kachel gaat harder blazen
ronorw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 01 mei 2010 11:27 AM

Ook ik heb helaas een 20007 C4 Grand Picasso model met klachten. Die klapperende koppeling heb ik ook, maar de dealer Dijkstra in Groningen wilde dit niet onder garantie vervangen. Ik kreeg letterlijk te horen dat dit onder de producteigenschappen van de auto viel. Repareren zou mij 1.500 euro gaan kosten trouwens.

Nu heb ik nog iets vreemds. Als ik de auto in de achteruit zet of ik zet de ruitensproeier aan, dan gaat mijn verwarming harder blazen. Dit duurt ongeveer 10 seconden, en dan gaat ie weer terug naar ‘normaal’.

Ik laat het niet meer repareren, want het kost allemaal teveel. Heeft iemand tips om dit op te lossen?

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 01 mei 2010 01:10 PM
  [ # 1 ]

Van het harder blazen is normaal hoor, als je in achteruit schakelt of de ruitensproeiers gebruikt wordt de aanblazing op interne lucht geschakeld om ‘reukhinder’ van uitlaatgassen of het sproeispul te voorkomen. Als je manueel interne lucht schakelt zal je ook waarnemen dat dit harder lijkt te blazen.
Wat de koppeling betreft kan ik niet van meespreken, wij hebben dan ook de EB6V, wat wij wel hebben, al sinds de auto 1 jaar was, is af en toe dat de koppeling schijnbaar lastig opgaat, en de auto wat schokt, net alsof je met een auto de koppeling er ietsje te snel oplaat en het toerental wat laag komt, maar niet laag genoeg om stil te vallen. Wat schijnbaar hier meestal helpt (het valt vooral in de zomermaanden voor) is de airco even manueel afzetten voor een minuutje en dan terug aan of de verluchting terug op automatisch.
Over je ontevredenheid van Citroen Nederland, daar kan ik alleen maar op zeggen dat het niet beter is in België. Bij ons zijn er enkele goede puntjes en een hele hoop slechte. Onze volgende auto is in elk geval geen Citroen meer, en een eventuele tweede ook niet (hopelijk houd deze het nog 10 jaar uit zonder gigantische kosten, al vrees ik daarvoor). Er zullen er wel zijn die zeggen dat veel afhangt van de dealer, maar daar ben ik niks meer mee. Deze was paar duizend euro goedkoper dan de concurrentie, en die besparing komt niet zozeer van onderdelen maar vooral van service ons inziens.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 mei 2010 05:58 PM
  [ # 2 ]
ronorw schreef:

Nu heb ik nog iets vreemds. Als ik de auto in de achteruit zet of ik zet de ruitensproeier aan, dan gaat mijn verwarming harder blazen. Dit duurt ongeveer 10 seconden, en dan gaat ie weer terug naar ‘normaal’.

Ik laat het niet meer repareren, want het kost allemaal teveel. Heeft iemand tips om dit op te lossen?

Als oplettende en kritische chauffeur zou je eigenlijk toch wel gemerkt moeten hebben dat hij dat al vanaf dag 1 zo doet omdat het gewoon een slimme ‘feature’ is van het circulatiesysteem. Het zou wellicht ook helpen als je niet meteen ervan uit zou gaan dat er iets stuk is, maar het eerst eens vraagt bij je dealer of hier op het forum. Wink

Profiel  
 
ronorw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 11 mei 2010 03:19 PM
  [ # 3 ]

Beste moderator,

Hier op het forum heb ik gekeken naar deze ‘klacht’. Ik kon er niets over vinden. En bij mijn dealer navragen doe ik niet meer, omdat alles daar geld kost. Daarom had ik dit topic gemeld op dit forum. Enne, het is mij in het begin niet opgevallen, anders had ik het wel eerder gepost.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook