Zoals al gepeebeed, ik beloof beterschap
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
M Citroen schreef:Net even de radio bekeken, los gemaakt ed. Dradenboel ziet er perfect uit, geen extra zekering dus die is ook niet kapot.
De radio werkte ook als het contact niet aan stond dus was dan direct op de accu aangesloten lijkt mij. Daar dus gezocht naar een losse draad maar niets gevonden, nou weet ik ook niet welke draad dit zou moeten zijn hoor, maar het was het proberen waard. Maar even langs de garage want zonder muziek rijden is ook zo saai.
Ik zou toch ook de ‘gewone’ zekeringen ‘s checken als ik jou was. Ik weet ‘t niet zeker, maar het zou me niet verbazen als de CV en de radio op dezelfde zekering zitten, en de CV deed het toch ook niet meer?
Vandaag een stuk in een Nissan Micra gereden (omdat een gekochte schrijftafel niet in de CX paste) wat een glimlach daarna om weer in de CX naar huis te mogen zweven….heerlijk.
Updateje: de radio werkt inmiddels weer, het was de zekering van de radio zelf die op een vervelende plek achter in het apparaat verstopt zat.
Verder weinig gebeurd. In de periode sinds mijn vakantie (7a 8 weken) heb ik ongeveer 750 km gereden. De CX is echter nog niet naar Garage Hydraulique geweest om de kleppendekselpakking te laten vervangen en naar de uitlaat en de pully te laten kijken. Als het goed is krijg ik volgende week 2 maanden achterstallig salaris + vakantiegeld en kan ze naar Brabant voor een fijne kuur.
Zoals eerder geschreven rijd ik op het moment nog slechts zelden (een of twee keer per week een klein ritje) met de CX. Ik heb, mede met dank aan het UWV die het nodig vonden om mij pas een maand later uit te keren, op het moment nog geen geld om de auto anti-roest te behandelen. Dat doet erg pijn als je ziet dat het heeft gevroren en al helemaal met de vooruitzichten.
Gisteren naar een sollicitatie gereden. Toen ik instapte hoorde ik bij het linker voorwiel een ‘knak’. Toen ik een paar uur later weer instapte om in te stappen hoorde ik weer dezelfde ‘knak’. Wat zou dit kunnen zijn?
Wat ik met de CX ga doen heb ik nog niet besloten. Hij moet volgende maand voor APK, als er veel mis is gaat dat niet door, sowieso kan ik nog geen anti-roest behandeling doen. Ook moet de rechter aandrijf-as vervangen worden. ‘t is dus allemaal geen feestje. Ik zit er dan ook over na te denken om de CX te verkopen als de apk slecht uitvalt en het mogelijke (flinke) verlies dan maar op de koop toe erbij te nemen zodat ik in ieder geval een AXje kan kopen en kan blijven rijden. Het is hoe dan ook klote want dit is, op wat kleine dingen die gedaan moeten worden, een technisch goede en nette CX. Leuk is anders dus.
Maar goed, eerst even de ‘knak’. Iemand een idee?

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zit die knak in de deuren? Dat is dan redelijk normaal; ik heb nog weinig CX’en gezien die dat niet hadden!
Way out in the water, see it swimming.
Zit zelf ook aan de scharnieren van de voordeur te denken,meerendeel van de CX-en heeft hier last van.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vorst is niet erg, pekel wel. Maar dat heb ik nog niet gezien.
Was het bij je linker voorwiel of was het de deurscharnier die ‘knak’ zei? (edit: ah er zijn meer slimmerikken aanwezig. )
Een APK-afgekeurde CX verkopen, je kunt je afvragen of je er niet meer voor krijgt en hem sneller verkoopt als ie gewoon een vol jaar APK heeft. Maar dat zal ook afhangen van wat er eventueel aan moet gebeuren.
Is het geen al te drastische maatregel? Particulier een CX verkopen (een CX verkopen in het algemeen ook) is momenteel niet bepaald gouden handel. Dus je kunt hem ook schorsen, heb je een plek waar ie kan staan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Als ik lees bij het instappen, dan lees ik niet bij het opendoen van de deur. Ik denk, dat hier de crux niet in zit. Knakkende deuren, inderdaad nog nooit zonder gehoord.
Mulder heeft een punt. Particuliere verkoop gaat te weining opleveren. We spreken in honderden en niet in duizenden euro’s. Schorsen !

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
schorsen die handel .
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik heb nu het volgende plan geformuleerd:
Volgende week breng ik de CX voor APK bij Leen (in Gouda). Als er teveel afkeurpunten zijn om er nu iets aan te laten doen schors ik de CX en neem ik voor de winter een AX of BX. In het begin van de lente zal de situatie wel beter zijn (vandaag was een top-dag!), kan de auto dan voor een grote beurt, nieuwe aandrijfas rechts, anti-roest behandeling etc. Op deze manier takelt ze ook niet af in de komende periode en kan ik het allemaal goed doen.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Inderdaad veel succes toegewenst. Ik volg dit draadje met meer dan gemiddelde belangstelling. De proefrit met mijn CX, dat gaf destijds toch de doorslag aan de CX te gaan. En nu deze misère….

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi zo, en succes inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar het ‘kantelpunt’, een winter-BX of -AX kost tenslotte ook geld, en ook dan moet je nog zien dat je zorgeloos de winter doorkomt. Maar ik ben bekend met het dilemma/billenknijpen inmiddels, al is het alternatief bij mij wat anders (lease, en ik heb nog een CX die sowieso niet weggaat)...
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Veel succes met de sollicitaties, altijd weer zenuwslopend..
Wacht eerst de APK maar af en de eventuele ‘waslijst’ voor je keuzes gaat nemen.
En schorsen heeft dan inderdaad de voorkeur boven verkoop, als je tenminste stallingsruimte hebt.
Bij ons zag ik de eerste pekel alweer liggen, voor mij een teken om de CX te laten staan waar ze staat voorlopig.
Ik red me met mijn AXje ook prima, dus…
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Pekelbak nodig?
Ik heb twee letters voor je Z…..X !!!
Je koopt ze met APK voor nog geen 400 gulden (of euro’s voor mijn part), namelijk omdat werkelijk niemand (behalve ikke wellicht) ze lief, leuk, mooi of sexy vindt. Dit maakt ze dus juist ultra-interessant!
Vaak zijn het ongewenste “inruilers” bij dealers, die zijn dan blij dat ze er - zonder garantie te hoeven geven- vanaf zijn.
Maar een ZX doet het werkelijk altijd. Als je de Break neemt kan je 4 golden retrievers meenemen + je schoonfamilie + de picknickmand (even regelen wie/wat er in het laadruim moet) en als je een 1400 benzine hebt, is het zuinig (1 op 14 met gemak), vlot genoeg en kost vrijwel niets aan belasting + verzekering.
Neem er eentje met weinig opties, dan kan er ook niets stuk. Stuurhulp is wel fijn, want zonder is het -toegegeven- sjouwen geblazen. Echter, die modellen zonder stuurhulp zijn natuurlijk nóg goeiekoper.
Verder eventjes goed opletten bij aankoop: koppakking is zwak puntje, dus oliesporen in het hoekje van de kop kunnen daarop duiden. Nouja, je kunt niet in alles uitblinken, zelfs een ZX niet.
Verder een fan-tas-tisch ding! Wij hebben er voor de zaak eentje als “servicewagen” een 1.4 Reflex Break en laat ze maar lachen allemaal: ik lach 3x zo hard want hij laat ons nimmer in de steek.
Vorige week nog fluitend door de APK zonder enig mankement en met minimaal onderhoud (dit is geen promotie voor minimaal onderhoud, maar even om te illustreren!!!)
Sorry, ik liet mij even gaan, maar ik kan het je van harte aanbevelen om de winter even door te komen. De Ideale Pekelbak!
En…No offence Pascal, maar het is gewoon nét wat meer auto dan een AX.
Dus inderdaad: eerst APK, lijstje maken (indien van toepassing) dan lekker schorsen en opbergen die CX en na de winter weer met goede moed verder. En misschien vallen de APK-punten wel mee, wie weet?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D