35 van de 38
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 990

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 03 mei 2011 08:37 PM
  [ # 511 ]

Ben je zaterdag ook aanwezig op Citromobile?

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 03 mei 2011 08:38 PM
  [ # 512 ]
Robin Visser schreef:

Zo her en der ontvang ik het ook wel anders. tongue wink

Fanmail uit Leeuwarden?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 03 mei 2011 08:44 PM
  [ # 513 ]
Visa 1.4 TRS schreef:

Ben je zaterdag ook aanwezig op Citromobile?

Ja, zaterdag middag op de clubstand van de Citroën SM club. Ik denk ook met de SM te komen. Zaterdag ochtend wil ik wat naar onderdelen neuzen en hier en daar een kletsje maken.

EW schreef:

Fanmail uit Leeuwarden?

Nee. Dat beschouw ik als pretgeld. Komt gelukkig niet zo vaak voor. Dan gaat de pret eraf. Laat ik maar niet verder uitwijden. hmz

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 07 mei 2011 12:37 AM
  [ # 514 ]

Slechts een voorproefje van de meest bijzondere belevenis met de SM, een ontmoeting met de hoofdontwerper. De aanleiding was het vertalen van een interview met Andrew Mason van Autovisie en een fotodhoot van de vaste fotograaf, Arno is zijn naam. De shoot is gemaakt bij de Westergasfabriek. Ik was er niet bij. Vaste rubriek is namelijk het interview van de man en de auto. Ik kreeg sterk de indruk dat Andrew de betere piloot zou zijn dan Opron. En zo is het gekomen, dat ook voor Andrew een jongensdroompje is uitgekomen, samen met Opron in de SM, hij aan het stuur, Robert Opron op de passagiersstoel. De foto’s volgen nog. Die van Arno moeten geweldig zijn. Ik heb er daarom maar een paar gemaakt. Te zien zijn de heer en mevrouw Opron, Andrew, Arno en een Cyprische architect die Opron ooit al ‘ns had gespronken en nu een toevallige ontmoeting opleverde. Het inhoudelijke verhaal met Opron is uiteraard voor Andrew. Dat volgt nog. Ik vond het leuk te mogen tolken en wil niet met het verhaal van Andrew aan de haal gaan. Arno zend me vandaag of morgen een foto van mij en Opron, ik op de motorkap, Opron staand. De auto ging namelijk aan de wandel omdat die niet op de handrem stond. Speciaal voor de ontmoeting heb ik gisteren nog even nieuwe blauwe nummerplaten laten aanbrengen met opgelegde letters. Ook leuk te melden is dat ik een Duitser heb los gemaakt van zijn blauwe schakelaars. Ik weet niet eens exact hoeveel ik er heb…. cheese

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 mei 2011 05:56 PM
  [ # 515 ]

wow !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 255

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 07 mei 2011 06:39 PM
  [ # 516 ]

Nou Robin, nu is je bijzondere SM nog specialer. Gaaf zeg!
Ik ga morgen, ben erg benieuwd wat er allemaal te zien is.
Sta ‘s middags op de stand omdat ze daar nog mensen nodig hadden.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 08 mei 2011 01:25 AM
  [ # 517 ]

En vanavond heb ik mogen aanzitten aan het eten met de Oprons. Erg leuk vond ik het. Fransen reageren erg leuk op biutenlanders die hun taal machtig zijn. We werden verstoord door een stel Amerikaanse vrouwen. We kwamen tot de conclusie dat die op Amerikaanse auto’s lijken,. Lawaaiig…. Ik heb nu even geen puf wat van de leuke dingen te vertellen. Sorry. Ik heb trouwens ook geen foto’s gemaakt. Dat zou een inbreuk zijn geweest op het ‘gewone’ samenzijn vond ik. Leuk even te melden is, dat een portier van het Pulitzer me gelijk aansprak op het feit, dat ik met een Opron-auto aanschoof. Daar was nog wel plaats voor. Hij was zelf ook liefheber,., Ex-automonteur en bezitter van een Renault 25, ook een Opron. Ik vertelde de portier nieuws. Hij heeft Opron in huis. “echt waar ?” Ja, dat is echt waar. Of ik wat wilde laten tekenen. Ik zou mijn best doen. En toen met een introductie kreeg de man een handtekening op een artikeltje in een blad dat over hem en zijn 25 ging. Erg leuke ontmoeting weer. Het diner was super leuk. De heer en mevrouw Opron waren erg uitgelaten over het weekend, dat ze het zo leuk hadden. Zodra Andrew zijn verhaal heeft gedaan, zal ik zien nog wat over te hebbe uit herinnering, dat hij niet heeft vermeld. Ik hoop me dat dan nog te kunnen herinneren. Top dag vandaag. Nu tukken. Morgen weer vroeg op. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de Oprons morgen ‘grace matinée’ houden en dus zeker niet vroeger zullen zijn dan vandaag.  cheese

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 09 mei 2011 05:54 PM
  [ # 518 ]

Voordat Andrew en Arno de auto en Opron meenamen, stond mijn SM geparkeerd. Peter S. Had me zien aankomen en gunde me op de A-1 locatie voor de Pulitzer de parkeerplaats. Hij moest toch verder. Na afloop van de fotoshoot was de plek vergeve. Alles stond vast voor ons. We konden geen kant op. En dus maar even foto’s maken. Een pak opgeschoten en luid claxonerende taxichauffeurs werd osn deel. Meteen grote glimlach en m’n armen wijd uit elkaar heffend, maakte ik een gebaar van ‘sorry, ik kan er ook niks aan doen’. Toen de SM een stukkie aan de wandel ging om dat ik de auto niet op de handrem had gezet, stond Opron op. Ik bleef zitten met aangespannen knieën om de auto niet achteruit te duwen. Opron merkte naderhand op dat hij net zo groot staand was als ik zittende. De fotoshoot moet geweldig zijn geworden. Arno maakt mooie plaatjes. Overtuig jezelf: http://www.lingerak.com/pg-13459-7-11440/pagina/home.html . De foto’s zijn genomen bij de Westergasfabriek. Ik heb ze niet gezien. Ik hoorde Andrew en Arno over een mooie open plek met een goed industrieel gebouw op de achtergrond en de SM daarvoor geplaatst. Ik kan niet wachten de foto’s te zien. Andrew is vandaag aan de slag geweest het verhaal uit te werken, zo mailde hij me aan het begin van de middag. Dat zal dus wel volgende week worden dat het verhaal in de Autovisie staat. Ik kan echt niet wachten….

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 12 mei 2011 12:39 AM
  [ # 519 ]

Zojuist heb ik het artikeltje over Opron in de Autovisie al in concept mogen lezen. Andrew heeft er wat leuks van gemaakt. De bijbehorende foto’s heb ik nog niet gezien helaas. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat met de foto’s erbij. Een leuke uitspraak van Opron waar ik niet bij was, verklap ik. Hij liep volgens Andrew niet warm voor m’n SM. De SM als auto, heeft z’n tijd gehad volgens Opron. Ik vergeef ‘t ‘m. Hij heeft er mede voor gezorgd dat de auto bestaat en ik ermee kan rijden en zo erg veel lol heb.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 mei 2011 11:17 AM
  [ # 520 ]

De CX daarentegen… is nog zeer actueel! Wink

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 12 mei 2011 11:24 AM
  [ # 521 ]

Dat was niet wat de strekking was van zijn verhaal. Een auto moet economisch kunnen worden geproduceerd, economisch kunnen worden gereden, mooi van lijn zijn en dat bereikbaar voor de massa. Dan mag je zelf aangeven waar het mis gaat met de CX. Opron heeft zich simpelweg afgelopen weekend niet uitgelaten over de CX, laat staan over de actualiteitswaarde van de auto….

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 mei 2011 05:04 PM
  [ # 522 ]

de sm economisch geproduceerd…. en berijkbaar voor de massa ? dan is ie van het begin al geflopt Smile

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 12 mei 2011 05:10 PM
  [ # 523 ]

Haha, inderdaad wel volgens de norm van Opron. Er staat iets in Andrew z’n artikel over de motorisatie van de SM. Daar is nog wel een aanvulling op. Opron noemde ook de mogelijkheid een viercilinder in de SM te stoppen. Dan zou het al wat goedkoper zijn geworden. Het is geen geheim, dat de 6-pitter een specifieke wens was van het toenmalige opperhoofd van Citroën, wiens naam ik even kwijt ben.

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 807

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 12 mei 2011 09:23 PM
  [ # 524 ]
Robin Visser schreef:

Een leuke uitspraak van Opron waar ik niet bij was, verklap ik. Hij liep volgens Andrew niet warm voor m’n SM. De SM als auto, heeft z’n tijd gehad volgens Opron. Ik vergeef ‘t ‘m. Hij heeft er mede voor gezorgd dat de auto bestaat en ik ermee kan rijden en zo erg veel lol heb.

Ik had niet anders verwacht van Opron. Een goede ontwerper vernieuwt zichzelf constant, onder meer gevoed door de veranderende tijdsgeest. Een ontwerper die blijft vasthouden aan zijn oude ontwerpen is in no time vastgeroest en uitgerangeerd.

Ik ben zeer benieuwd naar het artikel, ga het blad zeker kopen als het uitkomt. Geef je een seintje hier? Vast wel toch?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 mei 2011 10:04 PM
  [ # 525 ]
Robin Visser schreef:

Het is geen geheim, dat de 6-pitter een specifieke wens was van het toenmalige opperhoofd van Citroën, wiens naam ik even kwijt ben.

En terecht, zescylinders of meer horen in een topmodel.

Profiel  

35 van de 38
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook