Gisteren trouwens op weg naar Citroën Contact even langs de Coloradodreef gereden. In 2 pogingen is de achterruit er opnieuw ingezet. David vond de eerste poging mooier, maar toen lekte de ruit nog. Terwijl de kit nog vloeibaar was, is de ruit er weer uit getrokken. Alles weer schoon gemaakt en toen opnieuw. Onderop zit de lijst volgend David nu iets minder mooi, maar lekt de ruit in ieder geval niet meer. Het kan zo zijn, dat David de tweede poging minder vindt, ik ben blij. De ruit zit er 10 keer beter in dan die bij de spuiter was gezet. De lijst loopt nu ten minste evenwijdig aan de klep aan de bovenkant en de zijkanten. Dat kleine nauwelijks zichtbare niet evenwijdige stukje onderop, daar kan ik wel mee leven. Ik begin het te missen, het rijden met de SM…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat ruit erin zetten bij de spuiter vond iedereen er toch zo professioneel uitzien?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee hoor, dat was een foto genomen van een restauratie bij Bart Holland. Met alle uitleg erbij, David en zijn vaste ruitenzetter, die kan ik aanbevelen. Om aa verwachtingenmanagement te doen, David zei me dat hij niet van plan is ‘s Neerlands opperSMruitenplakker te worden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vandaag zijn er weer vorderingen gemaakt. Helaas zat het tegen met het rechter lagerblok. De gebruikte bij David was toch niet okay. De linker gelukkig wel. Vanochtend was ik toch al wat laat de straat op en dus gelijk maar even doorgereden naar de Coloradodreef. Er lagen thuis wat Pepperpotvelgen van een Brits hok in de weg. Gelijk even afgegeven voor eenretourtje Nijkerk. Het was een warm onthaal met de mededeling, dat ik naar Almere kon gaan om het lagerblok in te leveren. Daar had ik niet zo’n trek in. Een dagdeel werken is op dit moment bepaald geen luxe. Het blok me genomen en vanavond naar het postagentschap in de buurtsuper geweest om het op te sturen. Naar Oldebroek. Had volgens de doktoren toch de voorkeur. Dat werd niks om de hoek. Geen pakketjes meer. Toen naar de super een stukkie verderop. Ook nul op rekest. Geen TNT-agentschap. Effe laten bellen naar eenander filiaal. Die hadden een betere oplossing: de Bruna. Ik naar het station. Geen pakketjes daar. “Kijkt u even bij de H aan de overkant of er nog een doosje is”. LIep naar buiten en daar stond een bak vol met restanten van dozen in een bak van de plaatselijke winkeliers. Ik vond een kleintje, helemaal uitgevouwen. Eruit geplukt en effe gepast. Priam formaat. Terug naar de Bruna. Ik dacht daar kan ik plakband kopen en geliijk het pakketje op de bus doen. Ik kwam binen en daar was een winkeldame druk met een rol professionele breed plakband. Mocht ik wel even lenen. Mooi pakketje van gemaakt en hupsakee net voor de sluiting van de winkel op de weegschaal. Net beneden de 10 kg en dus slechts E 6.75. Morgen gaat het naar Oldenbroek. Overmorgen daar en als het goed is over 2 weken terug. Past precies voor de uiterste APK-datum. Met de Roues Résines gaat het niks worden deze ronde. Al met al is de auto nu weer en niveautje verbeterd. De auto liet zich bij aankoop wat beter aanzien dan ze was. Niet heel ernstig. Wel SM, tussen pijn en plezier en het valt nooit echt mee. Wel al veel lol van gehad. Nu weer even slikken. Rechts lagerblok reviseren, links een goede gebruikte, een ander stuurhuis, nog wat ditjes en datjes en…... CX-gordels. De rechter had ik kapot getrapt, de linker rolde niet op. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren. In ieder geval met afstand de goedkoopste onderdelen die deze ronde zijn toegepast.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ergens tussen pijn en plezier…...... maar dat plezier is groot denk ik dan !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Niks zo kicken als in een SM rond te toeren… Ik ben ook benieuwd of de auto met al het werk aan de lagers en andere assen nu trillingsvrij gaat rijden op wat minder nieuwe wegen bij ongeveer 150.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Uit mijn CX draadje:
waterman schreef:Robin Visser schreef:Zit er alleen niet op te wachten daarmee door de pekel te gaan…...
Ik ook niet, want er zitten zomerbandjes op met krap an 4 mm profiel
En dat is nog maar net genoeg ! Nieuw hebben banden volgens mij 9 mm. En 2,5mm en minder is APK afkeur. Ik moet even bijkomen van alle kosten van de CX, Jag en nu de SM en dan wordt het tijd voor de Roues Résines. Dat is er nu niet van gekomen.
Ik heb begrepen, dat onze Yuri vindt, dat de auto nu super rijdt en zonder trillingen. Maar was dat ook boven de 140 Ik ben benieuwd. Vrijdag ga ik het zelf uitproberen. Dan mag ik de auto weer ophalen. De bekleding van de achterklep moet er nog op evenals de dorpelplaten. En dan is de auto beter dan ze lang en wellicht zelfs ooit is geweest. Weliswaar is de auto nu niet nieuw meer, hetgeen zichtbaar is. Dat neemt net weg, dat alle modificaties beslist verbeteringen zijn ten opzichte van af fabriek….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuk leuk leuk !
graag tzt foto update !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zal ik doen. Helaas net te laat voor de minimeet…..
Ik kan trouwens niet wachten, dat die pekelzooi weg is. Vanochtend gezien, dat ook opgedroogde pekel nog lang naijlt op de weg. Troep, dat is wat het is. Snel de erop loslaten…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Pekel ! Het zou toch eigenlijk een moeten hebben zijn. Vanochtend mocht ik na 2,5 maand m’n favoriete karretje weer ophalen. Het enige wat ik deed, was over de weg heen kruipen om geen risico te lopen. Nou, daar is een SM niet voor gemaakt. Vervelend genoeg is het erbij ingeschoten de kachel te maken. Brrrr. Ook vond het rechter raam stilstaan niet leuk. Die wil niet meer. Voor de rest weer een knap lopend motortje en meer fijne dingen zoals rechtdoor gaan bij remmen, goed sturen en minder trillen voor zover ik het heb kunnen bemerken. Ook beter zijn de CX gordels. Gaat al stukken beter dan de originele. Wel opletten, dat het rolblok zo goed mogelijk staat ten opzichte van de geleider bovenaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik begrijp hieruit dat je niet boven de 140 uit bent gekomen?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi zo Robin. Goed dat ie goed stuurt en remt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
25trd schreef:Ik begrijp hieruit dat je niet boven de 140 uit bent gekomen?
Net niet gehaald. Toen ik een mooi schoon stuk weg voor de wielen kreeg, moest ik er vanaf.
Net even de ellende eraf gehaald. Geen halve maatregelen genomen. Afspuiten, afborstelen, naspoelen met glans. Op alle naden, kieren, raamlijsten, wielkasten, bodem etc. de hogedrukspuit erop gehad, ook de wielkasten en de bodem. Met name achter de achterwielen zaten hardnekkige brokken ijs. Motor daarom laten draaien zodat het daar een beetje warm werd. Daarna met een gangetje over een tamelijk schone en droge weg 1 km naar de garage. Veilig, schoon en pekelvrij binnen in de verwarmde garage. Wachten op betere tijden. Consequentie is helaas wel dat CX-je effe een paar dagen buiten moet staan. Die staat goed in de tectyl van onderen en in de wielkasten. Met de SM trouwens een andere wasplaats tot thuisbasis gemaakt, zo’n plek waar je alles zelf met de hand moet doen. Nadeel is alleen, dat er geen droger bij zit. Misschien, dat glansafspoelen me tevreden stelt….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vandaag was het in de middag mooi weer. En boven nul met schone weg. Dus even de SM uitgelaten. Even gecheckt hoe het rijdt met de nieuwe assen. De auto rijdt zalig. Nu even afwachten hoe de borgboutjes zich houden. Op de teller dik 180 gehaald. Trillingsvrij.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Gisteren was het nog steeds mooi weer en zou ik met een maatje de Louwmancollectie gaan bekijken. Wat betreft het laatste, sla bij de ingang rechtsaf tegen de museumroute in, bekijk de auto’s in laatste 2 hallen en laat de houten karrenshow voor de rest voor wat die is. Ik had gelezen dat Louwman de collectie van Bianco Rosso had gekocht. Daar staan er te weinig van in dit museum. Een teleurstelling.
Voor een uitje als dit wil je natuurlijk met een klassieker rijden. En wat is er leuker dan een SM ? Dus op pad. Na het opwarmen goed doorgereden. Op de weg terug ondervond ik bij Deil weer wat trillingen met constant 150 echte kilometers. Voor volgende week maandag een afspraak gemaakt om te kijken waaraan het ligt. In het laatste clubblad stond een ietwat verontrustend verhaal over het type as op mijn auto is gemonteerd. Dat wil ik dus uitsluiten. Nard stond daar uiteraard voor open en dacht dat het niet aan de assen, althans aan de borgingsboutjes zou liggen. Zelf heeft hij namelijk al veel snelle kilometers gereden met dit type assen. Eerder dacht hij een aan stukje lood dat is verloren. En anders zouden de boutjes wel zijn vast te zetten met een drupje loctite.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl