, maak ik een afspraak met je.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 06 oktober 2010 11:06 PM
  [ # 324 ]
Han S schreef:

Klopt, maar de XM is wat mij betreft een van de meest comfortabele reiswagens, niet alleen de stoelen, maar de hele beleving is comfort. En met een V6 er in wil hij erg graag grote stappen nemen.

De Jaguar (vloeken in de kerk) heeft de stroomlijn van een flatgebouw en daar moet je eens 200km/u mee gaan rijden, dan heb je het over windgeruis, maar wat een geweldige motor is die V12.

qua comfort is de xm goed…. de c6 3.0HDI subliem… dat is pas een wagen…. 10 keer beter dan de 2.7

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 oktober 2010 11:42 PM
  [ # 325 ]

Leuk, dat dit hier zo allemaal vrijelijk aan de orde kan komen. Han, een SM maakt geen lawaai. Het is motormuziek. De XJS, hoe leuk ik die ook vind, heeft met de 3.6 dan toch het geluid van een te hoog en licht afgesteld naaimachientje. Wel een snelle naaimachine…. Het zijn mijn 2 favorieten qua uiterlijk in de voor mij bereikbare categorie auto’s, met de SM tot nog toe toch wel als koploper…. De XM en de C6 zijn wellicht meer perfecte auto’s. Maar de SM, de beleving….. halelujah

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 oktober 2010 12:42 AM
  [ # 326 ]

Motormuziek, die houden we er in. Het is inderdaad een kwestie van beleving, zoals bekend heb ik al 34 jaar dezelfde Jaguar, een XJ6 van 1969 en die is ongerestaureerd en keihard. In die 34 jaar is hij alleen maar mooier en beter geworden en het meeste genoegen beleef ik niet met het rijden in die auto, maar met het sleutelen en het er naar kijken. Ik heb nu vijf motoren voor die auto waaronder een 220 pk motor die 80.000 km heeft gelopen. Die kocht ik compleet met in en uitlaatspruitstukken, HD8 carburateurs met de oude electrische AED, de startmotor en de dynamo welke ook heel moeilijk te vinden is, voor 200 euro. En die loopt hardstikke goed en heeft als hij goed op temperatuur is een oliedruk van 3 bar. (dat is goedkoper dan een Maserati motor nietwaar)

Dat vind ik het leukste van deze hobby, een motor waarmee zeven keer Le Mans is gewonnen en welke afgeleid is van de legendarische RR Merlin welke in de Spitfire zat. En dat noemt onze vriend waterman een engels hok. Very Happy

Allemaal leuk en aardig, maar ik ben toch weer terug gegaan naar de DS en waarom? Dat is de grootste mijlpaal in de autogeschiedenis en 54 jaar na de introductie van deze wonderbaarlijke automobiel zie ik op de veilingsites DS dames te koop staan waarop bedragen worden geboden van 15.000 euro en hoger.

Mijn Jaguar is uit de tijd dat de DS nog volop in productie was, maar hoewel die in uitstekende staat verkeert zou ik als ik hem te koop zet al heel blij moeten zijn met een bod van 7500 euro. En als je hem naast de DS ziet staan is het toch echt een heel mooie auto, hoewel je dan goed ziet dat de DS groter is en zelfs in de laagste stand nog boven de Jag uitsteekt.

Anyway, we hebben allemaal dezelfde besmetting te pakken welke ongeneeslijk is en de een heeft liever de moeder, de ander de dochter. Als ik het kon betalen stond er al een SM in mijn stulp, maar dat is echt ff iets te veel voor het mooie.

Succes met je hobby Robin, met die Jag ga je nog plezier hebben en als je er even genoeg van hebt stap je in de SM.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10351
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 oktober 2010 01:21 AM
  [ # 327 ]

Ha Han; dan vind je dit best wel leuk.
Een W-opleiding in Engeland die 1:5 een Merlin heeft nagebouwd!
http://www.enginehistory.org/merlin_xx.htm
Maar…. hangt de prijs van een motor af van de oliedruk???
Jan

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 oktober 2010 11:14 AM
  [ # 328 ]

Dat hebben ze mooi gedaan, bedankt voor de link.

De oliedruk van een XK motor zegt alles over de conditie van de hoofdlagers en bigendlagers. Er zijn XK motoren die na veel kilometers bij 750 rpm een oliedruk halen van 0.5 bar en 20psi (1.5 bar) bij 750 rpm met warme motor is al heel netjes. Die van mij haalt het dubbele en heeft dus echt weinig gelopen. De motor is van 1971 en een XK motor is met 200.000 km echt aan een totale revisie toe, het blijft een motor uit de jaren 40. Waarbij je ook moet meetellen dat het een motor is die voor die tijd enorm presteerde.

Maar dat heeft allemaal niets met een SM te maken die een totaal andere motor heeft en waar een totaal andere ontwerpfilosofie achter zit. Ik weet niet welke prestaties deze motor heeft geleverd, de XK motor heeft met een voor racen geschikt gemaakte kop wel zeven keer Le Mans gewonnen en dat is voor zo’n motor van meer dan 200 kg bizar.

[edit bogaard] XK dus…[/edit]

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 oktober 2010 12:21 PM
  [ # 329 ]

En nu is het dus afgelopen met het geneuzel over een Jaguar. Dit is een citroën-forum en we hebben het in dit sub-forum over de SM. Een keertje off-topic is ok, maar nu is het wel mooi geweest. Deal?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 oktober 2010 12:38 PM
  [ # 330 ]

Okay, omdat je het zo vriendelijk vraagt. Very Happy We hebben het op het Jag forum ook regelmatig over Citroens. Er schijnt een koppeling te bestaan tussen beide merken wat betreft de liefhebbers.

Profiel  
 
 
22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook