Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het is ook maar een samenraapsel hoor. Bvb: er zit een carb motor in terwijl ze luchtingangen van een Merak heeft.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waar heb je het over Bloop?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Over die mooie SM in die link. Is ook gerestaureerd met wat voor handen was blijkbaar.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie alleen dat er boven de radiateur een luchtinlaat van een injectie zit. Verder zit er gewoon keurig een luchtfilterhuis in wat er in hoort en ziet de rest van de auto er zo’n 100x beter uit als wat er hier gemiddeld aan SM’s voorbij komt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Volgens mij als ze van 1973 is, hoort er bij deze luchtinlaten ook een injectie motor.
En dus ben ik het niet eens met Johan en heb ik goede hoop, dat het resultaat beter wordt. Dat interieur is op de foto’s al niet geweldig. Dat van mij kan niet top worden, maar toch in ieder geval zonder van die zwarte banen op de achterbank en wat mij betreft wat minder stikwerk. Wat betreft techniek onthoud ik me van commentaar. Daar hebben jullie meer verstand voor het vergelijken sowieso zin heeft. De mijne is de mijne en die andere staat in Italië.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Bruintje is een beetje kaal, maar het schiet wel lekker op.
Uit de beide voorspatschermen is een strookje geslepen. Dat is wat je ziet als donker vlak. Morgen gaan de deuren eruit. En dan gaat Jeroen de felsranden op de doorgerotte plekken doen. Ook leuk te melden is, dat de auto al ‘ns een nieuw linker achterscherm heeft gehad en dat dit een tikkie met de Franse slag was gedaan. Gelukkig was het kapotte scherm er wel goed afgeboord en het nieuwe gepuntlast. Maar zei, dat ie het materiaal ergens moest gaan krimpen om een rare spannning weg te halen.En op 2 plaatsen zitten er gaatjes, dat destijds was over geslagen met dichtlassen. Foto’s daarvan heb ik niet, maar het belangrijkste is, dat het nu wordt hersteld. Jeroen vindt de staat al met al meevallen. Morgen ga ik de strips ophalen en volgende week ga ik kijken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mooi! De slechte delen eruit geslepen. Das correct werk,Robin.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als ik dat zo zie is een RVS SM ook wel mooi, een DeLorean-SM zeg maar.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Nog even polijsten, blanke laklaag erover en GAAAAANNNN!!!!
DeLorean sucks . Het zou wel wat goedkoper zijn. Maar ja, dan kan je al die narigheid van laswerk, toch niet te vermijden bij een SM, niet verbergen. Daar krijg je, hoe goed het ook is gedaan, geheid kleurverschil door.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dan wordt die toch weer vanzelf bruin?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Het Sado Masochistische lekker ding is wel een beetje een kreng. Bruiner dan gedacht. Door en en door in de deuren. Ik kreeg vandaag een telefoontje met de vraag of ik nog deuren kan regelen. Ook het deel waar de felsrand omheen zit is aan beide kanten roestig en links zelfs erg rot. Het ooit vervangen achterscherm is naar vandaag is gebleken niet helemaal goed gedaan. Op een stuk is het niet gelast maar aan de carrosserie gezet met popnagels…...Grrrrr. Moet natuurlijk ook worden vervangen door laswerk. Het zal ook ‘ns helemaal meezitten, een SM…. No way !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Wat ik er van leer (en eigenlijk ook een bevestiging): laat die oer hollandse Sm’s links liggen. Had hetzelfde met die van antonisse: Ik dacht ah een mooie hollandse Sm maar bij nadere bezichtiging dus rotte portieren en voorspatschermen en 2 gaten in de bodem rijkelijk voorzien van dynitrol. achter de achterspatschermen zal het wel niet veel beter (lees slechter) wezen.
Afijn je gaat dus nu op zoekt naar betere portieren ?? Suc6/sterkte met de body repair.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er word mijns inziens wel erg makkelijk geroepen “regel maar deuren”.... waar zijn de oude ambachtelijke plaatwerkers die een deurtje gewoon netjes opknappen zoals mijn dakranden of achterscherm? Als of goede deuren gratis zijn..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste