Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Mijn hdpomp piepte als een vogeltje, ff naar gekeken: lager stuk denk ik.
Andere pomp erop, trechter op de aanvoerleiding en starten maar.
Maar hij komt nog niet omhoog
Ik zit in die trechter te kijken, als ik het hele kleine trechtje dat ik heb vul duurt het wel een minuut voordat hij leeg is, het gaat echt druppelsgewijs. Enig idee hoe snel dit hoort te gaan?
Met ontluchtingsschroef los gaat het iets sneller, maar het is niet alsof ik mijn best moet doen om de pomp bij te houden… Slechte pomp?
Hartelijk dank voor reacties
Ohja, BX 1.6 TZI (chic).
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik denk dat je het op deze manier niet voor elkaar gaat krijgen. De lhm-pomp is niet-zelfaanzuigend zoals dat heet. Om je systeem aan het draaien te krijgen zul je de slangen normaal op het lhm-vat aan moeten sluiten en de aanvoerleiding kort voor de pomp moeten loskoppelen. Dan met je mond de slang aanzuigen totdat je de lhm aan de lippen hebt staan. Neem het niet in de mond want het smaakt verschrikkelijk. Je zult er overigens niet aan sterven als het wel gebeurd, maar slik het niet door. Gewoon
Dan als je de slang nog zachtjes aanzuigt met je duim de slang dicht houden en deze zo snel mogelijk zonder lekken op de pomp aansluiten en vastzetten. Dan met open ontlastschroef je motor starten en kijken of het dan wil lukken.
Na een halve minuut of zo kun je eens die ontlastschroef dichtdraaien en kijken of je systeem op druk komt.
Lukt dit niet? Procedure herhalen totdat je wel succes hebt, dus opnieuw die slang in de mond en overnieuw…...
Succes
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Doen ze dat in de garage ook zo? Vandaar dat andere merken niet aan de LHM willem
Bedankt voor de tip! Ik ga morgen wel weer ff aan ‘t prutsen..
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
In de garage zijn er waarschijnlijk professionelere middelen voor. IK doe het altijd zo en ik denk ook nog wel wat anderen.
Misschien zijn er anderen met “smakelijker” tips?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik haal altijd de slang van het vat los, trechtertje erin, hoog houden en blijven gieten. Dit uiteraard met draaiende motor en ontlastschoef los. Als hij dan lekker aan de olie begint te trekken motor uit en de slang zo snel mogelijk op het vat. Starten en na een half minuutje de ontlastschoef dicht. Meestal prik ik de slang er met draaiende motor op, maar dat trekt natuurlijk wel iets meer lucht. Ik ben niet zo van het zuigen, vind ik meer een vrouwen ding…
Maar heel hard loopt de olie niet hoor, je ziet het rustig zakken in het trechtertje. Is prima rustig bij te gieten.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
zoiets heb ik dus ook gedaan…
ging druppelsgewijs.. je moet goed kijken om het te zien zakken eigenlijk… is dat vergelijkbaar? 10ml doet ie wel een paar minuten over… brengt ie zo het systeem op druk??
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Nee, je moet het duidelijk zien zakken. Je pist het net bij zal ik maar zeggen… Toch een overleden pomp ben ik bang. Maar hou wel ff vol, met lucht doen ze het erg slecht. FF wat gas bijgeven onder het vullen wil ook wel eens wonderen doen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Linksom of rechtsom…..het blijft behelpen.
Mijn vrouw lust ook geen LHM
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Niet? Andere vrouw zoeken!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
‘k heb zelfs geblazen en toen weer bijgevuld.. nog eens blazen..
toen smaakte het avondeten ook heel apart
2CV 1985
Ik heb gewoon die leiding gevuld met LHM en op het vat gestoken. Motor starten, eens naar links en rechts draaien met het stuur en gaan.
Na een keer of 4 was het gelukt en kwam hij mooi recht
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
@BunnY: jouw methode ook een stuk of 4x geprobeerd, maar geen sjoege.
Heb eens LHM aangezogen. Ik weet steeds beter hoe het smaakt Ook dit hielp niet, de pomp is ook aan het ratelen geslagen. TNT Post heeft hem naar me verzonden, en de verzender gaf aan dat ie goed was, dus, naja, ik weet hoe ze bij de post soms met pakketjes smijten (was een serieuze sport toen ik er werkte, liefst aangooien over afstanden van meer dan 20m).
Binnenkort dus maar ff naar de sloop voor ‘n ander
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ratelen is lucht. Toch met een trechter er meer in zien te krijgen zou ik zeggen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Had ik al gezegd dat het “mechanisch ratelen” was? niet dat plop, plop.
Trechter heb ik, zoals je in openingspost en andere posts kunt lezen, al geprobeerd, dat werkte niet…
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dan idd de pomp. Helaas.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Je gelooft ‘t nooit,
vandaag nog een poging (gevuld met een trechter), begon ie opeens, met wat moeite, omhoog te komen.
Remdruk is er nog niet.. maar verrek, de pomp werkt
De poulie is nog steeds krom, rammelt wat, maar hij ging al snel door naar de hoogste stand, waar ik ‘m graag wilde hebben
Moraal van het verhaal: de aanhouder wint? Gewoon stom blijven proberen, dit was de 8e poging ofzo…
2CV 1985