Vreemde ‘roffel’ in vooronder. Aandrijfas? Homokineet?
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 22 april 2010 10:16 PM

Goedenavond,

Ik heb eigenlijk sinds kort na de aanschaf van m’n bix een vreemde roffel in het vooronder van de voiture die ik niet kan thuis brengen. Wanneer ik optrek hoor ik een soort van . . . roffel. Het knarst, piept, schuurt of schaaft niet. Het is echt een soort roffel (sorry, kan het niet anders uitleggen Rolling Eyes )

Je hoort het niet beter bij lange of korte bochten en de wagen stuurt ook niet slecht of verliest olie om en nabij de aandrijving. Je hoort het (goed) wanneer er wordt opgetrokken. Eenmaal op toeren,  met een continue snelheid, is het niet of nauwelijks te horen.

Heb ook al een ‘ervaringsdeskundige’ hier van ‘t forum in de wagen laten rijden maar die kon het ook niet zo 123 thuisbrengen. Wat zou ik kunnen uitsluiten als ik ‘m eens op een brug inspecteer? Aandrijfas(sen)? De ‘binnenste’ of ‘buitenste’ homokineet?

Ik wil er nog graag even mee naar de Citromobile. Kan dat?  Confused Of kan ‘k d’r beter thuis laten staan en er met een ‘betrouwbare’ japanner naartoe shut eye

Bedankt alvast voor de info.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 22 april 2010 10:27 PM
  [ # 1 ]
Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 april 2010 08:00 PM
  [ # 2 ]

Ja die is wel lek (klein gaatje in de lange pijp naar achteren) en dat hoor je ook (stoort me nog niet Smile) maar dit lijkt me toch echt iets anders. Geluid lijkt ook echt bij/onder het blok weg te komen tijdens het rijden. Als er ergens bij het blok een lek zit in de uitlaat zou ik het ook moten horen als ie stationair loopt. Toch? En da’s niet het geval. Ik zal Maurice eens vragen of hij het nog kan omschrijven.

Grt.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 23 april 2010 10:11 PM
  [ # 3 ]

Als die ergens bij het uitlaatspruitstuk lekt kan dat ook aardig brommen.
En bij statonair hoor je het niet omdat de motor het overstemt.

En je zegt zelf dat je bij bochten niks hoort maar wel bij flink gas geven. Wink

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 april 2010 11:41 PM
  [ # 4 ]

Hmm . . . zit wat in, puntje van aandacht dus. Hoewel ik er nog wat aan twijfel want een lekje bij//aan het uitlaatspruitstuk klinkt volgens mij wel ietsje anders. Eigenwijs he Wink Ik neem de tip wel mee hoor Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook