Er lijkt een doorbraak te zijn.
Ik had mijn flesje injectiereiniger nog niet gebruikt, hier had ik geen grote verwachtingen van, bovendien moet je dan een halve tank met benzine oprijden. Daar heb ik de gelegenheid niet voor omdat de auto niet op nl kenteken staat.
Dus toch maar een poging gewaagd. Eerst de slangen bovenop de benzinetank losgekoppelt en doorverbonden met langere slangen naar een wijnfles met daarin een mengsel van het goedje met benzine.
Vervolgens de auto gestart en een kwartierje laten lopen. Wel het gas er op gehouden omdat hij anders afsloeg. Wat kwam er een derrie uit de uitlaat
Het zaakje daarna weer afgekoppeld en de auto weer gestart. Na een moeizaam begin liep hij weer als een zonnetje
Het lijkt er dus op dat dit wel voor de oplossing heeft gezorgd. Ik kan de injectoren ook beter horen tikken. Alleen ploft hij wat uit de uitlaat( aan het uiteinde) misschien komt dat doordatde asbestring stuk is, net voor de voorste demper. Zou dat kunnen?

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed nieuws
Dat herinnert mij eraan dat ik ook zo’n flesje klaar heb liggen, de vorige keer met tanken vergeten toe te voegen…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat moet toch niet in een volle tank? Lees even na!

- CX 25 GTi Turbo 2
Er staat toevoegen aan de brandstof, iets in de trant.
Helemaal niets over een halve tank.
Ik doe het zelf het liefst erin voor het tanken, zodat bij het tanken alles goed gemixt wordt.
Ik vond de gebruiksaanwijzing op het flesje ook niet duidelijk. De a.m. boer wees me er op dat hoe minder verdund, hoe beter de werking.

- CX 25 GTi Turbo 2
Hmmm….
Met 68 liter verdunnen zal dan wel niet het beste effect geven
Misschien eens erin gooien als er nog een kwart in de tank zit. Dat wordt dus nog even wachten, want ik rijdt nu op reserve…
Dan lijkt het me nu juist het beste moment!

- CX 25 GTi Turbo 2
Er moet nu echt benzine in voordat ik er mee weg ga, dus alleen naar het tankstation rijden, lijkt me dan weer erg kort

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik gooi er ook maar eens (preventief) zo’n flesje in denk ik.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje