Wie heeft tips voor aanschaf van een VISA 14 TRS ? En enige - al dan niet leuke - (ook technische) wetenswaardigheden ?
Kortom: alle info welkom ....
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
De bekende visa-punten:
Ophanging achterbumper op de carosserie
Veerschotels
Voorschermen onder de bumper
Deuren
Hierbij nog even een linkje met info over de bekende punten; http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/165446/
Welke bouwjaar is de 1.4 trs? Heb je misschien wat meer info over de auto? (foto, kenteken, andere informatie) Kan zijn dat de auto hier wel bekend is.
Hee bedankt voor de tips én dat handige linkje; kan ik al veel mee. Sorry, geen foto’s o.i.d. . Het is een VISA 14 TRS uit - ik geloof - 1984/1985/1986…. Staat nog in Frankrijk bij een vakantiehuisje en is alleen als vakantie-autootje gebruikt. Daarom weinig kilometers, maar wel vaak een aantal maanden stil gestaan (is dat funest ?) hoewel ze wel altijd startte. Ook altijd overdekt gestald. Ik ken wel - ook het rijgedrag - van de “eendjes”, Acadiane, Méhari, AX en CX, maar weet eigenlijk weinig over de Visa. Alleen dat ik ‘t een grappig autootje vind en ik ‘m nu bijna gratis kan meenemen ? Hoe is ‘t onderhoud ? Onderdelenvoorziening ? Betrouwbaarheid motor ? Rijgedrag (ook van déze motor) ? Is ‘ie zuinig (benzineprijs loopt tenslotte weer schandalig op) ?
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hang er een gasinstallatie in, en je rijdt bijna voor niks. Moet kunnen met een Visa.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Niet twijfelen, gewoon aanschaffen.
Er overkomt je gewoon erg weinig met een visa mits het onderhoud gewoon is uitgevoerd zoals het hoort.
De motoren zijn goed voor een miljoen, getuige de BX met dezelfde motor (autoweek test)
Ze zijn redelijk zuinig, met de 1,4 1 op 16 , en best wel rap voor zo’n gebakje!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist