




















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Laat ik het nu eens zijn met La Leo, ik heb net een ZX 1.4 Reflex als pekelbak aangeschaft zodat een CX in de remise kan.
Je lacht je inderdaad een krul in je weet ik veel.
Ik heb de TS dan ook een pbtje gestuurt om te kijken of hij zo de winter door kan er staan er genoeg met een paar maanden apk.
Citroen c32 Hilton XLS
Ook helemaal eens met Leontine, tot voor een paar jaar geleden gold dit ook voor de BX: helemaal nix waard en een ongelofelijk goede auto. Met de trdturbo 450000 km gereden zonder problemen. Voor een habbekrats (minder dan een forse reparatie aan je CX) koop je een zx met apk. Kom je zo de winter mee door. Echt doen en je CX niet(!!) verkopen. Je zou er andere forumleden overigens wel een groot plezier mee doen maar dat is weer een ander topic…
La Léo schreef:Pekelbak nodig?
Ik heb twee letters voor je Z…..X !!!
Een ZX it will be! En dan kom ik in de lente langs met de CX om haar eens flink onder handen te laten nemen.
Volgende week (ff wachten op de eerste centen van onze vrienden (ik zal het verhaal hier maar niet vertellen maar wat een ramp zeg) van het UWV en dan naar de APK om te kijken hoe groot de schade is.
Vervolgens->
geoarthc35 schreef:Ik heb de TS dan ook een pbtje gestuurt om te kijken of hij zo de winter door kan er staan er genoeg met een paar maanden apk.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Wat mij betreft wint de ZX wel de prijs voor de allermeest fantasieloze auto die Citroen ooit gemaakt heeft! Maar goed, je moet toch ergens in rijden.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Leo, wat kost die ZX van jullie voor Mark?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
La Léo schreef:En…No offence Pascal, maar het is gewoon nét wat meer auto dan een AX.
None taken meiske, want ik ben het roerend met je eens: een ZX is net zo goedkoop rijden als een AX…nou ja..bijna dan.
Mijn beter geboetseerde wederhelft rijdt in een ‘95 1.4i Reflex mèt stuurbekrachtiging.
Wel een punt van aandacht: let op de achterwielstand bij aankoop…
ZX-achterasjes gaan bij de sloop als de spreekwoordelijke warme broodjes (linkje..).
Al klaagt mijn kipje dat het 1.4-tje zuipt (1 op 10 op haar 7 kilometer lange woon-werk-reis…dûh), tijdens vakantie vorig jaar haalden we ook met gemàk 1 op 17.
De 1.4 is geen vlotte bak, maar kan prima meekomen met het verkeer en een stuk minder lawaaierig dan een AX.
Ja…fantasieloos en een ‘vreselijk’ ontwerp, maar wel duidelijk familie van zowel AX als BX als Xant.
Ontzettend ondergewaardeerd en dus zeer prettig om te kopen…
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
garagestmarien schreef:Leo, wat kost die ZX van jullie voor Mark?
Onze ZX Is Niet Te Koop!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ok, het is tijd om de eerste stap te nemen: het zoeken naar een stalling voor de komende maanden. Weet iemand een (zo goedkoop mogelijke) tijdelijke stalling aan deze kant van het land?























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
M Citroen schreef:aan deze kant van het land?
Waar woont je huis ongeveer?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:M Citroen schreef:aan deze kant van het land?
Waar woont je huis ongeveer?
Gouda…centraal tussen Rotterdam, Den Haag en Utrecht.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Helaas, daar heb ik niet dat soort connecties…. Succes!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
http://link.marktplaats.nl/393550962
zoiets als dit? Op MP staan er nog wel meer. check ook caravanstallingen, daar vind je ook nog wel mogelijkheden, als je tenminste niet hoeft te sleutelen..
Leuk dat je op zoek bent naar een pekelbak in dit geval misschien een AX of een ZX,maar de vraag blijft waar ben je aan de eind van de rit dus het voorjaar financieel beter mee af.
Bedenk dat als je een auto van €500,- in huis haalt je helemaal niks van mag verwachten.
Wat doe je bij motor of bak schade je gaat natuurlijk niet meer investeren in zo’n auto,dus de auto gaat naar de sloop en weg geld.
Bedenk ook even wat je gaat doen,bij bv.een slechte accu,uitlaat die eronderuit rolt,wiellagertje die het begeeft enz.,allemaal zaken waar je rekening mee moet houden doe je die investering wel of niet.
Die €500 kan aan het eind van de rit wel €1000,- en meer geworden zijn.
Verder lees ik dat je op zoek bent naar een stalling is in de randstad meestal ook niet goedkoop.(of je moet het treffen)
Ik vind de redenatie van zet maar in de stalling te snel genomen,je geeft het zelf al een beetje aan je bent klant bij het UWV,dus betekent goed nadenken waar je geld heen gaat.
Het is dus wel erg kort door de bocht door te zeggen zet maar in de stalling!!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Goed punt. Maar dat was in eerste instantie ook ingegeven door de vraag wat te doen met de CX? Verkopen klinkt leuk maar het is de vraag of dat ook lukt. Dus is het resultaat van schorsen en wegzetten in feite hetzelfde, met dit verschil dat je in het ‘verkopen-scenario’ waarschijnlijk wel nog gewoon de hele winter MRB en verzekering doorbetaalt… De reputatie van CX-en is wel bekend dus in de winterperiode raak je die echt niet zomaar kwijt. Natuurlijk kun je hem schorsen én te koop zetten, maar dan kan er weer niet mee proefgereden worden. Het verschil met het scenario waarin je de auto houdt maar schorst en wegzet lijkt me dan niet zo groot. In beide gevallen blijf je met een CX ‘zitten’. Even negatief geredeneerd.
Of M Citroen er goed aan doet om een tijdelijke vervanger te kopen is inderdaad vers twee. Je moet wel erg veel mazzel hebben wil je met een auto van 500 euro probleemloos de winter door kunnen. Het ding is immers niet voor niets zo goedkoop…
De makkelijkste oplossing is dan: CX schorsen en lekker met de bus. Al kost ook dat geld. Of is dat geen optie?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
daan schreef:Bedenk dat als je een auto van €500,- in huis haalt je helemaal niks van mag verwachten.
Die €500 kan aan het eind van de rit wel €1000,- en meer geworden zijn.
Mulder schreef:Je moet wel erg veel mazzel hebben wil je met een auto van 500 euro probleemloos de winter door kunnen. Het ding is immers niet voor niets zo goedkoop…
De makkelijkste oplossing is dan: CX schorsen en lekker met de bus. Al kost ook dat geld. Of is dat geen optie?
Onwaar naar mijn mening.
Sommige auto’s zijn gewoon goedkoop omdat niemand ze wil. Zie mijn eerdere betoog.
M gaf al aan dat hij toch ergens (auto) mee moet rijden, dus de bus lijkt me niet echt een passend alternatief.
Tuurlijk kun je ook aan de pekelbak s kosten krijgen en dan is het lullig als hij ineens 1000 gaat kosten i.p.v. de beraamde 500, maar that’s all in the game. Je moet er eentje met APK kopen, zodat je in elk geval niet gedwongen wordt dingen te vervangen omdat het volgens de regeltjes moet.
Tja, en hij kan ook de CX gewoon nu in orde maken. Of -zoals reeds gepland- onderzoeken wat er allemaal mis mee is en wat de kosten eigenlijk zijn.
Dus ik zou zeggen, laat lekker die APK doen - zonder afmelden - en dan kijken wat er op het lijstje komt te staan. Als het meevalt, kun je die € 500 (is dat je budget, heb ik nergens gelezen eigenlijk) ook in de CX stoppen en er de winter mee doorrijden, ja toch? HOewel de pekel de auto geen goed zal doen, da’s een feit.
Als het tegenvalt betaal je de keurmeester voor zijn tijd en weet je waarvoor je moet gaan sparen (of niet). Met een nukkige aandrijfas kom je echt de winter wel door hoor.
Hier in Raamsdonksveer zit trouwens een stalling voor € 200 per jaar (berekend op de afmeting van een CX).
Maakt toch eigenlijk niet uit of de stalling wel of niet in de buurt van Gouda is. Je gaat ‘m er tussentijds toch niet uithalen om mee rond te rijden, wel?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D