voorruit rubber
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 03 mei 2010 10:55 PM

Net terug van Citromobile met de turbo 2 limousine. Prachtig weekend. Aleen met de regen kreeg ik toestanden. We merkten dat er water rechts onderaan bij het voorruit binnen kwam. Resultaat: zijk natte dashboardkastje en al de contents erin. Vandaag zie dat het in het verleden is ingekit en dat geeft weg. Heb gedacht over een nieuw voorruit rubber.. (behalve cx basis is er iemand die ze in Nederland heeft op een meer redelijke prijs?). Heb de rvs prestige strips er al af gehaald en gedeeltelijk het kit eruit geschraapt. Ik las in het Haynes boek de technique van de touwtjes, maar nog nooit gedaan. Is het idee dat je de rubber (en rvs strips) eerst om je ruit doet, het geheel naar de opening voegt met een ingevette lus touw over de rubber en ruit assemblage? En dat je met dat touwtje van de binnenkant van de wagen de lus trekt met het effect dat het binenste rubber over de lip gaat? Is het te doen voor een man?

Hans Staartjes

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 mei 2010 11:10 PM
  [ # 1 ]

Met twee is makkelijker. Daar waar het touw getrokken wordt moet even van buitenaf enigszins, doch niet teveel, druk gegeven worden. De strip komt pas later van pas, als de ruit eenmaal op z’n plaats zit. Uiteindelijk, al doende, wijst het zichzelf.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 04 mei 2010 11:03 AM
  [ # 2 ]

Zie mijn draadje dak vervangen hier staan genoeg tips betreffende voorruit(rubber)vervangen.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202333/P30/

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7326

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 mei 2010 12:18 PM
  [ # 3 ]

zie link. dan begint het bij ~ 3 minunten.  Wink
En volgens mij is die Edd China toch echt een man dus te doen.  Laughing
Ook de film “humain, trop humain” laat dit duidelijk zien op een GS. Deze zal ook nog wel ergens te downloaden zijn.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

hstaart
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 mei 2010 12:23 PM
  [ # 4 ]

hartstikke bedankt. Ik heb op youtube gezocht voor een voorbeeld van het werk, maar de moderne ruiten zijn alemaal ingekit en gebruiken de rubbers niet meer. Het zou inderdaad handig zijn van een sloop te weten, maar dan is de kans ook dat de rubber daarop slecht is. Ben buitenlands lid geworden van de cx club op Citromobile. Meteen wat onderdeeltjes van hun gekocht met korting:)

Hans Staartjes

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 mei 2010 01:14 PM
  [ # 5 ]

Dat is altijd goed. Smile Welkom!

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 04 mei 2010 02:11 PM
  [ # 6 ]
hstaart schreef:

Ben buitenlands lid geworden van de cx club op Citromobile. Meteen wat onderdeeltjes van hun gekocht met korting:)

Heel leuk en inderdaad welkom. En gelijk het Nederlandse gebruik van ‘korting’ overgenomen ! tongue wink Topic-titel ook nog aangepast. Hatsikidee, pas maar op, dat je niet volledig vernederlandst.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 mei 2010 10:48 PM
  [ # 7 ]

het originele Prestige vooruitrubber heeft die extra uitsparing a/d buitenzijde voor de Prestige RVS strip. daardoor drukt dat rubber minder strak aan tegen de ruit aan de buitenkant. door die RVS strip wordt ie zelfs iets opgetrokken. als het rubber wat uitgedroogd raakt, volgt vanzelf lekkage, dit bij velen !! 
bij mij dus ook, water liep zo tussen rubber en ruit door naar binnen !!
velen vervangen dat rubber door de gewone uitvoering.

wat ga jij doen? oude reinigen + kit oid ?  nieuwe prestige rubbers zijn ernstig schaars !! 
goede gewone zijn wat makkelijker te vinden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

hstaart
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 mei 2010 12:36 AM
  [ # 8 ]

ik kom er ook achter dat deze rubbers anders zijn. Ik had de gelegenheid te vergelijken met een serie 2 berline. Hier zit een stevig stuk staal ingebed in plaats van die uitsparing. In mijn geval is het rubber niet uitgedroogd. Ik merkte wel dat ie al een keertje is gekit en dat ie makelijk los liet van het raam. Het water schijnt langs de A stijlen naar beneden te gaan en komt dan de cabine binnen door middel van “osmose”. Het kit was wat zanderig en kruimelachti. Het is een pruts karweitje, maar met een dikke schroefedraier heb ik het eraf geschraapt en daarna schoon gemaakt met rem reinigvloeistof (lost kit op maar tast lak of rubber niet aan). Daarna heb ik het zaakje ingekit. Ik kan niet anders voor dit nu. Mischien kom ik een rubber tegen in de loop.

Hans Staartjes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook