Wie heeft al 15.000 km onderhoud laten doen voor XTR - 1.6 diesel - 90 pk ?
En wat betaalde je ?
Ik ben van Antwerpen.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Citroen heeft een vast tarief voor onderhoudsbeurten.Ik weet niet wat ze vragen voor een HDI,Maar reken toch maar op zo een 100€.(als het niet meer is)
De reden waarom ik hier die vraag stel :
Ik deed navraag bij drie garages en kreeg drie verschillende prijzen :
250 , 200 en 180 euro.
Dus, Seres, van ‘vaste’ prijzen gesproken ... zucht.
Zal het morgen laten weten.Heb afspraak gemaakt maar mijn vriendin wil wel even daar wachten (duurt maar anderhalf uurtje) anders moet ik 2 ritten doen
Groeten,
Tim
New Berlingo, heerlijke wagen
Bij mijn garage zeggen ze tussen de 150-200 euro
New Berlingo, heerlijke wagen
Net 103€ betaald voor mijn xtr 90 pk de pollenfilters werden mee vervangen.
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
tja citroengarage’s varieren enorm in prijs ..
rondbellen kan echt lonend zijn..
denk max 120 euro de rest is te duur…
Sylvester, laat me eens weten welke garage dat voor jou deed aub.
En nu nog straffer :
Ik maak dus een afspraak voor onderhoud 15.000 km (XTR - diesel 90 pk).
Ik arriveer die ochtend in de garage. De vriendelijke bediende vraagt mij de kilomterstand.
Ik antwoord 15080 km. ‘En wat is uw probleem’ vraagt ie.
Ik zeg “onderhoudsbeurt 15.000km”.
Waarop die man mij meedeelt dat het onderhoud pas nodig is op 20.000 km.
Ik vraag hem waarom mijn computer dan meldt dat een servicebeurt nodig is (telde af van 15.000 naar nul). Zijn antwoord :“Oh, dat is bij alle Citroëns, maar dat is dus niet correct, bij uw onderhoud van 20.000 km zullen we dat met de computer rechtzetten.”
Ja seg, wat een zever.
Toch wel fijn dat die bediende eerlijk was.
mijn 1.6HDI (personenuitvoering) stond op 10 000 km voor onderhoud, en mijn pa zijn 1.6HDI (bestelwagen 3 maand ouder) stond op 15 000 km. Kheb dat eens gezegd en ze hebben de mijne ook op 15 000 gezet.
Berlingo 1.6HDI
Mijn garage is autogarden Tongeren (tot nu toe zeer tevreden). Mijn dealer heeft mij ook verteld bij de aankoop dat citroen voorschrijft om de 20000km maar dat dat volgens hem veel te lang is voor de 1.6hdi dus heeft hij de mijne ook ingesteld op 15000km.
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
Gisteren naar de autokeuring geweest (Belgie) en afgekeurd voor uitlaatgassen, roetuitstoot. Mijn Berlingo van het oude type is twee jaar oud en heeft slechts 7.300km.
Naar de officiele citroendealer geweest en na een halfuur was het opgelost. Prijs 24 euro.
Mocht niet mee de werkplaats in en weet dus niet wat er aan gedaan werd. Volgens het secretariaat even aangehangen.
Direct terug naar de keuring geweest en alles ok.
Eveneens gevraagd voor een onderhoud. Ze vertelden me daar jaarlijks of op 15.000km. toch zegt het scherm 20.000km. Volgens het instructieboekje houdt de pc ook rekening met de tijd.
Dus pc en garage vertellen twee verschillende dingen, wat me een gevoel van wantrouwen geeft.
De garage werkt aan 58 euro per uur en voor een klein onderhoud wordt 1h40 geteld, wat neerkomt op 100euro loonkost. Daarbij komen nog de gebruikte produkten.
En kunnen we dan nu terug ‘on topic’ gaan aub ?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat kunnen we zeker. Ik heb even alle posts die in het klaagtopic thuishoren dan wel over de prijzen in Polen gaan (terwijl de ts toch echt duidelijk in zijn openingspost vermeld dat hij in Antwerpen woont) verwijdert. Als het weer die kant op gaat komt er een slotje op. De vraag lijkt me immers ondertussen wel beantwoord: Citroendealers in Belgie rekenen geen vast tarief, dus het kan verkeren!
Moderator,
Dank voor uw tussenkomst.
Wel even verduidelijken :
Ik woon dan wel in Antwerpen, vergelijk dus prijzen tussen dealers in het Antwerpse, wat anderen er niet moet van weerhouden ook hun wedervaren in prijzen te melden. Dan liefst met hun woonplaats (of omgeving) erbij zodat buurtgenoten daar ook iets aan hebben.
Een goeie garage verdient het lof te krijgen en ziet via deze weg misschien nieuwe klanten ...
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat begrijp ik, maar het heeft weinig zin om uitgebreid in te gaan op de prijsverschillen met verre buitenlanden. Dat je vanuit het Antwerpse nog de moeite zou nemen om naar een goedkopere dealer in Noord-Brabant te rijden (waarvan ik betwijfel of je die zult vinden, want mijn ervaring als grensbewoner is toch echt dat de Belgische garages goedkoper werken), maar naar Polen? Lijkt me stug