hoi
vraagje krijg geen druk op de remmen
hij bouwd geen druk op
hoe kan ik zien of de pomp werkt
die aan het motorblok zit
het remventiel wat tegen het schudbord zit komt geen vloeistof lhm uit
ik denk dat de pomp niet werkt
mvg jurgen242
doorn
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hoi Jurgen,
wat is er gebeurt dat je deze vraagt stelt, een ingreep of heeft de bus “gewoon” lang stilgestaan?
stap 1: weet je zeker dat de pomp LHM/olie krijgt?
de aanvoerleiding naar de pomp moet je eerst vullen (slang losmaken bij LHM reservoir en met een trechtertje voorzichtig vullen met LHM)
De pomp zuigt het zelf niet zo goed aan als het systeem leeg is, LHM reservoir goed/voldoende gevuld houden.
vervolg stappen zijn: drukregelaar/drukvoorraad op versnellingsbak controleren (is ontlast schroef losgedraaid geweest? en weer vastgezet). Daarna het veiligheidsventiel controleren (linksboven(rijrichting)op schutbord) kijken of er LHM uit komt (dunne leiding stukje losdraaien) daarna pas het remventiel.
Op deze manier werk je het systeem in volgorde af, waardoor je niet meteen delen gaat vervangen zonder het hele systeem te testen…
(Als dit soort pompen kapot is lekken ze vaak LHM via de ontluchtingsopening aan de onderzijde die met een rubber slangetje op het luchtfilter is aangesloten)
succes
waar rook is, is…
LHM only!
hoi rinus
de pomp krijgt wel lhm
slang zit vol
boven remventiel heb ik leiding los gehad iets maar krijg niks te zien
vervolgens heb ik de leiding die over de bak loop iets los gedraai
maar komt ook niks
camper heeft lang stil gestaan
heb het ruber achter het rempendaal vervangen voor een nieuwe
rubers van de leidingen ook vervangen\koperring ook
wat ik hier mis dat je niet weet waar de mensen van daan komen
zodat je mekaar kunt helpen
kom uit doorn (utrecht)
mvg jurgen
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
He Jurgen
bedoel je de dikke leiding over de bak? (van pomp naar druk regeling/drukvoorraad)?
In dat geval zou je de uitvoerleiding aan de pomp zelf ook even los moeten draaien en dan proberen, zelfs als een pomp kapot is moet daar olie uitkomen met draaiende motor, zeker als de pomp geen druk hoeft op te bouwen!
Als je de dunne leiding dwars over de bak bedoelt (die komt vanaf de dukregelaar/drukvoorraad) dan kan het zijn dat je ontlast schroef iets los staat of dat er iets met de drukregeling aan de hand is.
groet Rinus (Ede)
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Is jou 242 een benzine of een diesel versie?
groet’n
waar rook is, is…
LHM only!
hoi rinus
ik heb die dunne leiding los gehad
die van af de bol komt bij de versnelingsbak
en daar komt niks uit
mvg jurgen
kijk ede dat is kort bij lol
is een diesel
bj 76
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hoi Jurgen,
eerst maar echt testen of de pomp wat doet (dikke leiding stukje losmaken), en verder het systeem systematisch langslopen.
succes
waar rook is, is…
LHM only!
heb de leiding los gehad maar komt geen lhm uit
leiding die aan de pomp zit na de bol
de slang na de pomp zit vol lhm
motor laten lopen maar niks
dus toch de pomp kapot meschien
mvg jurgen
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Als de rubber toevoerslang naar de plunjerpomp vol met LHM zit en uit de hogedrukleiding vanaf de pomp komt geen LHM bij draaiende motor dan zit of de plunjer in de pomp vast of de veer in de pomp is gebroken waardoor de plunjer niet terug wordt gedrukt en weer olie aanzuigt.
Je kunt dan het beste de pomp eens van de motor schroeven en op een schone werkbank eens demonteren, wel even op zoek gaan naar nieuwe o-ringen.
succes
waar rook is, is…
LHM only!
oke bedankt rinus
ga morgen de pomp maar eens los haalen
denk zelf dat het ook de pomp is die niet werkt
evn een vraag zijn dat zulke aparte o ringen ?
weetje zo de maat toevalig
want denk dat ik ze bij kramp in varseveld wel kan krijgen
gelijk de slangen ook maar vervangen
mvg jurgen
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ik heb de maatvoering zo niet bij de hand, moet wel in het citroen onderdelen boek staan, ik heb hier/nu alleen een fiat exemplaar bij de hand.
Als je een beetje handig bent kunt je van “standaard” zachte NBR o-ringen van de juiste rubber dikte (koord dikte) ook wel o-ringen op maat maken. Stukje recht en op juiste lengte (net spanningsvrij) afsnijden en met goede kwaliteit secondenlijm weer tot een nette en gladde ring samen lijmen.
wellicht heeft iemand anders op het forum hier de onderdelenboeken van C32 / C35 bij de hand en kan even de maten voor je opzoeken…
Ik ga er overigens niet van uit dat je de door citroen gebruikte maten direct ergens van de plank pakt…
succes
waar rook is, is…
LHM only!
pomp zit zo vast als een huis en niet los te krijgen
ben dus op zoek na een andere pomp dus als er nog iemand 1 heeft hoor ik het graag
mvg jurgen