Wie o wie, kan mij met zijn kennis verblijden?
Ik wil de kleppen van mijn “89 CX 25 GTi gaan stellen.
Voelermaatje heb ik, sleutels, schroevendraaiers en de rest ook, alleen niet de klepspeling.
Weet iemand wat de klepspeling voor de in- en uit-laat kleppen van deze motor moet zijn?
Tips zijn natuurlijk welkom ;P
Gr,
Glenn
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
koude motor:
inlaat 0,15
uitlaat 0,20
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hartstikke bedankt,
ik zal posten hoe het me afgaat.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Oke, SitRep,
inlaat en kleppendeksel zijn eraf, nu ik bij het luchtfilter kan heb ik dat ook maar meteen even open gemaakt en het filter licht nu lekker te weken, als het droogt gooi ik het weer terug.
Het meest stomme probleem ooit: onder het kleppendeksel treft men natuurlijk de stootstangen, de klepstoters, en de kleppen met de veren.
Welke zijn nou precies de in- en welke de uit-laat kleppen?
En moet ik de klepspeling stellen als de klep volledig open of volledig dicht is?
Ook zijn de contactpunten op de bobine nogal vuil, gecorrodeerd, wat kan ik daar aan doen?
Nog een laatste, in mijn inlaat en spruitstuk zit olie, iemand ervaring mee?
Ongetwijfeld trap ik wat hele grote open deuren in hier, maar ik wil het wel even goed doen.’
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Is dat dan wel verantwoord? Als je zelf niet weet of kunt zien waar de in -en uitlaatkleppen zouden moeten zitten en als je niet weet of je ze open of dicht moet stellen…...
Ik bewonder je moed, maar ga nou alsjeblieft niet zo’n prachtige motor naar de eeuwige jachtvelden helpen.
Lees je in of volg een cursus autotechniek of LAAT het onderhoud alsjeblieft uitvoeren door iemand die weet waar hij over praat.
Ook voor jou geldt denk ik:
Cursusboek: “Waar begin ik aan”
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
en, heb je je kleppen gesteld gekregen?
Tegen alle advies in is het me prima afgegaan.
Motoren gaan niet zo 1, 2, 3 kapot.
En doen ze dat wel dat zijn het gewoon slechte motoren.
Ik heb inmiddels de kop er ook een keer afgehaald en de klepzetels meer mooi schoon gedraaid.
En de kleppen zelf trouwens ook.
En dat ga ik binnen kort dus ook gewoon weer doen bij mijn nieuwe diesel.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.