30 van de 38
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 05 februari 2011 12:11 AM
  [ # 436 ]

Joh, ik kan wel elke dag onder de kap gaan kijken, maar dat schiet niet zoveel op…. Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10327

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 februari 2011 12:36 AM
  [ # 437 ]

Dan natuurlijk ook conclusies trekken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 februari 2011 10:28 AM
  [ # 438 ]

Precies, alle sapjes bijhouden en voor de rest regelmatig laten bekijken door mensen die wel verstand van de SM hebben.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 16 februari 2011 05:02 PM
  [ # 439 ]

Soms kom je dingen tegen waar je geen nee tegen kunt zeggen. Twee vrienden met kanker, die daar eigenlijk nog niet aan toe zijn qua leeftijd en ook vader en tante verloren vanwege kanker. Ik kon geen nee zeggen op de oproep op het Gaguarforum om Patrick, verslingerd aan de Jaguar XJ-S coupé, en z’n klasgenootjes blij te maken. Ik verwijs kortheidshalve naar de oorspronkelijke oproep http://www.jaguarforum.nl/viewtopic.php?f=3&p=46198#p46198 en www.opkikker.nl. Ik ving in het telefoongesprek met Daphne op, dat er nog meer auto’s worden gezocht. Toevallig heb ik nog zo’n leukerd en dus kon ik behalve de Jag, ook m’n SM aanbieden. Mijn maatje Huub, ook verslingerd aan de Jag, en ik gaan er gewoon een leuk uitje van maken met z’n tweeën. En dan nog een stel kids en een leukemiepatiëntje blij maken ook. Vlak na carnaval met de beide GT’s achter elkaar aan, dat leek ons wel wat. Ik in de SM. Toch echt wel leuker. Er rijdt ook nog een Corvette mee. En het is de bedoeling, dat er ook nog een Porsche of een Ferrari wordt gevonden. Wie oh wie van hier heeft zo’n auto en kan een middagje missen om mee te rijden ?

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 16 februari 2011 08:50 PM
  [ # 440 ]

Mooi, Robin! Helaas geen dergelijke auto in bezit…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 04 maart 2011 08:29 AM
  [ # 441 ]

Ik weet weer waar ik sta met de liefde voor de SM. Niet in deze tijd. Was wel lachen gisteren. Alles goed geregeld door de stichting De Opkikker. Er waren 4 auto’s, een Corvette uit medio jaren tachtig, die van Nightrider, een Porsche 911 Targa S, de laattse luchtgekoelde, mijn Jag XJ-S en mijn SM. Met pijn en moeite was de hoofdpersoon die toch echt naar de XJ-S had gevraagd, te verleiden tot een ritje. Voor de rest stoven alle kids naar de Porsche, en de trikes. De Vtte had maar één plekje en die raakte de eigenaar ook wel kwijt met het moie weer. De trikes hadden ongehord veel animo, en de stretched limo, daar stonden ze voor in de rij. De SM, daar werd massaal aan voorbij gestoven, net als de Jag. Nou, daar sta je dan met je goeie gedrag Laughing .De hele week vooruit gewerkt en overuren gemaakt om de middag vrij te compenseren, voor 2 auto’s benzine en dan dit. De SM is dus uit. Heel erg uit….. Een wijze les. Rijden voor het goede doel, dat wil ik nog wel ‘ns doen. Rijden voor basisscholieren, dat laat ik de volgende keer aan me voorbij gaan excaim

Zo, nu gaat de SM weer op pad. Volgende keer weer andere topictitel.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 maart 2011 01:40 PM
  [ # 442 ]

Nightrider reed in een Pontiac Firebird. Smile

Citroen!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 04 maart 2011 03:25 PM
  [ # 443 ]

Vergissing. Klopt. Effe kijken of ik een kiekje heb….. Ja !

Deze dus.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 05 maart 2011 12:02 AM
  [ # 444 ]

Ook voor een goed doel kan zo’n kudde basisscholieren een SM behoorlijk mishandelen. Zo is hij ten minste heel gebleven. Always look at the bright side of life!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 05 maart 2011 08:20 AM
  [ # 445 ]

Nou, dat zal toch niet !? Ik zou ze niet heben laten sturen.  Laughing

Nu weer wat leuks in het vooruitzicht: boenderen. Ik moet om 9 uur bij Zutphen in de buurt zijn. Ik moet nog douchen en tanken…..

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 07 maart 2011 10:22 AM
  [ # 446 ]

Er is nog een lekkage in de kofferbak waar ik graag ervaringsdeskundigheid over heb. Mijn achterruit is inmiddels opnieuw gezet bij D’Oro en getest. Die lekt niet meer. Ik heb ook nog druppels ontdekt in het midden onder aan de hoedenplank. Daar druppelt het nog. Ik bedacht me dat er wellicht ergens in het casco op één of andere wijze water wordt gedragen naar de hoedenplank alwaar het vrolijk gaat druppelen. Iemand een idee ?

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 maart 2011 10:37 AM
  [ # 447 ]

Alle rubbers vervangen en eerst de afwaterings gaten controleren op verstopping. Wink

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 07 maart 2011 11:07 AM
  [ # 448 ]

Dank je ! De rubbers zijn bij de renovatie allemaal vervangen. Het valt toch niet uit te sluiten, dat ze toch gaar zijn. Er waren wel meer dingen aan de auto met uitdrogingsverschijnselen.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 08 maart 2011 11:45 PM
  [ # 449 ]

Nog een lekkage gehad. Dit keer op het oog erger dan die in de kofferbak, een retourleiding met als gevolg dat het een beetje groen zag hier en daar. Ik reed zondag naar mijn broer en ik dacht wat rook te zien uit de linker uitlaat. Dat kon volgens mij niet. Ik dacht aan gezichtbedrog vanwege vuile ramen, dito spiegel en de grijsachtige middenstrook met vangrails. In Tilburg vlak bij de plek van bestemming ging het rode lampje branden met het vaatje van de LHM. Gelijk gestopt en de auto 100 meter naar broertjes huis toe geduwd. Kap open gedaan en gezien dat het mis was. Gerard gebeld, die me had geholpen het project langs de RDW te loodsen en de auto naar Renard gedaan. Vandaag al het verlossende telefoontje: “je SM is klaar”. Slangetje retourgescheurd ergens op een einde. Was lang zat en dus een stukje ingekort en is er toen weer op gedaan. Ik rijd weer. Aangezien de Volvo een kleine schade heeft, is de SM nu dus weer even een paar weken voor dagelijks gebruik. Ik vind het niet erg.

Profiel  

walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 217

Gepost: 09 maart 2011 10:44 AM
  [ # 450 ]
Robin Visser schreef:

Er is nog een lekkage in de kofferbak ...druppels ontdekt in het midden onder aan de hoedenplank. ..

Dat gebeurt bij mij ook regelmatig. De afdichtingsrubber onder de achterklep zit horizontaal, er is niet echt een ‘goot’, vandaar wellicht.
Een goede oplossing heb ik nog niet gevonden: geen rubberprofiel is zo mooi, dat het horizontaal afsluit.
Ik denk dat ander auto’s meer een soort metalen ‘goot’-vorm hebben als einde van het dak, U vormig, wat lekkage opvangt en naar buiten leidt, ipv L-vormig en dat voorkomt die miserie.

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  

30 van de 38
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook