Bij de inmiddels waarschijnlijk wel alhier bekende bekleders die mijn CX hebben gedaan en bezig zijn een oud leren interieur samen te stellen voor mijn SM, is pas geleden een andere SM opnieuw bekleed. Wat foto’s:
Hoe het begon:
Wat het werd:
Grappig te melden, dat de eigenaar niet wist, dat de leren bekleding niet met blokken moest, zoals het aangeleverde originele stoffen interieur. Gelukkig haaden Carli en Jan mijn oude interieur liggen en hebben ze daar een mal van gemaakt. De banen zijn nu daarvoor op een stuk karton geplakt. Het is een doorlopende stuk leer, met kartelingen op de zijkant, die de zijkant van de blokken/banen vormen. De rest van de stoel wordt per stuk op maat gemaakt naar model van het oude. Eerst wordt het schuim gemaakt en daarna wordt de hoes er omheen gemaakt, zodat het altijd goed het schuim omsluit zonder ribbels en losse plooien. Dat resultaat bereik je volgens Carli en Jan niet door standaard hoezen en standaard schuim te kopen.
Toen ik dit had gezien, ben ik ‘omgegaan’. Mijn restauratieproject wordt niet zwart/grijs, maar krijgt ook deze bekleding. Super mooi is het. Zodra Carli en Jan ermee aan de slag gaan, plan ik voor de liefhebbers een uitje.
Mmmm, dit zo ziend, moet ik echt bij de volgende ronde telefoon iets gaan doen aan het fototoestel erop…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en de prijs?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Geen idee wat dit interieur heeft gekost. Ik heb destijds voor de stoelen, de bank en de deurpanelen een prijs van E 4.000,- afgesproken. Ik geloof, dat ze daar nu wel spijt van hebben . Takkewerk, dat moeilijke stikwerk aan de stroken van het zitvlak en de rug. Van de getoonde auto is alles gedaan, dus ook al het stof, de hoedenplank en de kofferbak. Bel ze op en je weet het.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl