Vanaf welk jaar zijn ze in de c15D 1,9 motoren beginnen steken i.p.v. 1,8?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Vanaf ‘97 als ik het goed heb. Hoezo?
kan van iemand 1tje overkopen van ‘98
en heb horen zeggen dat die 1.9 niet echt zo goed zijn?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Volgens mij zijn ze niet slecht, maar daar vind je vast meer over in de Berlingohoek. Ik vraag me alleen af of je niet een hoop ellende krijgt met het aanpassen van je kabelboom.
Iemand zei me dat als je de luchtfilter wegneemt en het luchtkanaal dicht maakt je het motorcompartiment en motor met de tuinslang kan proper spuiten zonder dat dit slecht zou zijn, klopt dit?
Heb net c15 uit 1998 gekocht en zou graag de boel wat schoon maken.
Kan remreiniger kwaad op riemen en koelslangen of probeer ik dit beter te vermiijden?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik zou de boel gewoon lekker vies laten als je geen roest en electrische storingen wilt. Zo’n actie heeft mij een keer een gloeirelais gekost.
Volgens deze website:
http://nansmichel.dommel.be/c15.htm
zou de motor pas veranderd zijn rond de jaarwisseling 2000/2001 van 1.8 naar 1.9
Ik zou bij men c15d de versnellingsbak olie willen bijvullen, ik heb hier nog 1L staan, maar weet niet welke olie er inzit of dit minerale of synthetishe is (heb hem net gekocht 2dehands).
Kan het kwaad moest deze verschillen en als die dan gemixt wordt? Of is alle versnellinsbak olie het zelfde mineraal of synthetisch?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Volgens mij zit er 80w90 in. Mengen is niet erg. Maar als je toch bezig gaat kun je voor die paar euro beter nog een liter erbij kopen en alle olie verversen. Er gaat iets minder dan 2 liter in.
Inderdaad iets minder dan twee liter en dan meteen de goeie erin.
ZX 1.4 break ‘95
Ik zou wat olie keeringen moeten vervangen en binnenkort ook de koppeling, al hoop ik dat die het nog even uithoudt.
Maar als ik zoek voor onderdelen op mijn grossier/hbase
dan krijg je c15 diesel van 10/84-03/06
verder bij de onderdelen krijg je boven op de pagina dit:
Een Citroen c 15d 1.8 d. mot.161a 1769cc 44kw 10-1984 t/m 11-1997 diesel tussen 1997 en 1999
Als ik dan een onderdelen groep aanklik krijg je dit bovenaan de pagina:
Citroen c 15d 1.8 d. mot.161a 1769cc 44kw 10-1984 t/m 11-1997
Zijn die onderdelen dan niet goed? Zo nee waar moet ik dan gaan zoeken?
De mijne is van 05/98
Nog wat praktische vraagjes:
Aan de vacuumpomp voor de remmen zijn er 2 darmpjes 1tje naar de remmen en een ander naar niets. Zit dit normaal gezien ergens aan gekoppeld:
Op de volgende foto
Nr1- als de motor draait komt hier lucht uit met een beetje olie-damp die de boel voor de opening een beetje smerig maakt kan het kwaad als ik hier bevoorbeeld een darmpje aan koppel dat de damp naar onder de auto leidt?
Nr2-Wat is dit?
Wat is dit?
Langs deze naad komt er water binnen in de bak als het regent, kan ik dit dicht maken met bevoorbeeld tec7 of is hier beter spul voor?
Ik heb haynes liggen maar dit type motor staat daar niet in:
Hoewel volgens het haynes c15 boek er de modellen in staan tot oct1998
Deze is van 05/1998 is.
En niemand geen antwoord op mn vorig berichtje?
m.v.g.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat ziet er uit als een doodnormaal XUD blok van na 1993, met stuurbekrachtiging, en een ietwat gewijzigde luchtinlaat.
Jij woont in België toch? In Nederland is de C15 tot en met 1997 geleverd, vandaar dat het lastig is om onderdelen te zoeken voor nieuwere exemplaren via Hbase.
Ik zal eens kijken waar dat slangetje van de remvacuümpomp aan vast hoort te zitten, dat weet ik zo niet. De ene hoort in ieder geval aan de remservo te zitten.
Ik woon inderdaad in belgie.
I.v.m. servo pompje… als dat darmpje nergens aangekoppeld moest zijn
waarom zou er dan een darmpje opzitten?
De remmen doen het wel maar toch???
De reden waarom ik zou willen weten wat die andere onderdelen zijn die niet in haynes vermeldt staan is dat ik het sowieso zou willen weten wat die dingen zijn maar ook of ik hier iets van in de gaten moet houden.
In haynes staat bevoorbeeld wel iets vermeldt over een apparte servo pomp voor de remmen en de olie maar heel beperkt, heeft iemand hier meer ervaring mee? De auto heeft toch al 207000km dus zou ik die olie ook is moeten vervangen of niet en hoe?
Ook als iemand “snel” antwoord zou kunnen geven i.v.m. die lekkende naad aan het bakje, want heb bevoorbeeld al gehoord dat sommige siliconen zuurhoudend zijn maar is dit ook met tec7 of is hier beter spul voor?
Ik weet het het is een hele lijst vragen maar daar dient het forum toch voor niet?
Ondertussen naden dichtgekit met tec7, lijkt te helpen.
Voor de rest…
Niemand die me kan helpen?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
De andere slang van de remvacuumpomp zit bij onze familiale op het inlaatspruitstuk.
Mooi dat de lekkage verholpen is. Ik weet niet wat Tec7 is, maar ik weet wel dat siliconenkit voor je badkamer is.
Siliconenkit is niet overschilderbaar namelijk. Ik gebruik bij auto’s altijd Teroson carrosseriekit.