Airco demonteren bij CX
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 05 mei 2010 12:17 PM

In het magazijn van de CX Club hebben we mijn/een oude turbodiesel staan met airco. Het blok + de bak zijn verkocht en gaan binnenkort gedemonteerd worden.

Nu zit er (een niet werkende) airco op de wagen, deze is er niet bij verkocht en is ook nog eens origineel, dus we willen de delen op de plank leggen.

Zijn er mensen die eerder met dit CX-bijltje hebben gehakt? Speciale/specifieke dingen waar we op moeten letten bij demontage? Ik ga er voor het gemak van uit dat de airco leeg is, hij is al zeker 3 jaar niet meer gebruikt en of hij daarvoor gewerkt heeft c.q. gebruikt is, durf ik niet te zeggen.

Anyone? Alle tips zijn welkom!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 05 mei 2010 02:00 PM
  [ # 1 ]

Je hebt de motor+bak verkocht, maar eigenlijk hoort de HD-pomp aandrijving via de nokkenas ook bij de originele airco, dus die moet je eigenlijk mee demonteren anders kan de volgende eigenaar er nog niks mee. Verder zou ik alleen de airco leidingen aan de compressor kant losmaken en die op de verdamper en condensor mooi laten zitten want die willen volgens mij nog wel eens vastrotten.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 05 mei 2010 02:53 PM
  [ # 2 ]

Daar heb je een punt! Gaan we eens over nadenken hoe we dat op kunnen lossen (of niet Wink ).

Tnx!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook