Update; CX 25 Prestige automatic 1988
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 14 april 2010 08:36 PM

Een goedenavond allen,

Na een jaar geen cx meer te hebben gereden is het sinds kort toch weer erg aan het kriebelen om er een aan te schaffen.
Nu is mijn oog gevallen op een 25 Prestige uit 1988.
Nou wil het zo zijn dat daar nog een paar mankementen aan zijn;
-Roest op de kofferklep
-Roest op de bestuurdersdeur
-Dorpels hebben niet meteen aandacht nodig maar zit er wel aan te komen.
-Lekke koelslang
Allemaal nog wel te overzien.
Maar wat mij echte zorgen baart een lek in (vermoedelijk) het stuurhuis. Als er een bepaalde kant uit gestuurd wordt dan komt de LHM eruit. Het sturen gaat dan tegelijk ook zwaar die kant uit.
Nou zou ik graag horen of iemand dit kent? En of het betekent dat het stuurhuis vervangen moet worden?

Ik heb de auto zelf nog niet gezien (8 mei ga ik kijken) maar ik weet dit via de verkoper.

Alvast dank voor alle reacties.

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 april 2010 05:23 PM
  [ # 1 ]

Tja, ik denk dat het voor een belangrijk deel van de prijs van de auto afhangt. Met roest en een lekkend stuurhuis mag een serie 2 Prestige niet zo heel veel kosten. Heb je een link naar de advertentie? Of foto’s? en wat is de vraagprijs?

Zwaar sturen naar 1 kant wijst wel op een defect stuurhuis. En ja, dat vervang je door een ander (gereviseerd) exemplaar.

Profiel  
 
Gepost: 15 april 2010 05:59 PM
  [ # 2 ]
par eXeMple! schreef:

Zwaar sturen naar 1 kant wijst wel op een defect stuurhuis. En ja, dat vervang je door een ander (gereviseerd) exemplaar.


Kan ook wijzen op een kapot stuurcommando. Da’s dus de gehele stuurkolom, die door het schutbord heenloopt. Een grote klus om te vervangen.  Confused

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 15 april 2010 06:52 PM
  [ # 3 ]

Nou ja goed ik heb het zelf nog niet gevoeld of gezien dus het is wat moeilijk om het precies uit te leggen hier.
Maar het treed op naar een kant dan spuit ook de lhm eruit in het motorcompartiment. En dan gaat het sturen naar die kant natuurlijk zwaar.

Ik wacht wel gewoon tot 8 mei dan kan ik het zelf zien en voelen.
Dan kan ik het daarna in alle geuren en kleuren vertellen!

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 09 mei 2010 05:31 PM
  [ # 4 ]

Zo even een update;

Ik ben inmiddels eigenaar van een Citroën cx Prestige automatic uit 1988
Opties;
- Leer
- Automaat
- Vinyl dak
- Boordcomputer
- Abs

Ze verkeert in een staat waarin ze een beetje aandacht van een liefhebber nodig heeft. Ze moet worden gelast aan de dorpels rondom wat roestplekjes wegwerken, koelslang vervangen, kickdown kabel van de automaat vervangen, Remservo lekt.

Nou ben ik al op onderzoek uit gegaan en heb ik de koelslang al eraf gehaald en morgen op zoek naar een nieuwe (of goede gebruikte) plus de kickdown kabel, die heb ik al losgehaald aan de voorkant van het motorblok alleen krijg ik hem op de automaatbak niet los iemand een idee hoe dat zit?
Verder lekt de remservo aan de kant van het interieur langs het ronde rubbertje waar het pedaal tegenaan duwt iemand een idee of ik het rubbertje moet vervangen of de complete servo?

Foto’s moet ik nog maken.

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2010 05:38 PM
  [ # 5 ]

Die kick-down kabel zit vast in de bak. Dat is een listig probleempje. Ik heb geen boek meer bij de hand waar uit ik kan halen hoe het zit, maar de kabel zit als ik het goed heb in de bak aan een hefboompje gehaakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 09 mei 2010 11:09 PM
  [ # 6 ]

Oke dus ik moet de kabel eraf haken als ik het zo begrijp.
Iemand die het eerder geprobeerd heeft?

Weet iemand misschien ook hoe je de vlotter uit de tank haalt?
Mijn benzinemeter doet het namelijk niet!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 mei 2010 11:37 PM
  [ # 7 ]

Ik kan je even niet helpen met deze vragen Tom, maarreh:

Gefeliciteerd! dance Veel plezier en geef haar veel liefde en aandacht!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 mei 2010 11:33 AM
  [ # 8 ]

Snelle beslisser, CX Lover. Laat je ook wat plaatjes zien, we zijn benieuwd? De tankvlotter kan ik in een DS blind demonteren - maar in de CX er nog nooit naar hoeven zoeken. Overigens - als in een CX iets niet werkt dat op stroom gaat, dan zijn het meestal gecorrodeerde contacten. Ik zou nou niet direct de vlotter zelf verdenken.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 mei 2010 11:04 PM
  [ # 9 ]

nice day Als je op pagina 2 Femme Fatale Meije Blanc opent dan zie bijna onderaan op blz 1 fotogallerij
Picassa kijk dan in fotogallerij 3 dan zie je de kale achterbak en het grote gat waar de benzinevlotter zit er zijn twee typen gedeelde dat zijn 2 stuks en een gecombineerde 1 stuks, ik denk als je de draadjes schoon maakt het probleem over is.

Sucses Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 23 mei 2010 10:41 PM
  [ # 10 ]

Zo weer even het een en ander gedaan aan de Prestige;

Mijn benzinemeter werkt nog steeds niet! heb de contacten schoongemaakt en geprobeerd de vlotter eruit te krijgen maar die zit behoorlijk vast.
Verder heb ik geprobeerd de kickdownkabel los te krijgen maar dat lukt me niet. Iemand enig idee hoe dat precies moet? ik weet dat ie in de bak zit gehaakt maar hoe haak je hem eruit?
Ik heb ook een andere hoofdremcilinder op de kop getikt omdat die van mij aan zowel de binnen als de buitenkant lekt. Dus die moet er nog onder.
Het raammechanisme van het achterportier aan de bestuurderskant heb ik voorzien van wat nieuw vet want het oude vet was compleet stroperig geworden. Alleen nu doet de raammotor niks meer.. (die heb ik getest en is goed) het bedieningsknopje op de middenconsole deed het zoieso al niet maar nu doet de schakelaar in de deur ook niks meer! De zekering is goed en in de andere achterdeur werkt alles nog perfect! Morgen maar even gaan meten!

Weer even lekker bezig geweest dacht ik zo!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 23 mei 2010 11:29 PM
  [ # 11 ]

Benzinemeter zelf heb je al wel gecontroleerd?
Wat betreft het linker achterraam,wissel ook eens een paar schakelaars uit van rechts naar links,dan weet je in ieder geval of de schakelaars wel of niet goed zijn

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 23 mei 2010 11:30 PM
  [ # 12 ]

Schakelaars heb ik uitgewisseld maar dat gaf geen oplossing.
Hoe kan ik de meter zelf testen?

Groeten

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 mei 2010 12:24 AM
  [ # 13 ]
CX Lover schreef:

Schakelaars heb ik uitgewisseld maar dat gaf geen oplossing.
Hoe kan ik de meter zelf testen?

Groeten

Heb het stroomschema even gecheckt als het goed is komt er een draad met 12 volt op de raamschakelaar uit.
Het is waarschijnlijk de middelste aansluiting van de stekker,je moet dus even met een voltmeter meten en kijken of er spanning hierop staat.

Benzinemeter testen ik denk dat je deze moet uitbouwen,om zelf te kunnen testen.

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 25 mei 2010 12:42 AM
  [ # 14 ]

het waren inderdaad mijn schakelaars, dus heb die maar is even opgefrist nu werkt weer alles perfect. Heb zelf nog een modificatie toegepast (weet nie of dat bij elke prestige zo is) maar in mijn sigarettenaanstekers achterin zat wel een lampje maar geen kabeltje dus heb ik daar de geschakelde plus van de raamschakelaars voor gepakt en ziet het er weer een stuk chiquer uit!

Mijn benzinemeter heb ik vandaag nog niet kunnen testen maar dat komt binnekort! Is namelijk wel lastig rijden zonder meter, en de boordcomputer durf ik nog niet helemaal te vertrouwen.

Groeten

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 mei 2010 06:41 PM
  [ # 15 ]
CX Lover schreef:

Heb zelf nog een modificatie toegepast (weet nie of dat bij elke prestige zo is) maar in mijn sigarettenaanstekers achterin zat wel een lampje maar geen kabeltje dus heb ik daar de geschakelde plus van de raamschakelaars voor gepakt en ziet het er weer een stuk chiquer uit!

Dat was mij ook al eens opgevallen. Maar het leek mij nogal een geklungel om te doen wat jij nu gedaan hebt met het deurpaneel in de deur. Of heb je het deurpaneel uitgenomen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook