16 van de 19
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Onderhoud 2500 injectie systeem
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2011 10:53 PM
  [ # 226 ]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik geloof dat ik mijn doel zo’n beetje bereikt heb Wink

Bij de APK een paar weken geleden heb is de olie ververst en de bougies vervangen.
Vandaag kwam ik er achter de het nu allemaal wel erg soepel rijdt.

Schakelen kan nu veel eerder, voor de 2000 rpm geen probleem. Rijden net onder de 1500 rpm in 4 gaat ook zonder problemen.

Het optrekken vanuit stilstand lijkt ook makkelijker te gaan.

De motor lijkt ook stiller en rustiger, al is dat natuurlijk niet vreemd met verse olie.

Ik denk dat het een combinatie is geweest met de werkzaamheden eerder dit jaar. (motor juist afstellen en lekkege intercooler fixen).

Optrekken met wat meer gas gaat ook lekker vloeiend. Ik merkte de laatste tijd dat een beurtje ook echt nodig was gezien er af en toe wel een schokje waarneembaar was.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 augustus 2011 12:51 AM
  [ # 227 ]

Klinkt goed - die van mij gaat morgen voor een beurt en APK. Eens kijken of er ook een wondertje gaat gebeuren Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 september 2011 09:08 PM
  [ # 228 ]

Zoals hierboven te lezen was liep de motor na het vervangen van de bougies best lekker.

Dat werd de laatste tijd wat minder…
Een koude start had ook vrij hoog toerental (1300 of zelfs iets hoger, merkte ik vanmorgen)
Als ik nog geen turbo druk had en ik gaf flink wat gas dan ging dat vaak niet geheel soepel.

Net maar even met een nog vrij warme motor onder de kap gekeken. En met de multimeter de afstelling nagemeten.
Deze hoort dus tussen de 5.3 en 7.3 volt te zijn.
Dit lag nu opeens op ongeveer 1.9 volt Confused

Het enige wat ik kan verzinnen is de uitlaat, verder is er niets veranderd.
Toen de uitlaat gebroken was vond ik het al wat minder lopen. Nu zit er dus een andere einddemper onder.

Om het voltage weer in de richting van de 6 volt te krijgen moest ik de stelschroef op de LMM bijna van volledig ingedraaid naar volledig uitgedraad draaien…

Daarna nog even een kwartier met warme motor rond gereden er leek verbetering in te zitten, maar meer km’s moeten dat nog even bevestingen.

Is dat ergens logisch dat na het vervangen van de einddemper de boel zo anders kan lopen? Wink

Of moet ik twijfels gaan zetten bij de LMM? Anders moet ik even mijn reserve gaan inbouwen…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2011 06:04 PM
  [ # 229 ]

Goed best een interessante ontwikkeling.

De CX reed vandaag echt vele malen beter na het afstellen van de stelschroef op de LMM!
Gister kwam ik dacht ik zo rond de 5.8 volt uit (ideaal is 6.3 volt)

De waarde was met 1.8 volt echt veelste laag. Ik merkte ook dat alles anders reageerde dan toen de waarde nog ruim boven de 8 volt stond, wat dus weer te hoog is.

Nu blijkt het dus dat de schroef nu op de uiterste positie staat Confused

Ik had eigenlijk nog wat meer willen proberen met de waardes tussen de 5.3 en 7.3 volt.
Nu gaat dat dus niet, want ik kom niet hoger dan 5.8…

Iemand een idee wat hier nog aan te doen is?

Ik zit te twijfelen om de andere LMM die heb ik erin te zetten, ik ben benieuwd of iemand kan aangeven of dat enigsinds nut heeft Wink

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 15 september 2011 09:41 PM
  [ # 230 ]

Proberen kan geen kwaad, toch?

Ik ben wel benieuwd hoe je aan die waarden komt en waar je dat dan meet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2011 11:17 PM
  [ # 231 ]

Het hele verhaal staat op de vorige pagina, post 222 Wink
Zo de motor afstellen kan dus alleen als je er een kat onder heb zitten.

Proberen kan idd geen kwaad, maar als het van te voren bekend is dat het geen nut heeft dan sla ik de klus liever over Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2011 09:46 PM
  [ # 232 ]

Goed vandaag weer een interessante ontwikkeling.

Vanmorgen op de heenweg naar het werk geen enkel probleem.
Na het werk starten en weer een verhoogd toerental…
Dat had ik niet meer gehad sinds ik het voltage op 5.8 volt had gezet.
Goed tijdens het rijden merkte ik ook al snel dat het niet meer was zoals op de heenweg.

Dus thuis aangekomen direct weer de voltmeter erop gezet met een warme motor, ja hoor dit lag nu amper in de buurt van de 4 volt, veelste laag dus…
Verder draaien kan niet, want ik zat al op het maximale.

De beste optie die ik kon verzinnen was mijn andere LMM plaatsen (degene die eigenlijk in de auto zat).

Na inmiddels wat ervaring in deze hoek van het luchtfilter huis zat de andere LMM er nog redelijk vlotjes in.
Ik zag dat hiervan ook de stelschroef in de maximale stand omhoog stond.

Dus maar even gestart, nu geen verhoogd toerental maar een zwaar verlaagd toerental. De motor sputterde wat rond de 500 rpm. Even een halve minuut het gas erop houden en dan kom je vanzelf bij normaal stationair niveau.

De voltmeter er weer op, dat was ruim 12 volt, veelste hoog dus.

Dus de stelschroef op de LMM in gaan draaien, na de eerste paar slagen gebeurde er niet veel. Maar een stukje verop begon het voltage mooi te dalen.
Uiteindelijk mooi rond de 6.3 volt afgesteld (het sprint altijd wat heen en weer)

Na een stukje rijden lijkt er weer wat verbetering in te zitten, morgen maar weer eens wat meer rijden.
Als even uit komt zet ik ook de voltmeter er nog even op of het allemaal mooi blijft staan.

Goed zou de andere LMM nu stuk zijn?
Of misschien aan een schoonmaak beurt toe? Wink

Degene die ik nu geplaatst was is rond de klep die erin zit helemaal schoon. Hiervan heb ik ook de elektronica (koperbaantjes) toen helemaal schoon gemaakt.

Is het nog een beetje te volgen? Laughing

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 september 2011 10:20 PM
  [ # 233 ]

Jazeker! Bedankt voor het relaas.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2011 07:53 PM
  [ # 234 ]

Geen probleem! Wink

Net met een flinke warme motor de boel nog even nagemeten, voorlopig staat het allemaal nog netjes.
De boel loopt ook weer merkbaar beter dan gister Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 november 2013 09:49 PM
  [ # 235 ]

Dit topic maar weer eens gebruiken Wink

Ik wil denk ik maar eens alle vacuümslangen maar eens controleren op valse lucht.
Hoe is dit een beetje makkelijk te doen? Visueel zijn kleine problemen nogal snel over het hoofd gezien.

Stationair loop is wel netjes, maar vooral met een koude motor rustig rijden is een beetje onrustig.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 november 2013 10:34 PM
  [ # 236 ]

De kleine 6 mm slangetjes bedoel je ?
Die drogen idd uit.  Boven op inlaat zit ook zo’n hoekje. Knikt ie iets op.
Voor dat geld…... gewoon vervangen ? Heb daar geen gezeur meer aan.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 november 2013 10:47 PM
  [ # 237 ]

Ja, die dunne zijn zeker gevoelig. Maar ook relatief makkelijk te controleren.
De grotere slangen zijn lastiger, zeker aan de onderkant of bij de aansluitingen.

Die kleine 6 mm heb ik ook wel een stuk reserve voor Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 november 2013 11:06 PM
  [ # 238 ]

Als je er met remmenreiniger op spuit en er is vershil te horen is het lek.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2013 08:24 AM
  [ # 239 ]

Ja, dat had ik ook al bedacht, maar is dat niet juist erg slecht voor het rubber van de slangen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 november 2013 12:27 PM
  [ # 240 ]

Nee hoor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
16 van de 19
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook