Sorry, heb het verkeerd opgeschreven. Ik heb de schakelaar in het rijtje van de cruise control en mistlampen enzo; niet bij de midden armsteun. Heb de volgorde van de schakelaars iets veranderd, bij mij zit LPG nu helemaal links. Ledjes zijn niet irritant in het donker. Het is wel lekker in handbereik en in gezichtsveld. Ik heb wel een foto-tje, maar kan hem niet plaatsen..
Ferry
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Jammer dat je het fotootje niet kunt plaatsen. Ik zat zelf te denken aan de middenconsole waarbij ik de schakelaars zodanig orden dat de twee loze plekken voor de stoelverwarming naast elkaar komen te zitten. Daarin zou het toch moeten passen?
dan heb ik nog ene tip voor je, hoewel het allround verhaal van marco kwam en ik daar ok ff van profiteer…
Vraag hem even een dop op te sturen. Die kun je dan alvast in de goede kleur ( laten ) spuiten. Zo’n zwart dop ding is echt geen pan.
Heb even extra aandacht bij het volgende qua inbouw.
De bouten waarmee de tank vast komt te zitten steken uit in de wielkast ter hoogte van de binnen wang van je band. Let erop dat die ECHT tot het minimale worden afgeslepen. Mijn 16v heeft ze iets langer en de ruimte tussen wang en bout is niet veel hoor…
De modderplaten in die wielkasten, let er even op hoe ze dat gaan doen….
Laat je even voorlichten hoe en waar ze de injectoren gaan plaatsen. Ik ga ervanuit obv de genoemde ervaringen dat dat allemaal wel prima zit. Tis alleen wel prettig als je dat gewoon even door kunt nemen zodat je misschien je eigen ideeen even kunt aangeven.
Voor het metertje heb ik gekozen op een dummy plaatje van 3 schakelaars. Je moet dan voro controle even voorover hangen om te kijken maar je hebt er verder nooit last van.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
OK, bedankt. Goede tips. Ik zal deze zaken met ze bespreken.
Ik heb de montage van de schakelaar in mijn c5 aan hen over gelaten.. Ze hebben ruime ervaring met diverse modellen. Hij zit links bij mijn knie en zit totaal niet storend!
Voordeel van de C5 was/is dat die een tweede vulgat heeft zitten naast de benzinedop.. Past mooi een gasnippel achter de tankklep!!
Plaatsing van de injectoren is bij mij onder de kap misschien niet de mooiste ter wereld, wel zitten ze dusdanig dat ze erg makkelijk te demonteren zijn.. Ook wat waard..
Dit is een foto van onder de kap van een c5:
http://www.csvl.be/4/Afbeelding 035.jpg
Dit vind ik een erg mooie/nette opstelling! Zo zitten ze bij mij jammer genoeg niet. Aangezien de constructie bij een xm 99% gelijk is zou ik ze deze foto meegeven als voorbeeld…
Marco
das idd wel mooie opstelling. Zo mooi ik heb ik ze in de 16v ook niet… Toen dacht ik helemaal niet aan die dingen.
gasnippel achter de benzine klep gaat volgens mij niet bij een xm. Hoewel ik bij een cx en een sm het weer wel gezien heb.