speakers vervangen bij standaard radio/cd speler
BonVivant
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 15 april 2010 06:44 PM

Beste foraleden,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Om lang zoeken te besparen wellicht in de herhaling deze vraag:
Ik heb een citroen xsara picasso uit 2005. Ik wil (lees moet van de kinderen) de speakers vervangen. De standaard radio/cd speler wil ik behouden.

Vraag: welke soort speakers kan ik het beste gebruiken? Kan de standaard radio/cd speler worden geupgrade (!)met andere speakers? hoeveel Watt?
Ik hoef geen boomboxen. als het maar beter klinkt en langer uithoud dan de huidige…

Alvast bedankt voor jullie input.

Salut

happy

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 832

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 19 april 2010 10:07 AM
  [ # 1 ]

Uit mijn hoofd zitten er voor 17 cm speakers in de deuren en achter 13 cm. Ik heb zelf ook de originele radio in de auto zitten en heb er nu 120 en 180 watt speakers aan geknoopt. Waar je wel op moet letten, is dat je de speakers een beetje trillingsvrij monteerd. Ik heb op de randen van de deuren, waar de speaker tegeaan komt, strookjes tochtband geplakt. De plastic deurpanelen moet je ook goed vast zetten, anders lijkt het nog of je papieren speakers hebt, alles staat dan te trillen.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

BonVivant
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 april 2010 02:34 PM
  [ # 2 ]

Hallo RuudR,

Bedankt voor je reactie en tips. Waahahaaaahaa music Dat is pas genieten zeker! Zo zwaar hoeven de speakers bij mij niet te zijn. Maar een paar stevige zou ik toch wel willen hebben. Ik begrijp dat de meeste mensen gaan voor de pioneer speakers. Zijn deze regulier te koop?

happy

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 19 april 2010 05:06 PM
  [ # 3 ]

Ja, de Pioneers zijn over het algemeen goed leverbaar. Ik heb voorin Pioneer zitten en achterin JVC, daar zijn wij goed tevreden mee. We kunnen nu tenminste de radio goed hard aan hebben zonder vervorming of trillingen. Overigens gebeurt dat niet zo vaak, maar als het gebeurt, is het gewoon fijn dat het kan zonder bijkomende geluiden.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

BonVivant
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 april 2010 04:04 PM
  [ # 4 ]

Op zoek naar een setje voor een leuke prijs dan maar…wellicht op koniginnedag

Bedankt voor je info.

happy

Profiel  

RuudR
> 800 berichten

- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 20 april 2010 08:04 PM
  [ # 5 ]

Succes… Ze zijn echter ook niet superduur bij Brezan of Halfords hoor.

Profiel  

W.Hendriks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 06 juni 2010 11:34 PM
  [ # 6 ]

Ik ben sinds dit weekend eigenaar van Xsara Picasso uit 2006 en erg tevreden over de auto. Maar die radio….dus ik meteen m’n Clarion speakers overgezet. En nog steeds een zwaar vervormde bas als ik de radio ook maar een beetje luid zet (niet eens hard. Nu heb ik bij de Gamma geluidsisolerend schuim (die grijze) in de deur geplakt. Schuim tussen het metaal van de deur en de panelen gepropt, en de speaker niet te strak vast geschroefd met tochtband ertussen. Het geluid is aanzienlijk beter. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Misschien haal ik de panelen er nog af om ze vol te plakken met antidreun materiaal.

Profiel  

tjbeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 16 juni 2010 01:38 PM
  [ # 7 ]

Hallo,
ook ik was niet tevreden met het geluid van de standaard speakers. Ik heb nu Pioneer speakers gemonteerd,voor 220w en achter 180w, beide 17 cm. Wat een verschil !
Achteraf heb ik er ook nog tochtstrip ertussen gedaan, de resonantie van de lage bastonen is nu een stuk minder.
music music

Picasso 2002 1.8 16V

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook