23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10351
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 oktober 2010 07:33 PM
  [ # 331 ]

Ik kijk niet alleen naar Morse omdat ik detectives leuk vind!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 oktober 2010 10:18 AM
  [ # 332 ]
waterman schreef:

Dit is een citroën-forum en we hebben het in dit sub-forum over de SM. Een keertje off-topic is ok, maar nu is het wel mooi geweest. Deal?

Gisteren communicatieleer gehad. Zo zie je maar, als je het gewoon vraagt, wordt het ok gedaan Laughing . Allez, alle gekheid op een stok. Yuri heeft een punt. Het is op te lossen bij de buren onder ‘wat reed je naast de….. vandaag’. Ik nodig jullie allen uit straks een rondje in de SM mee te rijden en dan kun je bij de Engelse buren daarover een leuk verhaal maken !

Zo, nu de auto in. Nog even kijken of er wat leuks is te spotten in Culemborg en dan weer lekker de SM uitlaten. Tot straks !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 oktober 2010 06:20 PM
  [ # 333 ]

Vanochtend die geweldige SM van je eens goed bekeken en belangrijker nog, gehoord en gevoeld. Robin, nogmaals dank voor het mogen rijden. Ongelofelijk hoe anders (lees: beter, degelijker) die auto voelt dan een CX. Voor herhaling vatbaar. Gelukkig is de trekking van de staatsloterij morgen al… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 oktober 2010 11:25 AM
  [ # 334 ]

Graag gedaan. Er zijn meer waarschijnlijke manieren dan de staatsloterij om een SM te bekostigen. Zou ik op inzetten. Anders is het wachten op een volgend leven. En ik denk, dat de kans daarop nog slechter is, dan het winnen van de staatsloterij. Smile

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2010 11:27 AM
  [ # 335 ]
Mulder schreef:

Ongelofelijk hoe anders (lees: beter, degelijker) die auto voelt dan een CX.

Onlangs schreef ik dat nog in een ander topic en werd ik voor gek verklaard…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 oktober 2010 11:51 AM
  [ # 336 ]

Was zeker bij de CX-ers !? Of bij de Zweedse boerenkarren ? cool cheese Oeps, weer van het SM-padje af. Ik geloof er niks van, dat iemand die CX en SM heeft gereden, tot de conclusie kan, dat de CX het meest degelijke aanvoelt van de twee. Als dat wordt beweerd, dan is er wat anders aan de hand dan het beoordelen van een auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 oktober 2010 02:24 PM
  [ # 337 ]

ik ga hier in mee ! de SM is een mooi slagschip !
de opvolger is gewoon wat lichter uitgevoerd in alles, maar ook heel leuk Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4929
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 oktober 2010 02:51 PM
  [ # 338 ]

Zolang er bollen op zitten is het wat mij betreft prima. De een heeft liever de DS, de ander de XM en weer een ander de SM. De SM is een geweldige auto, maar ik kan hem niet betalen en behelp me met een DS, een XM en een Jaguar. Very Happy

Een XM die echt goed in orde is rijdt ook super hoor, niks mis mee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 oktober 2010 06:24 PM
  [ # 339 ]

Degelijk, degelijk, ik vind het een lastig woord om bij een auto te gebruiken, ik moet dan altijd aan van die taxi’s denken.

Een ding is duidelijk, bij een SM is niet op de materialen bespaard, bij een CX wel. Een SM weegt een kilo of 1500, en dat met een motor van maar 140kg. Ik denk dat een complete CX 25 motor zonder bak meer richting de 250kg zit als het niet meer is. Een gti turbo is dan op kenteken ook nog eens ~170kg lichter. Dat betekent dat er in een SM iets van 300kg meer materiaal zit dan in een CX, en dat ondanks dat de motorkap van aluminium is en dat voel je aan alles.

Je voelt dat bij de bouwkwaliteit, er een ander afwerkingsniveau is nagestreefd dan de CX, een SM zit gewoon in een andere klasse. Maar als ik moet kiezen welke het beste rijdt, dan kom ik nog steeds uit bij de CX, ik kan daar dingen mee die met de SM niet kunnen. Ik vind dat er een vlak is waar de SM misschien wel echt beter is dan de CX, en dat is boven de 160km/h. Daaronder heb ik liever een CX. All round ben ik van mening dat een CX waar alles in orde is (en dat zijn er niet veel) het beste rijdt van ze allemaal.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 oktober 2010 06:41 PM
  [ # 340 ]

Ach, het is simpel wat mij betreft. Het zit ‘m in de beleving, in de mythe. Tel de massa erbij op. Kilo’s tellen, dat liegt niet. Degelijker dus. Neemt natuurlijk niet weg, dat er van alles kapot kan gaan onder de kap. Nou, we raken weer van het groene pad af….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10351
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2010 06:43 PM
  [ # 341 ]

Jij boft! Jij hebt er van allebei een.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 19 november 2010 12:05 PM
  [ # 342 ]

Het is even stil geweest. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197271/P105/#1340995 Als dat met het CX-en zo is, kan de groene draad niet achter blijven.

De auto staat stil op de Coloradodreef in Utrecht. Na een paar maanden als daily drive te hebben gediend, is het weer tijd voor groot onderhoud. Dit keer is de techniek aan de beurt. De hele voortrein wordt onder handen genomen. De fuseekogels waren bij de vorige APK een adviespunt. Die waren er voor de aanstaande APK voorbij. Bovendien lekte het stuurhuis. Ook een afkeurpunt. Nou, toen gelijk maar grondig aangepakt. Ook homokineet assen erin. In mijn shoptocht door Citroënland kwam ik op een zeker moment in Beneden-Leeuwen en daar kwam met Nard toevallig het trillen aan de voorkant ter sprake. Los van de APK-afkeurpunten zou het ook wel ‘ns in de assen kunnen zitten. En als je dan toch bezig bent, zou een set van die assen wel ‘ns uitkomst kunnen bieden. Dokter Yuri vond het ook wel een goed plan om dit uit te proberen. Nou en als 2 dokters positief zijn en alles toch uit elkaar moet, wie ben ik dan om deze financiële pil niet gelijk maar mee te slikken.

Eindelijk is ook de lekkage van de achterruit verholpen. Gisteren belde David met de vraag of de aangeleverde dorpelplaten wel van mijn auto afkwamen. Dat was zo. Het past alleen niet mooi en dus zit daar ook weer meer werk dan gehoopt in. Goed nieuws was er dus ook. In 2 pogingen zat de ruit nu goed en lekte het niet meer. In de eerste poging was dat niet gelukt. Ik ben benieuwd wat de bevindingen zullen zijn in de regen.

Als laatste is nog even de vraag of de Roues Résines er deze ronde onder gaan. Dan moet ook alles achter eruit. Het zou wel leuk zijn.

Al met al ben ik erg benieuwd hoe de auto gaat rijden. Nu deze ronde techniek is in ieder geval al het achterstallige onderhoud gedaan. Ik hoop dat ik nu een tijdje gevrijwaard blijf van grote ingrepen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 november 2010 12:32 PM
  [ # 343 ]

Zal ik dan maar even neerzetten wat er “allemaal” mis was met het groene secreet?

- remverschil voor
- fuseekogels onder voor
- 2 versleten wiellagers voor ( hoorbare slijtage)
- handremwerking onvoldoende
- lekkage stuurhuis
- hoezen stuurhuis stuk
- speling stuurkogels links
- lhm lekkage rond remklauw rechts
- aanslagrubbers voor vergaan
- co veel te hoog

Kortom: een lekker lijstje.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 november 2010 12:54 PM
  [ # 344 ]

Valt niet tegen! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 19 november 2010 03:26 PM
  [ # 345 ]

En op dit moment zeker ook niet mee. Van dit groene kreng kan het nog wel hebben. Een SM hè, tussen pijn en plezier. Je weet ‘t gewoon. Je krijgt er ook een hele beleving voor terug. Van dat andere groene kreng kan ik het daarentegen niet meer hebben. Pokke ding: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/198965/P525/#1341145. En dan voel ik nog ‘ns de morele verplichting het ding te houden. Bij de SM onderga het tenminste nog vrijwillig. cheese Met handen en voeten gebonden, dat wel. Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook