Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee hoor. Ook de verwarmingsradiateur kan dicht zitten. Dat is meestal het geval. De kraan geeft andere klachten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks. Het wordt gecheckt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
PBuijsman schreef:Maar waar het meer om gaat: kennelijk worden die slangen niet goed gemaakt, want wanneer ik erover lees, is het veelal de aansluiting die losschiet. En dat vind ik idioot. Op een motorrevisie van 16 ruggen geen goede aansluitingen, waarschijnlijk omdat de oude koppelingen moeten worden gebruikt. Een slang maken die een bar of 10-15 kan hebben bij maximaal 150 gr. lijkt toch geen bovenmenselijke opgave.
Vandaag gehoord, dat de oude koppelingen het probleem niet hoeven te zijn. Het is een stalen ding waaroverde de slang wordt geschoven en daar overheen wordt een ring geschoven die bij een hydraulische slangenboer hydraulisch worden geklemd rondom de slang. De aansluiting zou goed genoeg zijn voor 80 bar. Moet genoeg zijn zou ik zeggen. De oude slangen zouden zeer waarschijnlijk ouder zijn dan van de laatste motorrevisie. Niet meer de originele, maar toch wat ouder dan 6 jaar. De opmerking van Piet snijdt dus hout, zij het dat de oude koppelingen niet het probleem zijn. De motor loopt nog mooi. Zeer waarschijnlijk geen motorschade.
De assen zitten trouwens nog net zo vast. Er zat ook grote onbalans in de achterwielen. De trillingen zijn wel verklaard denk ik. Benieuwd of de auto nu echt trillingsvrij is.
De auto is bijna klaar. Morgen mag ik weer.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Blij dat je weer kan zweven?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb er veel zin in. Ik ben echt benieuwd hoe de auto nu rijdt met alles gebalanceerd. Morgen of overmorgen ochtend vroeg mag ik weer de straat op voor een huiswerkbijeenkomst in de buurt van Zutphen. Altijd leuk met een lege straat en nog geen hermandad.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
De huiswerkgroep is verplaatst. Toch had ik gisteravond mazzel. Ik had de Jag bij de garage omgeruild voor de SM. Een maatje van me, ook een echte petrol head, bood gisteravond uitkomst. We hadden afgesproken een borrel te doen. Toen ik thuis aan kwam rijden met de SM, was hij er al. “Hey Robin, laten we effe een stukkie gaan rijden !” Ik zei, dat ik de Jag nog op moest halen en of hij ‘in’ was om die op te halen. Dat was vragen naar de bekende weg. Op de heenweg was het nog wat druk. Terug ging het beter. En dus met een treintje GT’s terug. Dat ging hard, dusdanig dat we voor de zekerheid maar wat afremden voor de flauwe bochten bij Zaltbommel. Naderhand zei maatje Huub, dat hij het wel wat hard vond gaan. De Jag voelt dan niet super zeker aan. De SM voelt dan toch koersvaster aan. En wat betreft de trillingen, het is nu super. Wat is dat leuk zeg, gewoon trillingsvrij doortrekken naarde 170 en dan ook gewoon lekker vlak en rustig blijven aanvoelen zonder enige vorm van trilling. Echt top !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nog wat pics na herstel van de olie-ellende:
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
waar olie en vet zit, kan het niet roesten….
gr Mark
Nou, slecht nieuws dan wat dat betreft dat de lekkage is verholpen….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mark bedoelt dat je de auto niet te veel moet schoonmaken onder de kap…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor de tip. Laatst heb ik alleen mijn Engelse hok van binnen gedaan. Daar lag een hele laag wijngaard in. Voor de rest poets ik nooit onder de kap. Die veeg was om even te kijken wat het is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Enfin, je ziet gelijk het verschil in slangen, de gebarste slang is eigenlijk van de zelfde k*t kwaliteit als de orginele, een rubber slang met een stalen omvlechting. Het rubber verduurd, wordt hard en scheurt. Mijn inschatting is dat deze slang max een barstdruk van 15 bar heeft.
Je nieuwe slang heeft een werkdruk van 80 bar. Hier zit 1 inlaag in, die veel dichter gevlochten is met daaromheen weer een buitenmantel.
De pershulzen die gebruikt worden voor het laatste type slang zijn ook helemaal anders dan de eerste slang. De nippels van de eerste slang kunnen gewoon vastgezet worden met een slangklem…
Eigenlijk is dit een hydrauliekslang, niet erg, hij is olie en temperatuur bestendig.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De originele slangen hadden ook niet die ijzeren buitenmantel. Door die mantel zie je niet hoe de slang eigenlijk is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het ging mij eigenlijk om de kwaliteit van de gebruikte slangen bij Robin,die is even slecht is als de orginele.
Ik schreef het een beetje knullig…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Robin Visser schreef:Nog wat pics na herstel van de olie-ellende:
Toch wat vaker onder de kap kijken??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.